۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین تهی شدن هویت جامعه امروز از عقل و رشد / ۲۵درصد دانشجویان دچار خودارضایی مستمر هستند
کد خبر: ۳۰۸۳۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس سبک زندگی:

تهی شدن هویت جامعه امروز از عقل و رشد / ۲۵درصد دانشجویان دچار خودارضایی مستمر هستند

کارشناس سبک زندگی گفت: عقل و بلوغ و رشد سه ضلع از مثلث هویت بشر است و اگر رئوس این سه ضلع در نقطه‌ای به یکدیگر نرسند دیگر بشر به هویت واقعی و حقیقی خود نمی‌رسد.

تهی شدن هویت جامعه امروز از عقل و رشد / ۲۵درصد دانشجویان دچار خودارضایی مستمر هستند

به گزاش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین، مهدی اللهیاری استاد دانشگاه پارسیان قزوین در سلسله مراسم هفتگی زندگی به سبک اسلامی در مسجد صاحب الزمان (عج) به آسیب‌شناسی طلاق عاطفی پرداخت و اظهار داشت: زوج‌های جوان باید غریزه جنسی را از دیدگاه اسلام بشناسند و متناسب با احکام اسلامی به این فریضه در زندگی خود عمل کنند.

وی به آثار برقراری رابطه نامشروع قبل از ازدواج پرداخت و خود ارضایی را یکی از شیوه های غلط  جبران ازدواج  برشمرد و افزود: این مسئله که در دهه قبل، جزء یکی از ناهنجاری‌های اجتماعی برای نوجوانان بود متأسفانه در حال حاضر به مسئله‌ای برای جوانان امروز تبدیل شده است.

کارشناس سبک زندگی به عنوان ارائه مشاهدات خود گفت:  حدود 25درصد دانشجویان دچار خود ارضایی مستمر هستند و این موضوع  در مردان مجرد بیشتر رخ داده می‌شود که از معضلات اجتماعی جامعه امروز است.

وی به روابط نامشروع و همجنس‌گرایی در غرب و روابط زن و مرد بدون علقه عاطفی اشاره کرد و ابراز داشت: در کشورهای خاورمیانه با این موضوع برخورد می‌شود اما در اروپا این رابطه به رسمیت شناخته شده است و در اکثر ایالت‌های آمریکا قوانین ازدواج برای این دسته در نظر گرفته شده است و غربی‌ها آن را هم خانگی قلمداد می‌کنند.

کارشناس حقوق و فقه منشأ اصلی روابط نامشروع قبل و بعد از ازدواج در دین را در سه موضوع مطرح کرد و اذعان داشت: مسائلی چون نبود شناخت و طرز تلقی نادرست از دین، تبعیت نکردن از مراجع تقلید به عنوان اسلام شناس و نبود آگاهی از احکام شرعی در تنظیم روابط جنسی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در روابط نامشروع قبل و بعد از ازدواج ارزیابی می‌شود.

وی با تاکید بر تبعیت از مراجع تقلید یادآور شد: مهم‌ترين دليل تقليد از فقها سيره و روش عقلا در طول تاريخ می‌باشد و در ادبيات فارسى، اين سيره در ضرب المثلى گنجانده شده است كه «پرسيدن عيب نيست، ندانستن عيب است» و سيره و روش عقلا اين است كه در هر مسأله اى به اهل فن آن مراجعه مى‌ کنند.

استاد دانشگاه پارسیان قزوین با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: نیاز امروز بشر به دین بیشتر از گذشته شده است و هر جا که انحرافات بیشتر باشد تقلید از دین ضروری‌تر است و در تقلید باید محققانه عمل شود زیرا تکلیف برای انسان عاقل است.

وی عقل و بلوغ و رشد را سه ضلع از مثلث هویت بشر دانست و یادآور شد: اگر رئوس این سه ضلع در نقطه‌ای به یکدیگر نرسند دیگر بشر به هویت واقعی و حقیقی خود نمی‌رسد.

کارشناس سبک زندگی عوامل نزدیک شدن به عمل نامشروع زنا را به دو عوامل درونی و بیرونی تقسیم کرد و درباره عوامل درونی این عمل تصریح کرد:عوامل درونی که در زندگی‌های امروز به وفور دیده می‌شود مواردی چون خشونت خانگی، غوغا سالاری در زندگی و نبود توجه به نیازهای عاطفی و اقتصادی است.

 وی در پایان با اشاره به عوامل بیرونی گناه کبیره زنا اظهار داشت: می‌توان مواردی دیگری چون کنترل نکردن نگاه، پوشش‌های نادرست، رعایت نکردن حد و مرز  در زندگی را از عوامل بیرونی این عمل نامشروع دانست و مهمترین راه جلوگیری از این گناه توجه واقعی به اقامه نماز است.

انتهای پیام/2002/ح

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان