۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین ایران ۳ – استرالیا صفر /طلایی‌پوشان مغلوب بلندقامتان والیبال ایران شدند
کد خبر: ۳۰۸۲۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۵ ساعت: ۲۳:۶ ↗ لینک کوتاه

لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸

ایران ۳ – استرالیا صفر /طلایی‌پوشان مغلوب بلندقامتان والیبال ایران شدند

تیم ملی والیبال ایران در چارچوب روز دوم هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال به مصاف تیم استرالیا رفت.

ایران ۳ – استرالیا صفر /طلایی‌پوشان مغلوب بلندقامتان والیبال ایران شدند
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال امروز روز دوم از هفته نخست خود را سپری می‌کند. در این روز از رقابت‌ها تیم ملی والیبال ایران از ساعت 19 و 30 به وقت ایران به مصاف تیم ملی والیبال استرالیا رفت.

ست اول/  ایران 25 – استرالیا 23

تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه با پیراهن قرمز رنگ مقابل زردپوشان استرالیا قرار گرفت. ایگور کولاکوویچ برای شروع این مسابقه از بازیکنان جوان‌تر استفاده کرده بود. علی شفیعی، مرتضی شریفی، میلاد عبادی پور، امیر غفور، سعید معروف و مهدی مرندی بازیکنانی بودند که کار را برای تیم ایران آغاز کردند. اولین امتیاز این مسابقه را مرتضی شریفی بازیکن تیم ملی والیبال ایران که سال قبل با تیم ملی نوجوانان به مقام قهرمانی جهان رسیده بود، بدست آورد. در ابتدای این ست بازیکنان دو تیم یک به یک امتیاز کسب می‌کردند و با فاصله نزدیک از هم پیش می‌رفتند.

بازیکنان ایران با برتری 8 بر6 اولین وقت استراحت فنی این مسابقه را رقم زدند. امتیاز نهم نیز روی خطای بازیکنان تیم استرالیا برای ایران بدست آمد تا سرمربی تیم استرالیا، مارک لبدو، تقاضای وقت استراحت کند. در ادامه باز هم همه چیز برابر پیش رفت هر دو تیم در تلاش بودند با اتکا به نقاط ضعف خود از حریف خود پیش بیفتند.

دو تیم با نتیجه 16 بر 14 به سود ایران به دومین وقت استراحت فنی مسابقه رفتند. اما استرالیایی‌ها بار دیگر بازی را در امتیاز 16 برابر کردند. کار سرعتی در دستور تاکتیک تیم استرالیا جواب داد و 20 بر 19 از تیم کشورمان پیش افتاد. اما ضربه جای خالی از علی شفیعی این بار دو تیم را در امتیاز 20 برابر کرد. این ست تا دقایق پایانی پایاپای پیش رفت اما در نهایت این تیم ایران بود که با حساب 25 بر 23 برنده ست اول این دیدار شد.

ایران 1 - 0 استرالیا / گزارش لحظه به لحظه دیدار والیبال ایران و استرالیا

ست دوم /  ایران 25– استرالیا 23

تیم والیبال استرالیا در این ست برای جبران شکست ست اول به میدان آمده بود و در مقایسه با ست اول نمایش بهتری در آغاز ست داشت. دو تیم در امتیاز 8 بر 7 با برتری استرالیا به وقت استراحت فنی رفتند. تیم والیبال استرالیا در میانه های این ست نسبت به تیم ایران بهتر کار کرد. کولاکوویچ زمانی که تیمش با دو امتیاز اختلاف از حریف عقب افتاد تقاضای وقت استراحت کرد. با این حال باز هم این بازیکنان استرالیا بودند که از ایران با نتیجه 17 بر 14 پیش افتادند. سرویس خوب میلاد عبادی پور و پس از آن یک دفاع عالی از بازیکنان ایران اختلاف امتیاز را کاهش داد. دو تیم 18 بر 19 به سود استرالیا بودند.اما تیم ایران با ورود سید محمد موسوی و مجتبی میرزاجانپور روند بازی تغییر کرد و تیم ایران از استرالیا پیش افتاد. دو تیم یک به یک امتیاز می‌گرفتند اما ایران 24 بر 23 پیش افتاده بود. امتیاز 25 برای ایران را شفیعی بدست آورد تا ایران در این ست نیز مانند ست قبل 25 بر 23 برنده شده و دو بر صفر پیش بیفتد. 

ایران 2- 0 استرالیا / گزارش لحظه به لحظه دیدار والیبال ایران و استرالیا

ست سوم/ ایران 25 - استرالیا 21

به نظر می رسید تیم ملی والیبال استرالیا که هر دو ست نخست این مسابقه را با شکست سپری کرده بود در ست سوم با تمام قدرت وارد میدان شده و در صدد جبران ست‌های قبل بربیاید. اما این اتفاق رخ نداد و باز این تیم ایران بود که تیم برتر میدان لقب گرفت و توانست در امتیازگیری بهتر از حریف زردپوش خود عمل کند. 

تیم ایران با برتری 8 بر 6 به اولین وقت استراحت فنی این ست رفت.بعد از این وقت استراحت تیم استرالیا به امتیاز هفتم رسید و پس از آن روی خطای پنجه دو ضرب سعید معروف دو تیم در امتیاز 8 به برابری رسیدند.

تیم ایران با درخشش علی شفیعی در سرویس و خط حمله توانست سه امتیاز پیاپی کسب کند و 12 بر 9 برتری را از آن خود کند. سرمربی تیم والیبال استرالیا پس از کسب امتیاز دوازدهم ایران، تقاضای وقت استراحت کرد. در آن طرف میدان نیز ایگور کولاکوویچ دست به تعویض زد و مرتضی شریفی را به میدان فرستاد.

نمایش خوب مردان ایران ادامه داشت و اختلاف امتیاز به عدد 4 رسیدو دو تیم در امتیاز 16 بر 12 به سود ایران به وقت استراحت فنی ست دوم رفتند. پس از وقت استراحت فنی باز هم برتری در تیم ایران حفظ شد و حاشیه امنیتی برای تیم ایران ایجاد شده بود. هر چند در اواخر این ست استرالیا برای کاهش اختلاف امتیاز دست به تلاش‌هایی زد اما در نهایت این تیم ایران بود که موفق شد با حساب 25 بر 21 تیم ملی استرالیا را شکست دهد و اولین برد خود را در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال بدست آورد. 

تیم استرالیا که روز گذشته مقابل تیم ملی ژاپن تن به شکست 3 بر یک داده بود، امروز نیز مقابل ایران متحمل شکست شد تا دستش از رسیدن به برد تا پایان روز نخست، کوتاه باشد. استرالیایی‌ها فردا باید به مصاف تیم ملی فرانسه که میزبان این مسابقات است بروند. تیم ملی والیبال ایران نیز فردا در آخرین دیدار هفته نخست لیگ جهانی از ساعت 17 و 30 به وقت ایران با تیم ملی والیبال ژاپن دیدار می‌کند.

ایران 3 – استرالیا صفر /طلایی‌پوشان مغلوب بلندقامتان والیبال ایران شدند

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان