۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین حامیان فرهنگ غرب و کدخدا پاسخگوی وعده‌های دروغین خود در برجام باشند
کد خبر: ۳۰۷۸۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۳ ساعت: ۱۳:۴ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

حامیان فرهنگ غرب و کدخدا پاسخگوی وعده‌های دروغین خود در برجام باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: عزت و اقتدار ما از مقاومت رزمندگان در سوریه، تحمل شکنجه‌های دوران طاغوت، مقاومت هشت سال دفاع مقدس و مقاومت در منطقه است؛ و نه از مذاکرات غرب زدگان که تا امروز جز اینکه تحریم‌ها را افزایش دهند نتیجه ای نداشته است.

حامیان فرهنگ غرب و کدخدا پاسخگوی وعده‌های دروغین خود در برجام باشند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در جلسه تفسیر قرآن کریم مسجد امام خمینی(ره) در ادامه تفسیر آیات سوره "شعرا" اظهار کرد: قلب مرکز انسانیت انسان و مرکز کرامت، شرافت، سخاوت و مرکز همه خوبی‌هاست.

امام جمعه قزوین افزود: اگر هرکس توانست این قلب را سالم از ریا و شرک، کینه و بدخواهی و مملو از مهر و محبت نسبت به خانواده و دوستانش تربیت کند و آن را به پیشگاه خدای متعال ببرد، روز قیامت سربلند خواهد بود.

وی اذعان کرد: روزه، ذکر، عبادت و قرائت قرآن قلب ما را تعمیر می‌کند تا سلامت خود را به دست آورد؛ امیرمومنان(ع) در نامه 31 نهج البلاغه به فرزند خود فرمودند؛ "فرزندم قلب خود را با نام و یاد خدا آبادان کن اگر اینطور نباشد قلب به ویرانه تبدیل می‌شود."

مفسر قرآن و نهج البلاغه ابراز کرد: در روز قیامت همه انسان‌ها معطل و گرفتار خواهند بود جز کسی که با قلب سالم و آباد خدا را ملاقات کند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اگر ما قلب را همچون زمینی درنظر بگیریم این زمین می‌تواند بایر یا آباد باشد، از زمین بایر انتظار برداشت محصول وجود ندارد؛ اما زمین آباد دارای محصولات خوش آب و رنگ و پربرکت است.

وی آیات قرآن را همچون نهالی از درختان بهشت توصیف کرد وگفت: اگر ما هر روز یک نهال بهشتی را در دل خود بکاریم دل خود را با یاد و ذکر خدا در پایان عمر بهشتی کرده ایم، زیرا روز قیامت روزی است که مال و فرزند به فریاد ما نمی‌رسد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: در روز قیامت بهشت به پیشواز متقین می‌آید، زیرا متقین در همه عمر خود خالصانه برای خدا کار کردند و قربه الی الله عمل می‌کنند و خداوند در روز قیامت بهشت را نزد آنها می‌آورد.

عابدینی بالاترین نعمت در بهشت را لبخند و رضوان خداوند نسبت به بنده مومن دانست و ابراز کرد: لذت تحویل گرفتن بنده توسط خدای متعال از هر نعمت بهشتی بالاتر است، مومنان بدین جهت از جهنم متنفرند که دوری و فراق خداوند برایش قابل تحمل نیست.

وی عنوان کرد: جهنم هم در روز قیامت برای گهنکاران بروز و ظهور می‌کند و مشتاق ظالمان، منافقان و جنایتکاران است تا آنها را در آتش خود ببلعد، عده ای که به دنبال پرستش غرب و فرهنگ غرب بودند در روز قیامت همین غرب زدگی باید نجاتشان دهد که متاسفانه این فرهنگ در دنیا و آخرت هم کمکی برای آنها نخواهد بود.

امام جمعه قزوین ادامه داد: عده ای با تمسک به فرهنگ غرب و مذاکره با کدخدا در برجام به دنبال حل مشکلات بودند؛ امروز باید از آنها پرسید، چرا مردم هر روز به جای گشایش اقتصادی دچار گرفتاری بیشتری می‌شوند؟ حامیان فرهنگ غرب و کدخدا پاسخگوی وعده‌های دروغین خود در برجام باشند.

مفسر قرآن و نهج البلاغه گفت: عزت و اقتدار ما از مقاومت رزمندگان در سوریه، تحمل شکنجه‌های دوران طاغوت، مقاومت هشت سال دفاع مقدس و مقاومت در منطقه است؛ و نه از مذاکرات غرب زدگان که تا امروز جز اینکه تحریم‌ها را افزایش دهند نتیجه ای نداشته است.

وی افزود: در روز قیامت هیچ بُتی توانایی کمک و یاری رساندن به بت پرستان را ندارند و حتی توانایی کمک به خود را نخواهند داشت، همه بت پرستان از ابتدای آفرینش تا به امروز در جهنم خواهند بود؛ البته جنود ابلیس هم در کنار این بت پرستان وارد جهنم می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه با طرح این سوال که جنود ابلیس چه کسانی هستند، بیان کرد: ابلیس یک شیطان بزرگ است و جنود، نیروهای ابلیس هستند که در نگاه قرآن به دو دسته تقسیم می‌شوند، لشکریانی از جنس انسان و جن؛ البته در تفکر عمومی همه ما شیاطین را از جنس جن می‌دانیم و شیاطین انسانی را مدنظر قرار نمی‌دهیم که اشتباه بزرگی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: همه انسان‌هایی که برای بی عفتی، دزدی، نفاق، اختلاس، گناه و ظلم فعالیت می‌کنند همه جزو جنود شیطان هستند، قرآن کریم منافقان و همراهان آنها را شیطان معرفی می‌کند.

وی اذعان کرد: ابلیس دارای 2 پادگان بزرگ از انس و جن است که رهایی از این پادگان‌ها دارای 2 راهکار قرآنی ایمان و توکل به خداوند است، هر انسانی دارای این دو ویژگی باشد شیاطین جنی و انسی نمی‌توانند او را گمراه کنند؛ اما ابلیس شاید بتواند آنها را اذیت کند.

عابدینی گفت: زمانی که خداوند ابلیس را از درگاه خود راند، او گفت به عزتت قسم همه بندگانت را به گمراهی می‌کشانم جز کسانی را که جزو مخلَصین هستند؛ مخلَصین یک پله بالاتر از مخلِصین هستند.

امام جمعه قزوین افزود: مُخلِص کسی است که در عبادات و اعمال خیر خود مراقبت می‌کند تا دچار ریا نشود؛ اما بنده ای که اخلاص به حدی در وجود وی اثر گذاشته که ریا و شرک از وجود وی رخت بربسته و خالص شده، مُخلَص است که شیطان به وی دسترسی ندارد.

وی گفت: روز قیامت روزی است که انسان حسرت می‌خورد چرا دنبال حق حرکت نکرده است و اهل باطل را به دوستی گرفته و ایمان، اخلاق و دین خود را در همراهی با باطل از دست داده است.

مفسر قرآن و نهج البلاغه ابراز کرد: پیامبر(ص) علت انحراف ما را دوری از قرآن ذکر می‌کنند و می‌گویند مگر ممکن است کسی با قرآن مانوس باشد و فریفته شود؟ ما با غریب گذاشتن قرآن دچار گرفتاری و بدبختی شده ایم.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: دشمنان خدا در جهنم به جان هم می‌افتند، اینها در دنیا باهم اختلاف و دشمنی دارند و در قیامت و در جهنم هم باهم به دعوا مشغول هستند در صورتی که مومنان در دنیا و آخرت و بهشت باهم دوست و مهربان هستند.

وی در پایان گفت: کافران در جهنم می‌گوید اگر فرصت دوباره زندگی در دنیا به ما عطا کنند همه ما مومن خواهیم شد؛ اما برگشتی در کار نیست و فقط حسرت خواهند خورد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان