۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین حساب سلبریتی‌ها بسته شد اما حساب زیباکلام باز است
کد خبر: ۳۰۷۸۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۳ ساعت: ۱۱:۰ ↗ لینک کوتاه

در جریان کمک های مردمی برای زلزله زدگان کرمانشاه؛

حساب سلبریتی‌ها بسته شد اما حساب زیباکلام باز است

با وجود اینکه گفته می شود پلیس فتا حساب بانکی برخی از سلبریتی‌ها که در جریان زلزله کرمانشاه کمک های مردمی دریافت کرده بودند، را بسته اما هنوز از پولی که زیباکلام از مردم گرفته خبری نیست!

حساب سلبریتی‌ها بسته شد اما حساب زیباکلام باز است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، در حادثه تلخ زلزله کرمانشاه که دهها قربانی و هزاران خانه ویران برجای گذاشت، احساسات عمومی برای کمک به هم میهنان کرمانشاهی به اوج رسید و مردم به افراد و یا نهادهایی که اطمینان داشتند، کمک های خود را ارسال کنند.  اما کاشتن بذر بی اعتمادی به نهادهای رسمی امدادرسان از جمله هلال احمر، باعث شد تا عده‌ای بر پایه همین بدگمانی، کمک‌های خود را به حساب چند سلبریتی که برای جمع آوری این کمک ها شماره حساب اعلام کرده‌بودند، واریز کنند.

یکی از این افراد، «صادق زیباکلام» استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح طلب بود که شماره حساب خود را روی اینستاگرامش قرار داد و بعد از مدت کوتاهی بیش از ۳ میلیارد تومان از کمک های مردم به حساب وی واریز شد. موضوعی که موجب تعجب همراه با سردرگمی برای هزینه‌کرد این پول در مناطق زلزله‌زده شده بود.

زیباکلام برای هزینه کردن این پولها حتی به سراغ نهادهای امداد رسان هم رفت. وی در گفتگو با رسانه‎ها اعتراف کرد که فکر نمی کرده که حجم امدادرسانی به مردم از سوی این نهادها تا به این حد بوده است و از هلال احمر نیز نسبت به انتقاد و قضاوت غیرواقعی‌اش حلالیت طلبید و این ماجرا این گمانه زنی را به وجود آورد که زیباکلام می خواهد پول کمک‌های مردمی را به هلال احمر بدهد.

اما زیباکلام بعد از مدتی اعلام کرد که این کمک های مردمی را بر خلاف نیاز مردم زلزله‌زده به یک پروژه فرهنگی با نام «دهکده امید» اختصاص می دهد. این در شرایطی بود که مردم محتاج نیازهای اولیه و اساسی در مناطق زلزله زده بودند و زمستان سرد و بارش برف و باران، زندگی را بر ساکنان چادرها و کانکس‌ها دشوار کرده و موجب جان باختن دو نوزاد نیز شد. 

حتی برخی از کاربران شبکه های اجتماعی با توجه به اینکه زیباکلام استاد علوم سیاسی است، نظریه «هرم مازلو» که نشان دهنده نیازهای اولیه و ثانویه و ... انسان است را به وی یادآور شدند، تا زیباکلام را مجاب کنند که نیازهای مردم زلزله زده امروز چیز دیگری جز کتابخانه است.

اما بعد ازمدتی خبر از پلیس فتا رسید که حساب بانکی برخی از سلبریتی‌ها بسته شده است اماصادق زیباکلام هنوز نسبت به پول هایی که از مردم گرفته و نحوه هزینه کرد آنها گزارشی به مردم نداده است.

جالب اینجاست که در یک برهه زمانی نیز میان وی و «محمد اسماعیل نجار»، رئیس ستاد بحران بر سر این پولها مشاجره برپا شد. در این زمینه حتی اعلام شد که شکایتی درباره این موضوع در دادستانی صورت گرفته است تا زیباکلام پول ها را به نهادهای امدادرسان برساند و این نهادها کمک های مردمی را در جایی که واقعا مردم به آن نیاز دارند خرج کنند. 

حالا که حساب بانکی ۴ نفر از سلبریتی‌ها به خاطر موضوع کمک های مردمی به مناطق زلزله زده بسته شده است، به نظر می‌رسد جامعه نیز بایستی درباره پول هایی که زیباکلام آنها را در اختیار دارد، اطلاع درست و منطقی دریافت کند. بسیاری از افرادی که پولشان را به زیباکلام برای این منظور داده اند و رقمی بالای ۳ میلیارد تومان اندوخته شده نیز منتظر این شفاف سازی درباره اصل پول و سودهای متعلقه آن هستند.


انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان