۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین قزوین رتبه پنجم تولید شیر در کشور را داراست
کد خبر: ۳۰۷۸۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۳ ساعت: ۱۰:۴۸ ↗ لینک کوتاه

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان:

قزوین رتبه پنجم تولید شیر در کشور را داراست

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استان قزوین در زمینه تولید شیر خام رتبه پنجم را در کشور به خود اختصاص داده است.

قزوین رتبه پنجم تولید شیر در کشور را داراست
علی شاپورزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 523 هزار و 253 تن شیر در واحدهای دامی این استان تولید شد؛ با اقدامات اصلاح نژادی این میزان تولید در سال جاری به 553 هزار تن برسد.

وی با اشاره به اینکه قزوین رتبه پنجم تولید شیر در کشور را دارد، افزود: استان قزوین استان قزوین ظرفیت و بستر مناسبی برای انواع محصولات دامی دارد.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اذعان کرد: این استان با داشتن اراضی کشاورزی درجه یک، وجود ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و زنجیره‌های مختلف، صنایع وابسته در امر تولید و فرآوری و عرضه، سرمایه گذاری نسبی مناسب در بخش، نزدیکی به بازار مصرف مناسب، وجود کشت و صنعت‌های بزرگ از قطب‌های اصلی صنعت گاو شیری کشور است.

وی تصریح کرد: هم اکنون 357 واحد صنعتی به ظرفیت 44هزار و 547 راس بصورت صنعتی در تولید شیر فعالیت دارند، همچنین 240 واحد به ظرفیت 4هزار و 336 راس بصورت دامداری کوچک روستائی در استان فعال است.

شاپورزاده؛ انجام عملیات ثبت و رکوردگیری از دامهای صنعتی، تعیین و توزیع اسپرم های اصلاح نژاد شده و مکانیزه نمودن واحدهای تحت پوشش را از مهمترین اقدامات در واحدهای دامی استان ذکر کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان