۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین رئیسی; کشور نباید اسیر برجام شود
کد خبر: ۳۰۷۶۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲ ساعت: ۱۰:۵۳ ↗ لینک کوتاه

نباید بر اساس توهمات، کشور را متوقف کنیم

رئیسی; کشور نباید اسیر برجام شود

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ضرورت بهره گیری از ظرفیت های عظیم داخلی برای پیشرفت کشور گفت: نباید جامعه را اسیر برجام کنیم به گونه ای که با یک اخم آمریکا و خروج آن، کشور متوقف شود.

 رئیسی; کشور نباید اسیر برجام شود
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، اظهار داشت: جامعه ما جامعه ای پرتلاش و بالنده است که با استفاده از ظرفیت های عظیم آن می توان گام‌های بلندی برداشت و نباید این جامعه را اسیر برخی توهمات کرد.
 
وی افزود: ایران اسلامی ظرفیت متراکمی از نیروی انسانی جوان و فرهیخته دارد؛ نباید این کشور و ظرفیت های عظیمش را اسیر دست برجام و غیر برجام کرد به گونه ای که با یک اخم آمریکا و اروپا جا بخوریم و احساس کنیم عرصه بر ما تنگ شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که ملت ایران در مقاطع مختلف با اتکا به خداوند متعال و سرمایه های انسانی خویش، بر مشکلات فائق آمده و مسیر پیشرفت و تعالی را طی کرده است، تاکید کرد: نباید بر اساس برخی توهمات، کشور را متوقف کنیم. در حالی که جامعه ما می‌تواند گام‌های بلندی بردارد، آینده منطقه را رقم بزند، الگوی برتر شود و به اهدافی که در اسناد بالا دستی و سند چشم انداز آمده، برسد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی خاطر نشان کرد: نسل سوم و چهارم انقلاب اگر با نشاط و فعال‌تر از نسل اول نباشند، قطعاً کمتر نیستند و نگاه رهبر معظم انقلاب نیز هم همین است.

وی تصریح کرد: اگر با دید فرصت محور به مسائل نگاه کنیم، حتی اخم و تهدیدهای دشمنان و فشارهای آنان نیز می تواند به فرصت پیشرفت و بالندگی کشور تبدیل شود؛ کمااینکه جوانان این ملت در بدترین شرایط و تحت بیشترین فشارها، خلاقیت های عظیمی به نمایش گذاشته و فرصتهای بزرگی برای کشور خلق کرده اند که پیشرفت های ما در زمینه هایی چون نانوفناوری، هوافضا، سلولهای بنیادین، صنایع دفاعی و ... از این قبیل است. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهم دانشگاه در خلق فرصت های جدید برای کشور گفت: کار اندیشمندان و اساتید، شناخت آفت‌ها و آسیب‌زدایی است؛ آنها باید جامعه انسانی را رصد کنند، پیش از دیگران بفهمد، بیش از دیگران بدانند و پیش از اینکه دیگران دچار آسیب شوند، هشدار دهند.

وی افزود: خردمندان نباید بگذارند آسیب‌های فرهنگی و فکری جامعه را فرا بگیرد و اگر جامعه‌ای دچار آسیب شد اول باید خردمندان مورد سؤال قرار بگیرند؛ به همین دلیل هم به خردمندان جامعه روشنفکر گفته می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی تأکید کرد: روشنفکر کسی نیست که دل در گروی غرب داشته باشد، روشنفکر کسی است که جامعه را بشناسد، نیاز جامعه را بداند و خود را موظف به ایفای نقش در جامعه کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه در پرتو امام رضا(ع) شاخصه‌هایی دارد و باید متناسب با عنوان «دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)» فعالیت کند، گفت: ماهیت این دانشگاه باید برگرفته از اندیشه، اخلاق، عمل و علم حضرت رضا(ع) باشد و همواره باید حرکت بالنده داشته و در علم و فرهیختگی جایگاه ممتاری در حوزه علم تحقیق، پژوهش، فناوری و خلاقیت کسب کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از مشکلات ما در کشور این است که دانشگاه رویکرد خودش را دارد و صنعت و اقتصاد راه خودشان را می‌روند، پیوند این بخش‌ها با دانشگاه ضروری است و علم با اقتصاد و حتی سیاست باید پیوند بخورد.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم برای کشور ما، ایجاد بازار اقتصادی در کشورهای خارجی خصوصاً ۱۵ کشور همسایه است؛ گردش مالی در منطقه چقدر است؟ ایران چقدر در این گردش مالی سهم دارد؟ باید تلاش کنیم این سهم را افزایش دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مرجعیت علمی برای شهر مشهد مقدس دست یافتنی است، گفت: اساتید، فرهیختگان و دانشجویان باید برای رسیدن به این مهم تلاش کنند.

وی ادامه داد: کادرسازی برای جهان اسلام از اهداف بلند دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) است، برخی کشورهای همسایه جمهوری اسلامی در حال برداشتن گام‌هایی در این رابطه هستند و ما باید تلاش خود را مضاعف کنیم و همه بخش‌های این دانشگاه کمک کنند تا نیروهای فرهیخته برخوردار از عمل و اخلاق رضوی تربیت شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فلسفه رسالت پیامبر اکرم(ص) تعلیم و تزکیه است، گفت: عنایت اولیای خدا و واسطه‌های حضرت حق به بشریت در زمان و مکان محدود نیست و کسب معرفت برای انسان سالک با هیچ مانعی مواجه نمی‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: قرب به خداوند برای انسان، کسب علم و دانش است؛ عده‌ای در دانشگاه فعل الله و عده‌ای در حوزه های علمیه قول الله می‌خوانند. حوزه و دانشگاه هر دو یک سو و یک نگاه دارند؛ هم آنکه در دانشگاه به تحصیل علم تجربی و علم ابدان مشغول است و هم کسی که در حوزه فقه و اصول و منطق می‌آموزد بر توحیدش افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه اساس علم، انسان سازی و قرب به حضرت حق است، گفت: گرفتاری انسان به شهوت عملی یا شبهه علمی حاشیه است، انچه در متن زندگی انسان قرار دارد این است که هرگز رابطه‌اش با علم و دانش قطع نشود.
در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خدمات دکتررضا سعیدی، دکتر مرتضی رجوعی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) معرفی شد.



انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان