۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین قزوین ۱۳۵ شهید در آزادسازی خرمشهر تقدیم کرد
کد خبر: ۳۰۷۶۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲ ساعت: ۱۰:۲۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید استان:

قزوین ۱۳۵ شهید در آزادسازی خرمشهر تقدیم کرد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: رزمندگان استان قزوین نقش برجسته‌ای در آزادسازی خرمشهر داشتند که تقدیم ۱۳۵ شهید در عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس برای آزادسازی خرمشهر از جمله آنها است.

قزوین ۱۳۵ شهید در آزادسازی خرمشهر تقدیم کرد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه شورای اداری به مناسبت روز سوم خرداد روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی اشاره کرد و گفت: این روز نقطه عطفی در هشت سال دفاع مقدس و تاریخ نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: در سوم خرداد سال 61 نیروهای اسلام بعد از یک عملیات 23 و 24 روزه توانستند خرمشهر قهرمان را که به اشغال نیروهای بعثی درآمده بود، آزاد کنند.

نقش برجسته رزمندگان استان قزوین در آزادسازی خرمشهر 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: اهمیت این کار بزرگ به حدی بود که بعد از آن، معادلات میدانی جنگ تغییر یافت و نگاه مردم جهان به نیروهای توانمند ایران اسلامی که با حداقل امکانات نظامی مجهز بودند، عوض شد.

این مسئول افزود: صدام در بازگیری خرمشهر وعده‌ی کلید بصره را داده بود ولی از ایمان نیروهای اسلام غافل بوده و نمی‌توانست قدرت بی‌انتهای تقوای رزمندگان را درک کند.

حقایق‌پور تصریح کرد: نیروهای نظامی ایران اعم از ارتش، بسیج و سپاه با وحدت، اتحاد و همبستگی به همراه رهنمودهای بی‌نظیر امام خمینی(ره) پیروزی بزرگ خرمشهر را در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: نظام جمهوری اسلامی در بیش از 40 سال گذشته توانسته موفقیت‌های بزرگی را در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی و اجتماعی به دست آورد که هر کدام جای تامل و بحث است.

این مسئول ادامه داد: ایران اسلامی با پیروزی عملیات بیت‌المقدس در جهان و منطقه، حرفی برای گفتن دارد که نشان از عزت، اقتدار و عظمت کشور ماست.

وی با اشاره به ثمرات پیروزی عملیات بیت‌المقدس گفت: آزادسازی 5 هزار و 380 کیلومتر مربع، هلاکت و مجروح شدن 16 هزار نفر، اسارت 19 هزار عراقی، از بین رفتن 550 تانک و نفربر، 53 هواپیما و 50 خودرو از جمله این ثمرات بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اضافه کرد: همچنین 50 تانک دشمن، 300 خودرو و 30 قبضه توپ و تعداد زیادی از تجهیزات نظامی دشمنان به غنیمت رزمندگان اسلام افتاد.

حقایق‌پور عنوان کرد: استان قزوین با تقدیم 3 هزار شهید در عرصه‌های مختلف موثر بوده و مردم اندیشمند، فرهیخته و فرهنگی این استان همواره در تاریخ ایران اسلامی نقش اساسی داشته که فرمایشات مقام معظم رهبری در سال 82 موید همین مطلب است.

این مسئول بیان کرد: رزمندگان استان قزوین نقش برجسته‌ای در آزادسازی خرمشهر داشته که تقدیم یکصد و 35 شهید در عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس برای آزادسازی خرمشهر از جمله آنها است که یاد و خاطره‌ همه‌ شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی می‌داریم.

گفتنی است؛ در این جلسه، مشکلات اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین مطرح و راهکارهای لازم جهت رفع آنها اتخاذ شد. 

انتهخای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان