۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین امروز امنیت جنسی در دنیا وجود ندارد/ آنچه درباره سخت گیری‌های اسلام در رابطه با حجاب مطرح می‌شود دروغ است
کد خبر: ۳۰۷۶۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲ ساعت: ۱۰:۲۱ ↗ لینک کوتاه

رحیم‌پور ازغدی:

امروز امنیت جنسی در دنیا وجود ندارد/ آنچه درباره سخت گیری‌های اسلام در رابطه با حجاب مطرح می‌شود دروغ است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امروز امنیت جنسی در دنیا وجود ندارد و اتفاقا بیشترین ناامنی و خشونت‌های جنسی و تجاوز نیز در کشور‌هایی اتفاق می‌افتد که بزرگترین آزادی‌های جنسی را دارند.

 امروز امنیت جنسی در دنیا وجود ندارد/ آنچه درباره سخت گیری‌های اسلام در رابطه با حجاب مطرح می‌شود دروغ است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،  حسن رحیم پورازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم سخنرانی و پرسش و پاسخ با موضوع حجاب که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، گفت: این تفکر که می‌گویند زن شیطان است تفکر اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه فساد هم زنانه و هم مردانه است، تصریح کرد: اسلام حجاب را بر مردم ایران تحویل نکرد بلکه حجاب اسلام را عمومی کرد و گفت: همه باید با حجاب کرامت داشته باشند. در واقع در زمان پیش از اسلام حجاب فقط مربوط به زنان اشرافی بوده است. 

وی با اشاره به اینکه اسلام حجاب را آسان کرد تا زنان بتوانند حضور سیاسی و اجتماعی و فعالیت اقتصادی داشته باشند، تصریح کرد: آنچه در مورد سخت گیری‌های اسلام در رابطه با حجاب مطرح می‌شود دروغ است. به عنوان نمونه پیش از اسلام زمانی که دختران ازدواج می‌کردند دیگر نسبت به برادر و خواهر خود نامحرم می‌شدند، اما با ظهور اسلام این روابط اصلاح شد. 

رحیم پورازغدی با اشاره به اینکه اسلام به زن ارزش معنوی داد و با فساد جنسی و سخت گیری‌ها مبارزه نمود و به گونه‌ای اعتدال را برقرار کرد، تصریح کرد: در پیش از اسلام شاه ساسانی ایران ۳۰۰۰ زن داشته است با این وجود اسلام آمد و با فرهنگ حرمسرا مبارزه و رابطه زن و مرد را قاعده‌مند کرد تا حقوق هر دوی آن‌ها رعایت شود. 

رحیم پورازغدی با بیان اینکه اسلام ازدواج موقت را از رابطه نامشروع متمایز کرد، افزود: امروز شاهدیم که برخی از دختران و زنان ایرانی به محض خروج از هواپیما از مرز‌های ایران حجاب خود را برمی دارند من معتقدم که این‌ها وجدان اخلاقی ندارند و برای خود کرامت انسانی قائل نیستند. این زنان و دختران حجاب را نه به خاطر خدا بلکه فقط به خاطر ترس از قانون در کشورمان رعایت می‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه مسیحیان و یهودیان متدین نیز حجاب را رعایت می‌کنند، اضافه کرد: امروز امنیت جنسی در دنیا وجود ندارد و اتفاقا بیشترین ناامنی و خشونت‌های جنسی و تجاوز نیز در کشور‌هایی اتفاق می‌افتد که بزرگترین آزادی‌های جنسی را دارند. به عنوان نمونه امروز بالاترین خشونت‌های جنسی در آمریکا رخ می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه اسلام زن را منشأ فساد نمی‌داند، افزود: هیچ کس حق ندارد با اعمال خود همچون بی حجابی دیگران را به جهنم ببرد. با این وجود هر کسی که ایمان دارد باید حجاب را به خاطر خدا و حقوق اجتماعی مردم رعایت کند و اگر کسی هم ایمان ندارد نمی‌تواند در حریم عمومی گناه کند، چون هم خودش را و هم دیگران را به خطر می‌اندازد.

وی با بیان اینکه قانون حقوق مردم را تامین می‌کند از این رو کسی حق ندارد که با زیر پا گذاشتن آن حقوق مردم را پایمال کند، افزود: پلیس باید منشأ آرامش و مامن مردم و منشأ دلهره برای مجرمین باشد. پلیس قرار است که برای مجرمین دلهره ایجاد کند بنابراین حق ندارد که عامل ارعاب و ترس مردم شود. 

وی با بیان اینکه فلسفه امنیت در این است که با مجرم برخورد شود در غیر این صورت نیازی به پلیس نداریم، اظهار کرد: کار قانون این است که به مردم آرامش ببخشد با این وجود برخورد‌های خشنی که بعضا از طرف گشت‌های ارشاد در فضای مجازی منتشر می‌شوند معلوم نیست که ضربه این برخورد‌ها به دین از بدحجابی کمتر نباشد البته سوال این است که چند درصد از این برخورد‌ها خشن بوده در هر حال به نظر می‌رسد که برخی از تصاویر منتشر شده در این رابطه ساختگی بوده است. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه نباید به خاطر خطای یک مجری قانون که شاید آموزش‌های لازم را ندیده باشد اصل قانون را زیر سوال برد، تصریح کرد: اگر مجری قانون خطا کرد نباید اصل قانون زیر سوال برود در هر حال امر به معروف و نهی از منکر یک امر واجب است و اگر از آن غافل شویم دیگر نمی‌توانیم جامعه را کنترل کنیم به گونه‌ای که امروز در غرب این اتفاق افتاده و شاهد ازدواج همجنس با همجنس هستیم. 

رحیم پورازغدی با بیان اینکه اگر انقلاب به وقوع نمی‌پیوست وضع کشورمان از اکثر کشور‌های غربی و شرقی بدتر می‌شد، تصریح کرد: اگر قانون حجاب نباشد زنان نیز امنیت نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: زمانی که مردم با زبان خوب و مودبانه امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کنند آن وقت پلیس مجبور می‌شود که با هنجارشکنان برخورد کند با این وجود توصیه من این است که باید قوی، درست و همه امر به معروف و نهی از منکر کنیم. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه هیچ کس نمی‌تواند بگوید که من قانون را قبول ندارم، چون اجرای قانون تامین کننده حقوق مردم است، تصریح کرد: اگر کسی گفت: دلم می‌خواهد به زنان توهین کنم باید یقه او را گرفت و او را مجازات کرد از طرفی اگر زنی هم گفت: من حجاب را قبول ندارم باید به او گفت که حجاب قانون است. در هر حال اگر با بی حجابی برخورد نشود وضع بدتر می‌شود. 

رحیم پورازغدی اظهار کرد: برخی‌ها می‌گویند که ما مخالفیم پلیس با بدحجابی برخورد کند در پاسخ به این افراد باید بگوییم اگر پلیس دخالت نکند افراد دیگری مانند لباس شخصی‌ها و خودسر‌ها دخالت می‌کنند و حتی ممکن است کار به خشونت کشیده شود. در چنین شرایطی که گفته می‌شود یا روسری یا توسری و یا برخی‌ها اقدام به اسیدپاشی می‌کنند اینجاست که همان افراد مخالف با دخالت پلیس با بدحجاب‌ها با پلیس تماس می‌گیرند و می‌گویند بیایید ما را نجات دهید.

وی تصریح کرد: کسانی که می‌گویند پلیس در برخورد با بی حجابی و بدحجابی دخالت نکند اتفاقا عدم دخالت پلیس به خشونت دامن می‌زند. 

وی با تاکید بر اینکه هم کار فرهنگی و اجرای قانون باید در برخورد با بدحجابی مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: حجاب هم به ظاهر و هم به باطن انسان‌ها کار دارد در واقع ظاهر حجاب پوشش بدن و باطن آن حیا است. 

رحیم پورازغدی با اشاره به اینکه پوشش برخی‌ها حجاب نیست بلکه فریب است، افزود: زنان زیادی داریم که حجاب شرعی ندارند، ولی نه تنها اهل فحشا نیستند بلکه به دنبال ذکر و دعا هستند در مقابل یک عده هم اهل فحشا و اهل فساد سازماندهی شده اند که باید با این افراد برخورد شود و مردم هم در کنار نیروی انتظامی بایستند نه اینکه آن‌ها را رها کنند. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این سوال که آیا عدم برخورد با مفاسدی همچون مفاسد اقتصادی موجب دامن زدن به مسائلی همچون بی حجابی نمی‌شود؟ تصریح کرد: من هم قبول دارم که چه طور دستگاه قانون و نظم اجتماعی نسبت به یک واجب مانند حجاب مثلا ۱۰ درجه حساسیت، ولی نسبت به یک واجب دیگر مانند مبارزه با فساد اقتصادی ۷ درجه حساسیت نشان می‌دهد و این اشکال دارد. 

رحیم پورازغدی با بیان اینکه من حضور زنان در ورزشگاه ها، سینما و دانشگاه را حرام ذاتی نمی‌دانم، ولی استدلال مخالفین حضور زنان در اماکن ورزشی این است که در ورزشگاه‌ها عده‌ای فحش‌های ناموسی می‌دهند و حتی تعرض بدنی ممکن است در مورد زنان اتفاق بیفتد، تصریح کرد: بحث مخالفین مدیریت محیط است که این امکان وجود دارد مسئولان برگزاری مسابقات نتوانند آن را اعمال کنند. 

وی با بیان اینکه این گونه نیست که احکام اسلام شهر به شهر متفاوت باشند، تصریح کرد: تفکیک زیارت از سیاحت درست نیست و این همان سکولاریسم است.

وی با بیان اینکه خوانندگی در محیطی که بتوان آن را کنترل کرد اشکالی ندارد، اما بحث مخالفین برگزاری کنسرت این است که در آرام‌ترین کنسرت‌ها باز هم عده‌ای وسط مراسم شروع می‌کنند به رقصیدن تصریح کرد: برخی‌ها تلاش می‌کنند که مخالفین برگزاری کنسرت و حضور زنان در ورزشگاه‌ها را دیکتاتور نشان دهند، ولی واقعیت این است که این افراد این گونه نیستند.

وی با بیان اینکه برخی‌ها مطالبات اجتماعی مردم را سیاسی می‌کنند اظهار کرد: متاسفانه وقتی دولت به موقع به این مطالبات رسیدگی نمی‌کند و پاسخگویی به موقع صورت نمی‌گیرد و از طرفی نیز مردم توجیه نمی‌شوند آن وقت رسانه‌های بیگانه پای کار می‌آیند و مطالبات مردم را سیاسی می‌کنند. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص منشا اصطلاحاتی همچون چهارشنبه‌های سفید، دختران خیابان انقلاب و حجاب اجباری گفت: این اصطلاحات را رسانه‌هایی مانند VOA و BBC و سایت منافقین مطرح و بعد در فضای مجازی منتشر می‌شوند واقعیت این است که دختران خیابان انقلاب کسانی هستند که قبل از انقلاب از همه چیز محروم می‌شدند، ولی پای حجاب خود می‌ماندند. 

وی با بیان اینکه خانم دباغ زیر شکنجه ساواک نام خدا را می‌برد، تصریح کرد: خانم دباغ می‌گفت که شکنجه گر‌ها او را آن قدر شکنجه کرده بودند که بدنش پوسیده و بو گرفته بود به گونه‌ای که شکنجه گر‌ها جلوی دماغ خود را می‌گرفتند.

وی افزود: به گفته مرحومه دباغ او برای اینکه حجاب خود را حفظ کند پتوی خونی را دور بدنش می‌پیچیده است در واقع دختران خیابان انقلاب کسانی مانند خانم دباغ هستند. 

وی با بیان اینکه رزمندگان ۷۲ ساعت در زیر بمباران شیمیایی دشمن می‌جنگیدند و شهید می‌شدند تا جامعه حفظ شود و دختران ما به فساد دچار نشوند، تصریح کرد: معتقدم کسانی که قربانی بی حجابی می‌شوند نباید آن‌ها را بازداشت کنند بلکه باید آن‌ها را مجبور به مطالعات تاریخی کنند، چون این‌ها چیزی نمی‌دانند. 

وی افزود: ما در جامعه زخم‌هایی داریم که به گفته رهبر معظم انقلاب مگس‌ها روی آن‌ها می‌نشینند و این زخم‌ها عفونت می‌کنند. در هر حال الان مشکلات متعددی در شهر‌ها وجود دارند که دولت و دستگاه قضائی باید به آن‌ها رسیدگی کنند تا بهانه‌ای به دست کسی نیفتد.



انتهای پیام/1404

منبع: خبرگزاری دانشجو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان