۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین طرح ملی "وقف مصحف شریف" همزمان با ماه رمضان در قزوین آغاز شد
کد خبر: ۳۰۷۶۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲ ساعت: ۹:۱۵ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان:

طرح ملی "وقف مصحف شریف" همزمان با ماه رمضان در قزوین آغاز شد

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امورخیریه استان قزوین از اجرای طرح ملی وقف قرآن کریم خبر داد و گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور در استان قزوین با هدف تأمین قرآن‌های مورد نیاز حسینه‌ها، مساجد، آغاز شده است.

طرح ملی "وقف مصحف شریف" همزمان با ماه رمضان در قزوین آغاز شد
حجت‌الاسلام سیدمصطفی سیدمجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با تبیین برنامه‌های فرهنگی و قرآنی طرح ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: این طرح در بیش از ۶۴ امامزاده و بقعه متبرکه در جال اجراست.

وی  افزود: قرآن کتاب نور و انسان سازی است و سازمان اوقاف در ایام ماه مبارک به دنبال تبدیل سبک زندگی مردم به سبک زندگی قرآنی و دینی با استفاده از مفاهیم و آموزه های حیات بخش قرآن است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین اذعان کرد: هم اکنون با استفاده از فضای معنوی ماه مبارک رمضان و حضور مبلغان در تلاش هستیم تا فرهنگ وقف قرآن کریم را در سطح استان نهادینه کنیم.

مجیدی تصریح کرد: در طرح ملی "وقف مصحف شریف" خیران و علاقه‌مندان ترویج فرهنگ قرآن می‌توانند با واریز ۷ هزار تومان به ازای هدیه هر جلد کلام الله مجید به شماره حساب ۱۲۸ باشناسه پرداخت ۹۴۰۴۰۰۰۱۳۲۹ نزد بانک ملی در تمام نقاط کشور و یا با مراجعه به ادارات اوقاف استان قزوین تعداد قرآن‌های مد نظر را خریداری و برای مکان مورد نظر به نام خویش وقف و اهدا کنند.

این مسئول بیان کرد: در تبلیغ و ترویج طرح وقف مصحف شریف روحانیون، مبلغان، خیران و یاوران وقف با ادارات اوقاف همکاری دارند.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف قزوین افزود: در ماه مبارک رمضان باید همه اهل بخشش و نوع دوستی باشیم و در قرآن هم آیات زیادی در این زمینه داریم لذا یکی از طرح‌های ما برپایی سفره‌های ساده افطاری در سطح بقاع متبرکه شاخص از طریق موقوفات مرتبط است.

وی ادامه داد: بخشی از این سفرهای افطاری ساده توسط مردم نیک اندیش و بانیان خیر برپا می‌شود.

این مسئول در پایان گفت: هدف از این طرح پیاده شدن دستورات قرآن و روایات در برپایی سفره‌های ساده افطاری و تکریم روزه داران است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان