۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۱۷۹ گلزار شهدای قزوین فاقد روشنایی مناسب/ ساخت المان ۲۰۰ شهید مفقودالاثر ضروری است
کد خبر: ۳۰۷۵۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۱ ساعت: ۱۴:۵۶ ↗ لینک کوتاه

در جلسه ساماندهی گلزار شهدا مطرح شد؛

۱۷۹ گلزار شهدای قزوین فاقد روشنایی مناسب/ ساخت المان ۲۰۰ شهید مفقودالاثر ضروری است

در جلسه ساماندهی گلزار شهدا مطرح شد که ۱۷۹ گلزار شهدا شهدای فاقد روشنایی مناسب است که برآورد مسئولان شرکت توزیع برق برای ایجاد روشنایی در گلزارهای شهدا ۷۰۰ میلیون تومان است.

۱۷۹ گلزار شهدای قزوین فاقد روشنایی مناسب/ ساخت المان ۲۰۰ شهید مفقودالاثر ضروری است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ علی فرخزاد، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین، در جلسه کارگروه ساماندهی گلزار شهدا با اشاره به کنگره 3 هزار شهید استان قزوین اظهار کرد: همه مسئولان در کمیته‌های مختلف این کنگره عضو هستند به همین دلیل می‌توانند برای ساخت المان 200 شهید مفقودالاثر برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

وی افزود: باید اعتبارات لازم برای ساخت المان یاد شده توسط استانداری و شهرداری تامین شود تا این پروژه در ایام برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان قزوین توسط مسوولان افتتاح یا کلنگ‌زنی شود.

این مسئول با اشاره به اینکه 3 طرح برای ساخت المان 200 شهید مفقودالاثر استان قزوین آماده شده است، افزود: یک طرح از بین آنها که هزینه و محتوای مناسبی دارد توسط مسئولان ذیربط انتخاب شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین به ساخت 12 المان شهدای گمنام در نقاط مختلف استان قزوین اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های لازم می‌توان این المان‌ها را طبق زمان‌بندی‌های تعریف شده، ساخت.

وی افزود: در برخی از گلزارهای شهدا المان‌هایی با کمترین هزینه ولی با محتوا و زیبا ساختند که 12 المان یاد شده نیز بر این اساس احداث شود.

این مسئول با اشاره به اینکه اعتبارات از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به فرمانداری‌ها توزیع می‌شود، گفت: مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران در شهرستان‌ها نیز برای جذب اعتبارات لازم با فرمانداری رایزنی‌های لازم را داشته باشند.

فرخزاد با بیان اینکه برخی مسئولان سازمان‌ها به صورت انفرادی برای شهدا هزینه می‌کنند، افزود: این هزینه‌ها منظم ثبت و جمع‌بندی شود تا آمار کلی از روند هزینه‌کردها جهت برنامه‌ریزی‌های لازم در ساماندهی گلزارهای شهدا به دست آید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در ادامه بر تکمیل پروژه‌های ایجاد روشنایی در گلزارهای شهدا، ایجاد راه دسترسی در گلزارهای شهدا و استفاده از ظرفیت‌های شهرداری‌ها و شورایاری‌ها در ساماندهی گلزارهای شهدا تاکید کرد

14 گلزار شهدا فاقد جاده است
در ادامه این جلسه غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: همه‌ی مسئولان استان قزوین عزم جدی در رابطه با کارهایی که مربوط به شهداست دارند؛ اما در اجرای پروژه‌ها با مشکلات اعتباری مواجه می‌شوند که در این خصوص باید راهکارهای لازم اتخاذ شود.

حقایق‌پور با اشاره به اینکه ساماندهی گلزارهای شهدا باید در اولویت کاری مسئولان باشد، عنوان کرد: با این کار مزارهای شهیدان ماندگاری بیشتری خواهند داشت و اذعان عمومی نسبت به اهمیت دادن به مقام شهدا ارتقا می‌یابد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: نباید نگاه بخشی و صنفی به شهدا داشت و هر مسئولی که کاری در هر نقطه استان قزوین انجام دهد موجب رضایتمندی شهیدان و خانواده‌های آنهاست.

وی با اشاره به اینکه 14 گلزار شهدا فاقد جاده است، گفت: هزینه اجرای این کار 850 میلیون تومان برآورد شده است که تامین اعتبار فوق در دستور کار مسئولان مربوطه باشد.

این مسئول افزود: 20 قطعه ایثارگران در شهرهای استان قزوین اختصاص یافته است تا جامعه هدف بنیاد در این قطعه به خاک سپرده شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به روند تعویض سنگ مزار شهدای قزوین گفت: تحقق این مهم یکی از مهمترین خواسته‌ها و مطالبه‌های جدی والدین شهدا تبدیل شده است.

وی به المان 200 شهید مفقودالاثر اشاره کرد و گفت: ساخت این المان از جمله کارهای منحصر به فردی است که اکنون 3 طرح برای اجرایی شدن آن آماده شده است، باید اعتبارات لازم برای ساخت المان یاد شده از اسناد خزانه تامین شود و در سال جاری اجرایی شود.

حقایق‌پور افزود: ظرفیت گذاشتن یک سنگ مزار برای هر شهید مفقودالاثر در گلزار شهدای قزوین نیست به همین دلیل المان یاد شده ساخته می‌شود تا یاد و خاطره‌ی آنها زنده نگه داشته شود و از یاد نرود.

وی با اشاره به یکصد و 79 گلزار شهدای فاقد روشنایی مناسب اشاره کرد و گفت: مسئولان مربوطه در این راستا اقداماتی را انجام دادند ولی به دلیل مشکلات اعتبارات تاکنون به اتمام نرسیده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: برآورد مسئولان شرکت توزیع برق استان قزوین برای ایجاد روشنایی در گلزارهای شهدا 700 میلیون تومان است که برای اجرای آن باید تامین اعتبار شود و با اولویت‌بندی اجرایی شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان