۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین جمع‌آوری کمک ۱۰ میلیارد ریالی خیرین در جشن گلریزان سال گذشته
کد خبر: ۳۰۷۵۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۱ ساعت: ۱۴:۲۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل زندان‌های استان قزوین اعلام کرد:

جمع‌آوری کمک ۱۰ میلیارد ریالی خیرین در جشن گلریزان سال گذشته

مدیرکل زندان‌های استان قزوین گفت: در جشن گلریزان سال گذشته ۱۰ میلیارد ریال کمک‌های مردمی و خیران جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جمع آوری شد.

جمع‌آوری کمک ۱۰ میلیارد ریالی خیرین در جشن گلریزان سال گذشته
محمدعلی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: تعداد زندانیان جرائم غیرعمد استان قزوین 350 نفر است و میزان بدهی این تعداد از زندانیان حدود 350میلیارد ریال است.

وی افزود: بیشترین جرم زندانیان جرائم غیرعمد استان دیه، مهریه، نفقه، حوادث ناشی از کار، حوادث رانندگی و مالی است.

این مسئول اذعان کرد: در جشن گلریزان سال گذشته 10 میلیارد ریال کمک‌های مردمی و خیران جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جمع آوری شد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته 309 زندانی مالی به میزان بدهی 280 میلیارد ریالی از زندان‌های قزوین آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

آزادی 1500 زندانی جرائم غیرعمد طی 5 سال اخیر
محمدی یادآور شد: از این تعداد زندانیان آزاد شده 302زندانی مرد و هفت زندانی زن بودند که تعداد 20زندانی به دلیل دیه و 289زندانی به دلیل جرائم مالی در زندان تحمل حبس می‌کردند.

وی ادامه داد: این میزان بدهی زندانیان بیش از 130میلیارد ریال توسط گذشت شاکیان با همکاری ستاد دیه و مددکاران زندان صورت گرفت، بیش از 36میلیارد ریال توسط کمک ستاد دیه از محل منابع استانی و مرکز و مابقی نیز از طریق سایر منابع شامل بیمه، اعصار، صندوق تامین، نقدینگی مددجو و وام پرداختی بانک عامل پرداخت شد.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین تصریح کرد: در پنج سال گذشته یک هزار و 543 زندانی جرائم غیرعمد در استان با کمک خیران آزاد شدند.

محمدی یادآور شد: از سال 91 تا 95 شاهد آزادی یک هزار و 543 زندانی جرائم غیرعمد به میزان یک هزار و 180 میلیارد ریال بدهی بودیم.

وی ادامه داد: ستاد دیه فعالیت‌های گسترده ای را در جهت آزادسازی زندانیان و فرهنگ سازی در جهت گذشت شاکیان انجام داده که جای قدردانی دارد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان