۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اجرای طرح "وقف علم و فن آوری" در قزوین امضا شد
کد خبر: ۳۰۷۵۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۱ ساعت: ۱۳:۲۹ ↗ لینک کوتاه

با حضور مدیرکل اوقاف و پارک علم و فناوری؛

اجرای طرح "وقف علم و فن آوری" در قزوین امضا شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: با امضاء تفاهم نامه سه جانبه و اجرای طرح وقف علم و فنآوری زمینه بهره برداری از موقوفات برای کمک به اشتغال دانش بنیان در استان فراهم شد.

اجرای طرح "وقف علم و فن آوری" در قزوین امضا شد
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین ؛ حجت الاسلام غلامرضا عادل  مدیرکل اوقاف قزوین ظهر امروز( سه شنبه) در حاشیه امضاء تفاهم نامه اداره کل اوقاف، پارک علم و فناوری و مرکز همکاری‌های علمی و امور نخبگان شهید فهمیده استان اظهار کرد: سنت حسنه وقف و امور خیریه از ملزومات توسعه، گسترش و پیشرفت تمدن اسلامی است.

وی افزود: به طوری که بخش عظیمی از میراث فرهنگی، علمی و آموزشی و درمانی و اجتماعی در کشورهای اسلامی و به ویژه کشور عزیزمان نتیجه بهره گیری از اوقاف و نیات خیرخواهانه واقفان بوده و یکی از پایه‌های تمدن اسلامی بر بنیان فرهنگ وقف بنا نهاده شده است.

این مسئول بیان کرد: بر این اساس به منظور رفع موانع و مشکلات در حوزه تولید علم و جنبش نرم افزاری و به منظور حمایت‌های مالی و معنوی از ظرفیت‌های مستعد، نخبگان و نوآوران کشوری و احراز جایگاه برترعلمی و فناوری در سطح منطقه و نیل به اهداف سند توسعه کشور در افق ۱۴۰۴ این تفاهم نامه سه جانبه همکاری بین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، پارک علم و فناوری استان قزوین و مرکز همکاری‌های علمی و امور نخبگان شهید فهمیده استان قزوین وابسته به موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاع امضا شد.

وی هدف از انعقاد تفاهم نامه را ایجاد همکاری در زمینه فرهنگ سازی، ترویج و مدیریت طرح وقف علم و فناوری و بهره برداری از موقوفات مرتبط با موضوع طرح در زمینه‌های مدیریت توسعه فناوری‌های نوظهور و نیاز محور جامعه دانست.

عادل ادامه داد: تجاری سازی دستاوردهای فناورانه محققین حوزه علم و پژوهش در راستای رفع نیازهای کلان کشور و حمایت از کسب و کارهای فناورانه و ایجاد اشتغال دانش بنیان نخبگان و شناسایی، پرورش و هدایت ظرفیت‌های مستعد، نخبگان و نوآوران از دیگر اداف این تفاهم نامه است.

وی اضافه کرد: در این تفاهم زمینه همکاری در ترویج و فرهنگ سازی با موضوع وقف علم و فناوری در سطح جامعه، حمایت مشترک از محل درآمد موقوفات مرتبط با علم و فناوری در پژوهش های کاربردی برای موضوع وقف علم و فناوری و کارکردهای وقف در توسعه دانش بنیان کشور، حمایت مشترک از محل درآمد موقوفات مرتبط با علم و فناوری در تحقیقات و توسعه فناوری‌های نوظهور با رویکرد پاسخگویی به نیازهای روز جامعه پیش بینی شده است.

این مسئول تصریح کرد: همکاری مشترک در تجاری سازی دستاوردهای علمی و فناورانه مورد نیاز جامعه و حمایت از ایجاد اشتغال و کارآفرینی دانش بنیان نخبگان و نوآوران و حمایت از محل درآمد موقوفات عام قابل بهره برداری برای طرح‌ها و ایده‌های علمی نوآورانه با رویکرد طرح‌های کاربردی دیده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اذعان کرد: مشارکت در تاسیس دبیرخانه وقف علم و فناوری استان، در اولویت قرار دادن پروژه‌ها و نیازمندی‌های فناورانه ارائه شده توسط دبیرخانه، همکاری در تنظیم وقف نامه و ایجاد موقوفات جدید با موضوع وقف علم و فناوری، همکاری در ایجاد الگوهای جذب موقوفات جدید با موضوع وقف علم و فناوری، تخصیص فضای مورد نیاز برای استقرار دبیرخانه کمیته یاوران وقف علم و فناوری استان قزوین در بندهای تفاهم نامه آورده شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان