۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین "سامانه ثبت الکترونیکی پرونده‌های طلاق" در قزوین راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: ۳۰۷۵۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۱ ساعت: ۱۲:۴۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان:

"سامانه ثبت الکترونیکی پرونده‌های طلاق" در قزوین راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از راه‌اندازی "سامانه ثبت الکترونیکی پرونده‌های طلاق" در سال جاری در قزوین خبر داد و گفت: این طرح با هدف پیشگیری و کاهش طلاق و عوارض ناشی از آن اجرا می‌شود.

"سامانه ثبت الکترونیکی پرونده‌های طلاق" در قزوین راه‌اندازی می‌شود
علیرضا وارثی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: طی دهه‌های اخیر به لحاظ تغییرات عمده اما متفاوت و ناهمگونی که در روند شکل‌گیری ازدواج در جوامع مختلف روی داده، این موضوع بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: بر این اساس پژوهشگران و متخصصان بالینی و خانواده به بررسی عوامل موثر بر ازدواج، کیفیت روابط زناشویی، عوامل ارتقاء دهنده شرایط کیفی و تثبیت کننده پایداری ازدواج، رضایت زوجین و تاثیر آن در سلامت خانواده پرداخته‌اند.

کنترل و کاهش طلاق از اهداف راه‌اندازی سامانه الکترونیکی طلاق است
مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به وضعیت نگران کننده خانواده و طلاق، اجرای طرح‌های جامع برای حل معضلات خانواده و طراحی الگوی خانواده سالم به منظور صیانت از آن امری اجتناب ناپذیر است‌.

وی عنوان کرد: در همه اسناد بالادستی نظام اعم از قانون اساسی و سند چشم انداز و سیاست‌های اعلام شده توسط مقام معظم رهبری نیز خانواده به عنوان یک اصل بنیادی در نظر گرفته شده؛ لذا در راستای تحقق بخشی به اهداف عالیه نظام و با هدف حفظ قداست خانواده و پیشگیری از طلاق و عوارض ناشی از آن طرح مداخله‌ای برای پیشگیری و کاهش طلاق با عنوان« سامانه ثبت الکترونیکی پرونده‌های طلاق» تدوین شده است.

وارثی در ادامه از راه‌اندازی سامانه ثبت الکترونیکی پرونده‌های طلاق در سال جاری در قزوین خبر داد و اظهار کرد: این طرح با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و با همکاری استانداری و دادگستری با هدف پیشگیری و کاهش طلاق و عوارض ناشی از آن و همچنین در راستای صیانت از کانون خانواده اجرا می‌شود.

وی افزود: بر این اساس از طریق مداخلات تخصصی روانی اجتماعی و با همکاری برخی مراکز مشاوره استان، اصول علمی خانواده درمانی، روان درمانی، مشاوره، مددکاری اجتماعی خانواده به کار گرفته و خدمات تخصصی به زوجین ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: هم‌اکنون و پیرو جلسات و رایزنی‌های مکرر طرح مذکور در ستاد آسیب‌های اجتماعی استانداری به تصویب رسیده و اعتبارات ملی و استانی جذب و تفاهم‌نامه همکاری با دادگستری منعقد شده است.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی سامانه ثبت الکترونیکی پرونده‌های طلاق، همه پرونده‌های طلاق به مرکز کاهش طلاق ارجاع می‌شود و پس از ثبت در سامانه و پایش و بررسی اولیه، خدمات تخصصی روانشناسی و مددکاری به زوجین ارائه می‌شود.

وارثی تاکید کرد: سامانه ثبت الکترونیکی پرونده‌های طلاق در جهت یکسان‌سازی ارائه خدمات مشاوره و خدمات تخصصی به زوجین متقاضی طلاق راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی این سامانه بیان کرد: هدف از راه‌اندازی این سامانه پیشگیری از طلاق و افزایش آگاهی‌های عمومی، حفظ انسجام خانواده‌های در معرض طلاق، افزایش مهارت‌های زوجین و در نهایت کنترل و کاهش طلاق در جامعه است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: در این مرکز نیروهای روانشناس، مددکاران اجتماعی و مشاورین متخصص به بررسی مشکلات زوجین متقاضی طلاق پرداخته و زمینه سازش و حفظ انسجام خانواده را فراهم می‌کنند.

وی در پایان گفت: در صورتیکه طلاق آخرین راه حل باشد نیز رهنمودهای لازم در ارتباط با دوران پس از طلاق به زوجین ارائه می‌شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان