۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین حداقل و حداکثر زمان سفر حج تمتع
کد خبر: ۳۰۷۵۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۱ ساعت: ۱۱:۴۲ ↗ لینک کوتاه

طول سفر تأثیری در قیمت‌ حج ندارد

حداقل و حداکثر زمان سفر حج تمتع

سفر حج تمتع حداقل ۲۸ و حداکثر ۴۱ روز است، در حالی که ایام حج از ۵ تا ۱۳ ذی‌الحجه یعنی به مدت ۹ روز برگزار می‌شود.

حداقل و حداکثر زمان سفر حج تمتع
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین   ،طول زمان حج و مدت زمان حضور در عربستان برای حج تمتع، یکی از نکاتی است که زائران خانه خدا باید بدانند.

این سفر حداقل 28 و حداکثر 41 روز است، در حالی که ایام حج از 5 تا 13 ذی‌الحجه یعنی به مدت 9 روز برگزار می‌شود، اما با توجه به محدودیت فرودگاه مدینه و جده امکان اعزام زائران تنها در این بازه زمانی وجود ندارد.

البته طول سفر حج در میزان هزینه سفر تأثیری نمی‌گذارد، با این وجود اگر مدت زمان این سفر برای کسی کمتر از 28 روز باشد، خسارت آن بر مبنای اسکان و سایر هزینه‌ها پرداخت می‌شود. 

حاجیان نیز در حالت عادی از 13 ذی‌الحجه می‌توانند به کشورشان بازگردند، اما به دلیل تمام نشدن اعمال برخی حجاج بازگشت آن‌ها از 14 یا 15 ذی‌الحجه شروع می‌شود.

همچنین با توجه به اینکه زائران به دو گروه مدینه قبل و مدینه بعد تقسیم می‌شوند، برخی زائران ابتدا به مدینه مشرف می‌شوند. در سال‌های گذشته زائران تا 15 روز در مدینه بودند اما از چهار سال قبل برای طرح توسعه مسجدالنبی(ص)، اکثر هتل‌های مدینه تخریب شده و هتل جدیدی احداث نشده است؛ به همین دلیل مدینه با کمبود هتل مواجه است اما برای اینکه حجاج از فیض حضور در مدینه بهره‌مند شوند با زمان‌بندی از هر هتل در سه نوبت استفاده می‌شود.

با برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت، حاجیان ایرانی حداکثر 6 روز در مدینه اقامت دارند، در حالی که بیشتر  زائران خانه خدا از سایر کشورها مدت زمان کمتری در مدینه حضور دارند.

امسال بیش از 85 هزار ایرانی به حج تمتع مشرف می‌شوند که زائران مدینه اول از 27 تیر تا 19 مرداد صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان