۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین کاهش ارتباط کلامی زوجین منجر به طلاق می‌شود/ جدایی در بین دهه هفتادی‌ها بیشتر است
کد خبر: ۳۰۷۵۰۰ نویسنده: میلاد قلی‌پور تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۱ ساعت: ۱۰:۸ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل خانواده در مصاحبه با صبح قزوین:

کاهش ارتباط کلامی زوجین منجر به طلاق می‌شود/ جدایی در بین دهه هفتادی‌ها بیشتر است

کارشناس مسائل خانواده گفت: به دلیل عدم آگاهی و آشنایی با مبانی اصلی و اساسی زندگی و عدم توانایی کنترل احساسات در هنگام انتخاب همسر امروزه بیشترین طلاق در بین دهه هفتادی‌ها است.

کاهش ارتباط کلامی زوجین منجر به طلاق می‌شود/ جدایی در بین دهه هفتادی‌ها بیشتر است
میلاد قلی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در خصوص علت اصلی افزایش طلاق اظهار کرد: از علت‌های اصلی طلاق؛ عدم آگاهی نسبت به آشنایی با مبانی اصلی زندگی و پیگیر شدن جزئیات در زندگی را می‌توان نام برد.

وی با اشاره به یکی دیگر از عوامل افزایش طلاق اضافه کرد: ناآگاهی موجود نسبت به مشکلات و آسیب‌های مورد تهدید خانواده، فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی و روی آوردن به تجمل گرایی از جمله موارد افزایش طلاق است.

این مشاور خانواده افزود: ایجاد نارضایتی‌های جنسی و عاطفی میان زوجین، تهدید روابط آزاد همسران با جنس مخالف در غالب همکار و دوست از دیگر عوامل افزایش طلاق در جامعه امروزی است.

قلی‌پور با اشاره به تاثیر فضای مجازی در ایجاد طلاق بین زوجین بیان کرد: فصای مجازی با کاهش ارتباط کلامی و سرگرم کردن زوجین به خود بجای برقراری ارتباط عاطفی و همچنین بالا بردن نیازها و تمایلات جنسی به دلیل مشاهده‌ی فیلم‌ها و صحنه‌های نامناسب باعث ایجاد طلاق بین زوجین می‌شود.

طلاق در ۵ ساله اول زندگی بیشتر است
وی در ادامه گفت: فضای مجازی فضای ارتباط آزاد میان اقشار با جنسیت‌های مختلف را ایجاد می‌کند، روابط نامشروع، بالابردن انگیزه‌های آزادی روابط و دور شدن زوجین از بند تاهل و تعهد از دیگر اثرات استفاده از فضای مجازی است.

این مشاور خانواده با اشاره به اینکه طلاق در بین دهه هفتادی‌ها بیشتر از سایرین است؛ ابراز کرد: متاسفانه به دلیل عدم آگاهی و آشنایی با مبانی اصلی و اساسی زندگی و عدم توانایی کنترل احساسات در هنگام انتخاب همسر امروزه بیشترین طلاق در بین دهه هفتادی‌ها است.

قلی‌پور با اشاره به دلایل افزایش طلاق در این دهه ادامه داد: بالا رفتن سن ازدواج در سنین دهه شصت و ترس از عدم داشتن خواستگار در دهه هفتاد روند ازدواج برگرفته از احساس می‌شود و طلاق در ۵ ساله اول زندگی بیشتر و گاهی نیز می‌تواند درسال اول زندگی باشد.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها در طلاق فرزندانشان نقش کلیدی و اثرگذار دارند؛ بیان کرد: خانواده با حمایت کردن بدون دخالت در امورات زندگی فرزندان می‌تواند کمبود موجود در آگاهی‌های فردی را افزایش دهد.

این مشاور خانواده عنوان کرد: خانواده‌ها با راهنمایی کردن فرزندان خود برای انتخاب درست و مراجعه به مشاوره قبل از ازدواج می‌توانند نگاه فرزندان خود را به طلاق عوض کنند.

قلی‌پور افزود: خانواده‌ها به دختر و پسر باید اموزش بدهند که تنها پناهشان همسران خودشان است نه اینکه بعد از ازدواج هم آغوشی وپناه بیش از حد را فرزندان نسبت به خانواده داشته باشند.

اهمیت آموزش‌های قبل از ازدواج در کاهش طلاق

وی در خصوص ارتباط بین اعتیاد و طلاق گفت: اعتیاد سم خطرناکی است ک اگ مرد دچار آن شود و زن نتواند به چشم بیمار به اون نگاه کند و تلاشش را برای درمان مرد نکند ‌قطعا اعتیاد مقدمه‌ی طلاق خواهد شد.

این مشاور خانواده با اشاره به تجربه تلخ غرب در زمینه خانواده بیان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی دقیق در زمینه اجرای سبک زندگی اسلامی، دوری از تجملات و خواسته‌های امیالی، فاصله گرفتن از فصای مجازی و بیشتر شدن ارتباط کلامی زوجین با یکدیگر که ‌امروزه بر روی ۱۰ دقیقه در روز است و باید به بیشتر از یک ساعت برسد و همچنین آموزش مباحث عاطفی تجربه تلخ غرب در این زمینه را بار دیگر در ایران تجربه نخواهیم کرد.

قلی‌پور با بیان آسیب‌های زندگی بعد از طلاق تصریح کرد: روی آوردن زنان مطلقه به اعمال خلاف عفت در برخی خانواده‌ها ک پدر و مادر پذیرش فرزند را ندارند، اعتیاد و افکار کثیف و بهم ریخته و خسته برای زوجین از جمله آسیب‌های زندگی بعد از طلاق است.

وی با اشاره به دیگر آسیب‌های زندگی بعد از طلاق گفت: از دیگر آسیب‌های طلاق می‌توان به عقده دار شدن فرزندان طلاق، شکست روحی وعاطفی افراد و بد سرپرست شدن فرزندان خانواده‌های طلاق اشاره کرد.

این مشاور خانواده در پایان با اشاره به اهمیت آموزش‌های قبل از ازدواج در کاهش طلاق ابراز کرد: مراجعه به مشاوره خانواده، همسان گزینی در انتخاب همسر،‌ آموزش مباحث زناشویی، آموزش اصول عاطفی ارتباط همسران و مطالعه در زمینه‌های مرتبط درکاهش طلاق بسیار موثر است.
انتهای پیام/۳۰۰۹

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان