۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین برجام در حقیقت فقط یک کاغذ و چند بیانیه بود/ در شرایط فعلی ماندن در برجام منطقی نیست
کد خبر: ۳۰۷۳۴۹ نویسنده: کوچک‌خانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۳۱ ساعت: ۱۰:۱۵ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی:

برجام در حقیقت فقط یک کاغذ و چند بیانیه بود/ در شرایط فعلی ماندن در برجام منطقی نیست

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه طبق نظر رهبر معظم انقلاب تضمین عینی از سوی اروپا بعید است، تصریح کرد: در شرایط فعلی ماندن در برجام منطقی نیست و دولتمردان ما باید با قاطعیت از برجام و حتی npt خارج شوند.

برجام در حقیقت فقط یک کاغذ و چند بیانیه بود/ در شرایط فعلی ماندن در برجام منطقی نیست
کوچک‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: سیاست اصلی آمریکا براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و برای تحقق این هدف شوم خود نیاز بود که چند گام بردارد؛ اما برجام مزاحم عملکرد امریکا بود.

وی افزود: از سوی دیگر امریکا تمام امتیازاتی که در قالب برجام باید دریافت می‌کرد را به صورت کامل گرفته بود؛ بنابراین با هدف تشدید فشار بر فضای اقتصادی و سیاسی و مقابله با نفوذ ایران از برجام خارج شد.

این کارشناس سیاسی اضافه کرد: خروج امریکا از برجام یک عمل بسیار زشت و زیرپاگذاشتن تعهدات و مصداق کامل بدعهدی است که البته برای کشوری مانند امریکا این بدعهدی‌ها عادی است.

کوچک‌خانی عنوان کرد: امریکا می‌خواهد با فشار بر ایران، اصلاحاتی را وارد برجام کرده و از این طریق امتیازات جدیدی از ایران بگیرد که ایران این اصلاحات را قبول نکرد.

برجام گشایشی در اقتصاد کشور ایجاد نکرد
وی با بیان اینکه طبق نظر رهبر معظم انقلاب تضمین عینی از سوی اروپا بعید است، تصریح کرد: در شرایط فعلی ماندن در برجام منطقی نیست و دولتمردان ما باید با قاطعیت از برجام و حتی npt خارج شوند.

این کارشناس سیاسی گفت: در برجام فقط ایران به hمریکا امتیاز داد و دولتمردان ما باید توجه داشته باشند که آمریکا و اروپا یکی هستند؛ چه بسا در برخی از موارد اروپایی‌ها بدتر از امریکایی‌ها پیگیر بعضی از موارد باشند بنابراین نباید اعتماد کرده و توافق بدون پشتوانه داشته باشند.

کوچک‌خانی بیان کرد: برجام عملا گشایشی در وضعیت اقتصادی کشور ایجاد نکرده بود و هم اکنون برخی از شرکت‌های بزرگ اروپایی قصد خروج از ایران را دارند.

وی اذعان کرد: برجام در حقیقت فقط یک کاغذ و چند بیانیه بود و تحریم‌ها فقط روی کاغذ برداشته شده بود؛ حتی آقای ظریف هم حقوق کارکنان خود را با چمدان می‌برد.

کارشناس مسائل بین الملل افزود: با خروج امریکا از برجام اتفاق جدیدی رخ نمی‌دهد؛ زیرا برجام نقش یک حالت تنفس بین مسابقه را ایفا می‌کرد بنابراین از این پس مدیریت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باید ویژه تر از قبل باشد؛ زیرا اگر وضعیت به همین صورت رها شود قطع به یقین بازار بهم می‌خورد.

وی یادآور شد: علی‌‍‌رغم سخت شدن شرایط و تشدید محدودیت‌ها، با وحدت و همدلی و برنامه‌ریزی دقیق اتفاق خاصی در وضعیت اقتصادی ایران رخ نمی‌دهد.
انتهای پیام/4001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان