۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین چشمی که در دنیا جنایات اسرائیل را نمی‌بیند، در قیامت کور محشور می‌شود
کد خبر: ۳۰۷۲۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۳۰ ساعت: ۱۴:۲۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

چشمی که در دنیا جنایات اسرائیل را نمی‌بیند، در قیامت کور محشور می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: ما با اعمالی که در دنیا انجام می‌دهیم نابینا، ناشنوا و لال محشور می‌شویم، چشمی که در دنیا حق و باطل، جنایت‌های صهیونیست‌ها و امریکا، برکات پیامبر(ص) و آل پیامبر(ع) را نبیند در قیامت کور محشور خواهد شد.

چشمی که در دنیا جنایات اسرائیل را نمی‌بیند، در قیامت کور محشور می‌شود
آیت الله عبدالکریم عابدینی در سومین روز از ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر قرآن مسجد امام خمینی(ره) قزوین در ادامه تفسیر آیاتی از سوره «شعرا» اظهار کرد: یاران موسی(ع) درحال فرار از فرعون به رود نیل رسیدند و بین دریا و لشگریان فرعون محاصره شده بودند که به پیامبر خود گفتند کار ما تمام شد و دستگیر خواهیم شد، در نگاه انسانی سخن قوم موسی درست بود اما همیشه نگاه پیامبران الهی راهگشاست.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در آن شرایط بحرانی که قوم بنی اسرائیل قرار گرفته بودند حضرت موسی فرمود، «خدای من با من است و ما را هدایت می کند».

وی بیان کرد: زمانی که قوم موسی کنار دریا گرفتار فرعون شده بودند این پیامبر الهی فرمود خداوند راهی را برای ما قرار می دهد، خداوند به موسی(ع) وحی کرد عصای خود را به دریا بزن و از دریا عبور کن، با این دستور الهی موسی و قومش به سلامت از دریا گذشتند و فرعون و همراهانش در پشت سر آنها غرق شدند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به داستان حضرت موسی(ع) در سوره بقره گفت: زمانی که این پیامبر الهی برای قومش طلب آب کرد خداوند فرمود عصای خود را به سنگ بزن ۱۲چشمه از میان سنگ به جوشش می آید و شما سیراب می شوید، از این آیات می توان فهمید عصای حضرت موسی(ع) قابلیت های زیادی داشته است.

عابدینی اذعان کرد: کسانی که به مکه تشریف برده اند، می دانند که یکی از ایراداتی که وهابیان از ما می گیرند این است که چرا شما اهل توسل به پیامبر اسلام(ص) و ائمه(ع) هستید این شرک است باید دعاهای خود را از خدا بخواهید، در صورتی که خداوند در آیه ۳۵ مائده می فرماید؛ برای ارتباط با من دنبال وسیله باشید و در روایت هم تاکید شده اهل بیت علیهم السلام وسیله بین بندگان و خداوند هستند.

وی بیان کرد: اگر خداوند در یک عصای چوبی که متعلق به حضرت موسی(ع) خاصیت و معجزه بزرگی قرار داده است، این موضوع خیلی نمک نشناسی و بی ادبی و بی معرفتی است که بگوییم این عصا اینقدر خاصیت دارد اما پیامبر(ص) توانایی ندارد، از عصا معجزه برمی آید اما از ائمه(ع) برنمی آید، باید مراقب باشیم که فریفته سخنان بیهوده نشویم.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: داستان عبور قوم موسی(ع) از دریا نشان داد حتی کسانی که همراهی لازم را با رهبر و پیامبر خود نداشتند و پای آنها می لغزد اما در ادامه مسیر به صحبت های رهبر خود گوش دهند، نجات پیدا می کنند، شفاعت امامان(ع) نیز همین معنا را دارد یعنی حتی با لغزش هایی که داریم اگر دستمان در دست ائمه باشد ما را نجات می دهند.

مفسر قرآن و نهج البلاغه ابراز کرد: خداوند بندگان خود را از خود به حساب می آورد و کافران را بیگانه و غریبه می نامد، در این داستان موسی و یارانش دوستان خدا و فرعون و سپاهیانش غریبه گان معرفی شده اند، خداوند داستان حضرت موسی(ع) را نشانه خداشناسی می داند و‌ می گوید؛ اما اکثر مردم ایمان نمی آوردند و فقط اندکی از مردم درک می کنند.

وی با اشاره به آیات بعدی سوره «شعرا» که به داستان حضرت ابراهیم(ع) می پردازد، عنوان کرد: در این سوره خداوند می فرماید؛ ای پیامبر ما، آیات مربوط به ابراهیم را برای مردم ما تلاوت کن و بگو ابراهیم به عمو و قومش گفت چرا بت ها و خورشید و ماه و ستارگان را می پرستید؟ آیا زمانی که دعا می کنید این بت ها صدای شما را می شنوند؟ آیا این بت ها به شما منفعت می رسانند و مشکلات شما را حل می کنند؟ با این سوالات قوم ابراهیم جوابی برای وی نداشتند.

عابدینی اذعان کرد: قوم ابراهیم(ع) در پاسخ به دلیل بت پرستی خود گفتند، اجداد ما این کار را می کردند و ما نیز این راه را ادامه می دهیم، متاسفانه امروز هم شاهدیم عده ای با تقلید از گذشتگان خود به کارهای بی ثمری مشغول هستند و این منطق مشرکان است که چون کاری را گذشتگان انجام می دادند ما هم انجام می دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: آیا تا بحال فکر کرده ایم برخی فرهنگ های بی منطقی که گذشتگان ما انجام می دادند هیچ فرهنگ و آورده ای برای ما ندارد؟ چرا باید وقت خود را با این فرهنگ ها تلف کنیم؟

وی گفت: خداوند ما را آفریده و لطف همیشگی نسبت به ما دارد، آب و نانی هم برای ما قرار داده تا تشنگی و گرسنگی ما برطرف شود، البته اثرات رفع این تشنگی و گرسنگی به واسطه لطف خداست نه نان و آب؛ شفای بیماری ها هم نزد خداست و طبیبان واسطه این درمان هستند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: این آیات به ما امید می دهد که مرگ پایان زندگی انسان نیست بلکه آغاز حیات دیگری است، ما از رحم مادر به رحم دنیا آمدیم و با مرگ از رحم دنیا به رحم عالم برزخ می رویم، پس نباید ناراحت باشیم.

مفسر قرآن و نهج البلاغه اذعان کرد: ما در رحم دنیا نباید برای خودمان مشکل ایجاد کنیم، مثلا ما با اعمالی که در دنیا انجام می دهیم نابینا و ناشنوا و لال محشور می شویم، چشمی که در دنیا حق و باطل، جنایت های صهیونیست ها و امریکا، برکات پیامبر(ص) و آل پیامبر(ع) را نبیند در قیامت کور محشور خواهد شد.

وی در پایان گفت: ما باید در دنیا به گونه ای رفتار کنیم که ولادت ما در آخرت، ولادتی افتخارآمیز باشد و خداوند خطایای ما را ببخشد و ما را با صالحین همنشین کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان