۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین دوره‌های مهارتی و آموزشی سبک زندگی برگزار می‌شود/ اجرای طرح "نسیم معرفت" در مدارس قزوین
کد خبر: ۳۰۷۱۹۸ نویسنده: حجت‌اسلام علی ابوالقاسمی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۳۰ ساعت: ۱۱:۱۳ ↗ لینک کوتاه

مدیر مرکز فرهنگی پاسخگویی به سوالات شرعی قزوین:

دوره‌های مهارتی و آموزشی سبک زندگی برگزار می‌شود/ اجرای طرح "نسیم معرفت" در مدارس قزوین

مدیر مرکز فرهنگی پاسخگویی به سوالات شرعی قزوین گفت: دوره‌های مهارتی و آموزشی سبک زندگی در ۳ مقطع برگزار می‌شود، تاکید کرد: مقطع اول برای عموم مردم برگزار می‌شود که معمولا خانم‌ها در آن شرکت می‌کنند.

دوره‌های مهارتی و آموزشی سبک زندگی برگزار می‌شود/ اجرای طرح "نسیم معرفت" در مدارس قزوین
حجت‌اسلام علی ابوالقاسمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی و پاسخگویی به سوال‌های دینی در سال 1380تاسیس شد، اظهار کرد: این مرکز تاکنون با توجه به مقتضیات زمان و نیازهای مردم دوره‌هایی را برگزار کرده‌ و فعالیت‌های متنوعی داشته ‌است.

وی افزود: یکی از این فعالیت‌ها پاسخگویی تلفنی و حضوری به سوالات دینی است که انجام می‌شود.

مدیر مرکز فرهنگی پاسخگویی به سوالات شرعی قزوین تصریح کرد: طرح "نسیم معرفت" برنامه دیگری است که در سطح دانش‌آموزی برگزار می‌شود، در این طرح کارشناسان حضوری به مدارس می‌روند و مباحثی را مطرح می‌کنند. همچنین طرح بحث و سوالات به دو صورت شفاهی حضوری و کتبی انجام می‌شود که پاسخ سوالات کتبی آن در سایت مرکز موجود است.

وی با بیان اینکه دوره‌های مهارتی و آموزشی سبک زندگی در 3 مقطع برگزار می‌شود، تاکید کرد: مقطع اول برای عموم مردم برگزار می‌شود که معمولا خانم‌ها در آن شرکت می‌کنند.

ابوالقاسمی ادامه داد: خانم‌های متاهل در کلاس‌های "مهارت حل مسئله" و "تربیت دینی فرزندان" شرکت می‌کنند که هر دوره 12 جلسه است، در نهایت نیز پس از برگزاری آزمون گواهی‌نامه اهدا می‌شود.

مدیر مرکز فرهنگی پاسخگویی به سوالات شرعی قزوین قشر دومی که دوره‌های آموزشی برای آن‌ها برگزار می‌شود را زوجین معرفی کرد و گفت: پیش از این نیز دوره‌های آموزش مهارت‌های همسرداری برای نوعروسان برگزار می‌شد، اما مشکلی که وجود داشت این بود که این کلاس‌ها یک طرفه بود و تنها خانم‌ها در آن شرکت می‌کردند. بنابراین دوره‌هایی برای زوجین برگزار می‌‍‌‌شود تا این مشکل برطرف شود.

برگزاری دوره‌های طب سنتی
وی اذعان کرد: قشر سومی که کلاس‌ها برای آن‌ها برگزار می‌شود طلبه‌ها هستند، بدین صورت که کلاس‌هایی برگزار می‌شود تا مهارت‌های مشاوره‌ای، مهارت‌های دوره رشد، شیوه‌های تغییر رفتار نوجوانان، آشنایی با اختلالات دوره نوجوانی و دوره رشد، شیوه‌های خودمهارتی در دوره نوجوانی به طلبه‌هایی که در مدارس کار مشاوره‌ای انجام می‌دهند آموزش داده‌شود.

این مسئول بیان کرد: کلاس‌های جاری که ثبت نام آن شروع شده‌است هفتمین دوره است و پس از به حد نصاب رسیدن تعداد ثبت‌نام‌ها، برگزار می‌شود؛ حد نصاب هر کلای 20 نفر است و اگر تعداد بیش‌تری ثبت نام کنند و تعداد به40 نفر برسد 2 کلاس برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در زمینه مهارت‌ها و سبک زندگی دوره‌های دیگری نیز در توسط موسسات دیگر در سطح شهر برگزار می‌شود که هزینه‌های هنگفتی دارند؛ اما هزینه دوره‌های ما برای یک دوره 12 جلسه‌ای، حدود 40 هزار تومان است. همچنین برای کسانی که در کلاس‌ها حضور دائم داشته‌ باشند مقداری از هزینه عودت داده می‌شود.

ابوالقاسمی درباره دوره‌های دیگری که این موسسه برگزار می‌کند، گفت: دوره احکام، طب سنتی و اسلامی و دوره‌های طب سوزنی برای دو قشر عموم مردم و طلاب برگزار می‌شود.
انتهای پیام/5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان