۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مسیر توسعه آینده کشور از هنرستان‌ها می‌گذرد
کد خبر: ۳۰۶۶۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۲۶ ساعت: ۱۴:۲۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

مسیر توسعه آینده کشور از هنرستان‌ها می‌گذرد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و سیاست گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مسیر توسعه آینده کشور از هنرستان‌ها می‌گذرد، گفت: ایجاد فضای کارآفرینی نیازمند معلمان پیش‌رو و خودانگیخته است.

مسیر توسعه آینده کشور از هنرستان‌ها می‌گذرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ گردهمایی تخصصی کارشناسان و مدیران هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش با حضور مسئولان کشوری و استانی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در سالن اجتماعات اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: قزوین یکی از استان‌های پیش‌رو در توسعه و رشد کیفی و کمی رشته‌های فنی است؛ اما در تجهیز هنرستان‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم.

فرهنگ خلاقیت به عنوان عنصر اصلی کارآفرینی در جامعه نهادینه نشده است
وی افزود: با اقدامات انجام شده ۲ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان‌ها و استقرار پایه دوازدهم تخصیص یافته است و هر هنرستانی که فعال‌تر باشد اعتبار بیشتری را نیز دریافت خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه نظام آموزشی مشکل اصلی در حوزه کارآفرینی است؛ تصریح کرد: استان قزوین استانی صنعتی بوده و ظرفیت لازم برای توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای را دارد.

وی عنوان کرد: کارآفرینان باید خلاق باشند و این در حالی است که فرهنگ خلاقیت به عنوان عنصر اصلی کارآفرینی به خوبی در جامعه نهادینه نشده است.

قاسمی در پایان بیان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دو مولفه مهم خلاقیت و جسارت در دانش‌آموزان اشاره شده است.

در ادامه دکتر حسام زند حسامی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و سیاست گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: امروزه داشتن سواد عملیاتی ضرورت ورود به عرصه کسب و کار است و دانش‌آموزان و دانشجویان باید به این امر مهم توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسیر توسعه آینده کشور از هنرستان‌ها می‌گذرد، گفت: افراد فقط با خواندن کتاب به ایده و خلاقیت نمی‌رسند بلکه با کار عملیاتی به آن می‌رسند و آینده برای مجموعه کاردانش و هنرستان‌ها آینده‌ای روشن است.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه براساس آمارهای رسمی وکلا، پزشکان و کارکنان فنی بالاترین درآمد را در کشور دارند لذا والدین هم به اهمیت هنرستان‌ها پی برده و رشد و توسعه فرزندانشان را از مسیر هنرستان‌ها هدایت می‌کنند.

ایجاد فضای کارآفرینی نیازمند معلمان پیش‌رو و خودانگیخته است
حسامی با تاکید بر ارتقای سطح سواد عملیاتی دانش‌آموزان و دانشجویان عنوان کرد: باید تفکر کارآفرینی را در بین دانش‌آموزان و دانشجویان تقویت کرد و برای این کار نیاز است که معلمان و هنرآموزان خود را بازآفرینی کنند و به اهداف خویش و راه‌های تحقق آنها بیندیشند.

وی تصریح کرد: بحث نوآوری و خلاقیت نیازمند جسارت و ریسک پذیری است و برای ایجاد فضای کارآفرینی به معلمان پیش‌رو و خودانگیخته در این عرصه نیاز داریم.

این مسئول ادامه داد: خلاقیت در شیوه‌های تدریس، آموزش شیوه صحیح تفکر به دانش‌آموزان و تربیت شهروندانی موثر و مفید برای جامعه باید مورد توجه جدی معلمان قرار گیرد.

وی عنوان کرد: درس کارآفرینی را فقط به عنوان یک کتاب درسی نبینیم بلکه به عنوان رسالت معلمی به آن نگاه کنیم.

حسامی در پایان گفت: معلمان و هنرآموزان باید مفهوم کسب و کار را به دانش‌آموزان بیاموزند و در این مسیر کارآفرینی باید در نوع رفتار و کلام معلمان مشخص باشد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان