۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین سال تحصیلی آینده به بیش از ۱۶ هزار هنرآموز نیاز داریم
کد خبر: ۳۰۶۶۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۲۶ ساعت: ۱۴:۱۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش:

سال تحصیلی آینده به بیش از ۱۶ هزار هنرآموز نیاز داریم

مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از مشکلات و چالش‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش بحث نیروی انسانی است، گفت: برای استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی آینده به بیش از ۱۶ هزار هنرآموز نیاز داریم.

سال تحصیلی آینده به بیش از ۱۶ هزار هنرآموز نیاز داریم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سیدمحسن حسینی مقدم مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در گردهمایی تخصصی کارشناسان و مدیران هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: تربیت فرزندانی کارآفرین کار سخت و دشواری است و هدف از آموزش دانش‌آموزان در هنرستان‌ها نیز مهارت آموزی برای ورود به بازار کار است.

وی در ادامه با تبیین سیاست حاکم بر برنامه‌های آموزش و پرورش برای سال 97 گفت: تامین زیرساخت‌ها برای اجرایی شدن متوازن سند تحول بنیادین و ارتقای مدیریت منابع انسانی از جمله این سیاست‌ها است.

12 درصد دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و کاردانش در رشته حسابداری مشغول تحصیل هستند 
مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: استقرار کامل ساختار جدید در عین حفظ کیفیت، متوازن سازی رشته‌ای، ارتقای کیفیت و بهره‌وری در هنرستان‌ها، توسعه مشارکت‌ها و متناسب سازی آموزش‌های فنی وحرفه‌ای با نیاز بازار کار از سیاست‌ها و راهبردهای اجرایی در سال جاری است.

وی بیان کرد: برای استقرار پایه دوازدهم و سه ساله شدن هنرستان‌ها با کمبود فضای هنرستانی در کشور روبه رو هستیم چراکه برخورداری از نیروی انسانی لازم، فضای کلاسی و کارگاهی مناسب و داشتن تجهیزات از الزامات استقرار پایه دوازدهم تحصیلی است.

مقدم در ادامه عنوان کرد: در شاخه فنی و حرفه‌ای تغییرات محتوایی نزدیک به 100 درصدی داشتیم و این موجب شد تا نیاز تجهیزاتی از آن چیزی که داشتیم، چندین برابر افزایش پیدا کند و همچنین نیاز به فضای کلاسی در شاخه‌های فنی و حرفه ای و کاردانش به میزان یک سوم افزایش یابد.

وی اضافه کرد: براساس برنامه ششم توسعه در سال تحصیلی 97-98 سهم آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش باید به 40 درصد برسد؛ این در حالی است که سهم این دو شاخه تحصیلی در پایه دهم و یازدهم اکنون حدود 34 درصد است و برای رسیدن به سهم 40 درصدی باید پایه دهم سال تحصیلی آینده را به حدود 46 درصد برسانیم.

این مسئول با بیان اینکه یکی از مشکلات و چالش‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش بحث نیروی انسانی است، گفت: برای استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی آینده به بیش از 16 هزار هنرآموز نیاز داریم و سهمیه جذب نیروی فنی از محل آزمون استخدامی جدید حدود 3200 هنرآموز است.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: برای ارتقای کیفیت بخشی آموزش‌ها باید برای متوازن سازی رشته‌ها متناسب با نیاز جامعه و بازار کار تلاش کرد؛ این در حالی است که اکنون 12 درصد دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و کاردانش در رشته حسابداری مشغول به تحصیل هستند.

گفتنی است؛ در حاشیه این مراسم نمایشگاه کارآفرینان جوان در اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.

انتهای پیام/7003




دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان