۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین وجود بیش از ۱۰۰ شهید روحانی در قزوین/حمایت از تولیدات ایرانی به یک فرهنگ همگانی تبدیل شود
کد خبر: ۳۰۶۵۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۲۵ ساعت: ۱۱:۵۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اعلام کرد:

وجود بیش از ۱۰۰ شهید روحانی در قزوین/حمایت از تولیدات ایرانی به یک فرهنگ همگانی تبدیل شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ شهید روحانی در قزوین وجود دارد، گفت: حمایت از تولیدات ایرانی باید به یک فرهنگ همگانی تبدیل شود.

وجود بیش از ۱۰۰ شهید روحانی در قزوین/حمایت از تولیدات ایرانی به یک فرهنگ همگانی تبدیل شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ در آستانه ماه مبارک رمضان «همایش طلایه داران تبلیغ» و «یادواره شهدای روحانی و مداح» پیش از ظهر امروز(سه‌شنبه) با حضور مسئولان استانی در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام علی نعمت اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در این همایش اظهار کرد: نشست روحانیون امسال مزین به نام و عطر شهدا شده است چراکه شهدا به ویژه شهدای روحانی و مداح استان حق بزرگی به گردن جامعه دارند.

وی افزود: امنیت و آرامش امروز کشور مرهون فداکاری و ایثارگری شهدا است که بر اساس آیات الهی زنده هستند و ما امروز به روح بلند شهدا نیاز دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: شهدا نورانی بخش محفل و جامعه هستند، شهدا نورند و حق بزرگی به گردن ما دارند که امیدواریم از پیروان واقعی راه شهدا باشیم؛ چراکه اگر فداکاری آنها نبود چه بسا امروز ما سر سفره با برکت جمهوری اسلامی نبودیم.

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۰۰ شهید روحانی در استان قزوین تصریح کرد: امسال کنگره سه هزار شهید استان برگزار می‌شود و این همایش مقدمه‌ای برای برگزاری کنگره است و این یادواره بهانه ای است که ما آماده شویم و از این انوار نورانی غفلت نکنیم که خداوند متعال به برکت فداکاری و جانفشانی آنها نظام و انقلاب ما را سربلند کرده است.

نعمت اللهی عنوان کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان شبکه تبلیغ استان در حال آماده شدن است که باید نکاتی مورد توجه قرار گیرد از جمله اینکه بحث شعار سال و حمایت از تولیدات داخلی و مصرف کالای ایرانی باید به یک فرهنگ همگانی تبدیل شوند که بخشی از فرهنگ سازی این موضوع به عهده روحانیون است.

وی با اشاره به اهمیت بحث اقتصاد مقاومتی ادامه داد: اگر معیشت را به درستی مدیریت کنیم بدون شک اقتصاد مقاومتی از دل آن استخراج می‌شود لذا باید به شکل جدی به تبیین شعار سال و فرهنگسازی این مهم در میان مردم پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: جامعه ما به شدت نیاز به مباحث اخلاقی دارد و روحانیون باید نسبت به این امور تاکید داشته باشند.

وی اضافه کرد: اهمیت به بحث تفسیر قرآن و نهج البلاغه، جذب جوانان به مساجد، اهتمام نسبت به تصحیح قرائت نماز، توصیه جوانان به نماز و پاسخ گویی به سوالات و شبهات و تاکید به رعایت مباحث اخلاقی از دیگر موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نعمت اللهی عنوان کرد: مسئله زکات باید به شکل جدی دنبال شود که خوشبختانه در استان قزوین به خوبی جا افتاده است به طوریکه سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد تومان جمع آوری شد که نسبت به سنوات گذشته جهش خوبی داشته است.

وی عنوان کرد: ابتکار کمیته امداد بسیار ستودنی است و زکات جمع آوری شده در هر منطقه برای کمک به فقرا و همچنین عمران و آبادی همان مناطق مصرف می‌شود که استقبال مردم خوب است اما کمک روحانیون در افزایش استقبال مردم اثرگذار است.

این مسئول در پایان گفت: با وجود اهمیت مسئله امر به معروف و نهی از منکر اما متاسفانه شاهد کم رنگی یا بی رنگی این مقوله در سال‌های اخیر هستیم که ممکن است در دراز مدت مشکلات زیادی ایجاد کند لذا به شکل جدی باید به این امر مهم پرداخته شود.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان