۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کوتاهی در معرفی شهدا خیانت به نسل جوان است
کد خبر: ۳۰۶۳۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۲۴ ساعت: ۱۴:۵۱ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت اهواز در قزوین:

کوتاهی در معرفی شهدا خیانت به نسل جوان است

امام جمعه موقت اهواز در قزوین گفت: شهدا همه واقعیت و به عنوان الگوی بزرگی است و یاد شهدا هیچگاه فرسوده نمی‌شود و از بین نمی‌رود و ما بی تردید اگر این‌ الگو‌ها را به آیندگان معرفی نکنیم قطعا به نسل جوان خیانت کرده ایم.

کوتاهی در معرفی شهدا خیانت به نسل جوان است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حجت الاسلام حاجتی، امام جمعه موقت اهواز ظهر امروز (دوشنبه) در کنگره چهل شهید دانشجویی استان قزوین در آمفی تئاتر دانشگاه امام خمینی(ره) اظهار کرد: این جلسات فرصت و فرصت سازی است، این برنامه‌ها برای غصه نیست بلکه جایگاهی است برای مقام غبطه خوردن و الگو گرفتن است.

وی عنوان کرد: ما به این برنامه‌ها می‌آییم تا شهدا ما را زنده کنند و چونکه شهدا خواسته اند ما را زنده کنند ما آمده ایم تا یادی از آنها کنیم‌ و از آنها درس بگیریم و الگو زندگی قرار دهیم.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به خاطراتی از شهیدان مطرح کرد: اینها قصه نیست و افسانه نیست؛ بلکه همه واقعیت و به عنوان الگوی بزرگی است و یاد شهدا هیچگاه فرسوده نمی‌شود و از بین نمی‌رود و ما بی تردید اگر این‌ الگو‌ها را به آیندگان معرفی نکنیم قطعا به نسل جوان خیانت کرده ایم.

حاجتی ابراز کرد: ما در این کنگره مهمان شهدا هستیم و به اینجا نیامده ایم که یاد شهدا را زنده کنیم؛ بلکه آمده‌ایم که شهدا ما را زنده کنند و آمده ایم که تا غبطه بخوریم و از آنها الگو بگیریم.

غربی‌ها به رشادت‌های شهیدان و غیرت ایرانی‌ها پی برده اند
وی با اشاره به تعریف‌هایی از معجرات و ایثار‌های شهیدان گفت: نمی‌دانم از کدام شهید بگویم؛ زیرا هر یک از شهیدان برای خود عالمی بودند و باید تک تک این شهیدان را باید به رخ تمام جهان بکشیم.

این مقام مسئول اذعان کرد: فراموش نکنید که شهدا زودتر از سلام شما به شما سلام خواهند کرد و به اینجا آمده ایم که شهدا فاتح قلب‌های ما شوند.

حاجتی با بیان اینکه دشمن به گنج‌های نهفته ای که در کشور ما وجود دارد پی برده است و هدف اصلی اش از بین بردن آنها است، بیان کرد: ما شهدای دانشمند بسیاری داریم که دشمن فهمید که با حضور آنها جای نفس کشیدن ندارد و هدفش را بر نابودی آنها پایگذاری کرد، اما شما دانشجوها باید از آنها الگو بگیرید و راه آنها را ادامه دهید تا دشمن به هدفش نرسد.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) که آثار خود شهدا را در آیندگان جستجو کنید، مطرح کرد: ما باید خون گریه کنیم اگر نتوانیم آثار خون شهدا را به نسل جوان منتقل کنیم تا آن را همیشه زنده نگه دارند.

امام جمعه موقت اظهار کرد: مسئولان کنگره‌های شهدا با اجرای این برنامه‌ها به انقلاب، کشور، عامه جامعه، دانشگاه‌ها، دانشحویان و جوانان و نوجوانان خدمت بزرگی می‌کنند؛ چرا که یاد این شهدا را همیشه در کشور خود زنده نگه می‌دارند تا مردم الگو‌های خود را فراموش نکنند.

حاجتی با اشاره به اینکه غربی‌ها به رشادت‌های شهیدان و غیرت ایرانی‌ها پی برده اند، اذعان کرد: ما هنوز نمی‌دانیم شهدا چه کرده اند و چه موجی آفریده اند، ما هر چه در میهن و انقلاب خود داریم مدیون شهدا هستیم آنها امنیت و آزادی امروز ما را فراهم ساختند.

وی گفت: اگر به کتاب‌های نوشته شده دانشمندان غربی‌ نگاهی بیندازید، می‌بینید که آنها بیشتر دریافته اند که شهدای ما چه کسانی  بوده اند و وصیت‌نامه‌هایشان را خوانده اند؛ اگر خوب دقت کنیم می‌بینیم که شهدا راهی که خواسته اند را رفته اند و هدف و آرمان‌های خود را اجرا کرده اند.
انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان