۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اعزام ۶هزار زائر اولی از قزوین به مشهد مقدس
کد خبر: ۳۰۶۳۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۲۴ ساعت: ۱۰:۳۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان اعلام کرد:

اعزام ۶هزار زائر اولی از قزوین به مشهد مقدس

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان قزوین گفت: تشکیلات آستان قدس تاکنون توانسته است حدود ۶هزار نفر را با هدف این تشکل راهی دیدار ضریح امام رضا(ع) کند.

اعزام ۶هزار زائر اولی از قزوین به مشهد مقدس
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حجت الاسلام علی قابل، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین به مناسبت افتتاح یکی از دفاتر آستان قدس رضوی در دفتر ریاست نظام مهندسی قزوین اظهار کرد: انسان دارای دو بعد مادی و جسمی و هم بعد معنوی است.

وی با اشاره به فرمایش امام کاظم(ع) که این دنیا محضر علم است و باید برای بعد معنوی هم قدمی بردارید، اذعان کرد: لازم است هر یک از ما به اندازه ای از علوم برای اصلاح قلب خود نیز استفاده کنیم و علمی را بیاموزیم که قلبمان را به سوی خدا هدایت کند.

امام جمعه موقت قزوین در ادامه افزود: همانگونه که در جسم نیز دردهایی بروز می‌دهد، برای روح هم کسالت‌هایی رخ می‌دهد؛ که علم شناخت دردهای روحی همان علمی که امام کاظم(ع) می‌فرماید خودت را به آموزش و شناخت آن ملزم بدان، که آموزش این در جوار امام رضا(ع) حتما جبران می‌شود‌.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان قزوین ابراز کرد: امام رضا می‌فرماید خدا رحمت کند بنده ای را که اوامر ما را زنده و مردم را با آن آشنا  کند، زیرا وقتی مردم به زیبایی کلام ما پی ببرند خود نیز راه ما را دنبال خواهند کرد.

این مسئول با بیان اینکه پیامبر می‌فرماید:" اگر تمام ثروت دنیا را توزیع کنی نمی‌توانید دلی را بدست آورید زیرا اخلاق و روحیات نیک است که مردم جذب می‌شوند،" مطرح کرد: در خانه اهل بیت(ع) مردم زیبایی‌های کلامی و رفتاری را دیده اند و جذب و مشتاق آنها شده اند.

قابل ادامه داد: تصاویر ضریح امام رضا(ع) را که می‌بینیم، همیشه ازدحام جمعیت وجود دارد و این سوال در ذهن به وجود می‌آید که چه کسی این دل‌ها را متوجه این نقطه کرده است؟ که یقینا این معنویت کلام و رفتار خود امام است که این همه اشتیاق و علاقه در بین مردم وجود دارد.

وی گفت: در بین مردم ما، افرادی وجود دارند که حتی یک بار هم نتوانسته اند به زیارت امام رضا(ع) بروند که تشکیلات آستان قدس تاکنون توانسته است حدود ۶هزار نفر را با توجه به اهداف این تشکل، راهی دیدار ضریح امام رضا(ع) کند.

قابل ابراز کرد: طبیعی است کسی که در این راه خدمت می‌کند شایستگی خادمی امام رضا(ع) را پیدا خواهد کند و امیدواریم که اسم ما هم در دفتر خادمیاری این امام ثبت و ضبط شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان