۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین فرهنگیان ۱۵درصد حامیان طرح اکرام ایتام قزوین را شامل می‌شوند
کد خبر: ۳۰۶۲۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۲۴ ساعت: ۱۰:۱۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

فرهنگیان ۱۵درصد حامیان طرح اکرام ایتام قزوین را شامل می‌شوند

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: طرح اکرام ایتام در استان قزوین با مشارکت ۱۸ هزار و ۷۰۶ حامی در حال اجراست که ۱۵ درصد حامیان را فرهنگیان تشکیل می‌دهند.

فرهنگیان ۱۵درصد حامیان طرح اکرام ایتام قزوین را شامل می‌شوند
مجید مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: طرح‌های مختلفی در این نهاد اجرا می‌شود و طرح "اکرام ایتام" یکی از طرح‌های موفق کمیته امداد امام خمینی (ره) است که به واسطه حضور پرشور مردم از برجستگی‌های خاصی برخوردار است.

وی ادامه داد: در موفقیت این طرح همین بس که امروز یتیم بدون حامی در استان قزوین نداریم و متوسط میزان دریافتی ایتام از محل کمک حامیان در استان قزوین، بیش از متوسط کشوری است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: در استان قزوین هزار و 681 یتیم داریم که از این تعداد، 633 یتیم در شهر قزوین سکونت دارند و هفت هزار و 430 حامی حمایت از ایتام شهر قزوین را بر عهده دارند.

وی توضیح داد: طرح اکرام ایتام در استان قزوین با مشارکت 18 هزار و 706 حامی در حال اجراست که 15 درصد حامیان را فرهنگیان تشکیل می‌دهند؛ در واقع کسانی که در عرصه علم آموزی در جامعه اثرگذار هستند در زمینه انفاق نیز پیشگام هستند و این امر می‌تواند الگویی برجسته برای دانش آموزان باشد.

مومنی افزود: استان قزوین مردمی نیکوکار دارد چراکه علیرغم تنگناهای اقتصادی در جشن نیکوکاری سال 96 میزان کمک‌های مردمی با رشد 203 درصدی به بیش از پنج میلیارد و 700 میلیون تومان رسید.

وی ادامه داد: تنها در مدارس استان 500 میلیون تومان به صورت نقدی جمع آوری شد و مبالغ جمع آوری شده در هر مدرسه در میان دانش آموزان نیازمند همان مدرسه توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: رسیدگی به ایتام سعادت می‌خواهد و شما حامیان این سعادت را دارید که در عرصه فرهنگ و انفاق گام‌های موثر و شایسته ای داشته باشید.

وی یادآورشد: در تلاش هستیم تا با برنامه ریزی‌های انجام شده و حمایت خیران و اعتبارات کمیته امداد در سال 97 پرونده ایتام را در حوزه مسکن ببندیم یعنی در پایان سال یتیم بدون مسکن نداشته باشیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان