۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین روحانی که خود را غربی می‌داند، دستکم زندانیان آمریکایی را آزاد کند!
کد خبر: ۳۰۶۲۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۲۴ ساعت: ۹:۲۹ ↗ لینک کوتاه

وزیر امور خارجه آمریکا:

روحانی که خود را غربی می‌داند، دستکم زندانیان آمریکایی را آزاد کند!

پامپئو اظهار داشت: «امیدواریم که آقای [حسن] روحانی [رئیس‌جمهور ایران] هم، که خود را غربی می‌پندارد، بازداشت‌شدگان ایران را آزاد کند.

روحانی که خود را غربی می‌داند، دستکم زندانیان آمریکایی را آزاد کند!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا گفت ایران برای حفظ روابط تجاری با اروپایی‌ها باید دستکم اتباع آمریکایی بازداشت‌شده در ایران را آزاد کند.

وی که با برنامه «در پیشگاه ملت» شبکه «سی. بی. اس» گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا حاضر به مبادله زندانیان با ایران است، گفت: «نمی‌توانم به این سوال پاسخ دهم. ما برای [آزادی] بازداشتی‌ها در کره شمالی، کسی را مبادله نکردیم. آن‌ها بازگشتند، چون برداشت رئیس کیم [جونگ اون، رهبر کره شمالی] این بود که به نفع اوست که این کار را انجام دهد. ما از این بابت از او ممنون هستیم.»

پامپئو افزود: «امیدواریم که آقای [حسن] روحانی [رئیس‌جمهور ایران] هم، که خود را غربی می‌پندارد، بازداشت‌شدگان ایران را آزاد کند. او درباره این واقعیت صحبت می‌کند که می‌خواهد شرکت‌های اروپایی آنجا بمانند. حداقل کاری که او می‌تواند انجام دهد، این است که تمام افرادی را که کشورش، کشور آقای روحانی، نگه داشته، آزاد کند.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه این مصاحبه با بیان اینکه اروپایی‌ها نتوانستند درخواست‌های واشنگتن برای «اصلاح» برجام را برآورده کنند، گفت با این حال واشنگتن به گفت‌وگو با اتحادیه اروپا برای مقابله با فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران ادامه می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هدف از این گفت‌وگوها دستیابی به توافقی جدید با ایران است یا تشکیل ائتلافی علیه ایران، گفت: «می‌خواهیم ائتلافی تشکیل دهیم که نه تنها برنامه هسته‌ای ایران را که آن‌ها هنوز انکارش می‌کنند، به عقب براند... اما این فقط پرونده هسته‌ای نیست، بلکه برنامه موشکی آن‌ها هم خواهد بود. تلاش‌های آن‌ها برای تقویت حزب‌الله هم خواهد بود که تهدیدی علیه اسرائیل است و کاری که آن‌ها دارند در یمن انجام می‌دهند تا به عربستان موشک شلیک کنند.»

او گفت دلیل خروج آمریکا از برجام، «محروم کردن» ایران از منافع اقتصادی‌ای بوده که این توافق برای ایران فراهم کرده و به تهران این امکان را داده که فعالیت‌های منطقه‌ای خود را گسترش دهد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته رسما اعلام کرد که این کشور از توافق هسته‌ای با ایران خارج می‌شود. این در حالی است که رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند آمریکا در آستانه توافق با اتحادیه اروپا برای اعمال محدودیت‌های جدید علیه ایران بوده، اما ترامپ تصمیم گرفته بی‌توجه به این مذاکرات، از برجام خارج شود.



انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان