۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین تشکیل شرکت تعاونی روستایی "گیاهان دارویی" ضروری است
کد خبر: ۳۰۵۹۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۲۲ ساعت: ۱۴:۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس تعاون روستایی استان قزوین:

تشکیل شرکت تعاونی روستایی "گیاهان دارویی" ضروری است

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین گفت: تشکیل شرکت تعاونی روستایی گیاهان دارویی یکی از مباحث جدی در وزارت کشاورزی است که گردش مالی بسیار بالایی دارد.

تشکیل شرکت تعاونی روستایی "گیاهان دارویی" ضروری است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ محمود محمودی رئیس سازمان تعاون روستایی استان، پیش از ظهر امروز(شنبه) در دومین جلسه شورای اداری روسای ادارات ستادی در سازمان تعاون روستایی اظهار کرد: یکی از راه‌های کمک به توسعه صادرات غیرنفتی تمرکز بر صادرات محصولات کشاورزی و توسعه کشت محصولات به ویژه گیاهان دارویی است.

وی افزود: باید تدابیر لازم برای صادرات گیاهان دارویی در شرکت‌های تعاون روستایی اندیشیده شود.

این مسئول بیان کرد: تشکیل شرکت تعاونی روستایی گیاهان دارویی یکی از مباحث جدی در وزارت کشاورزی است که گردش مالی بسیار بالایی دارد.

وی تصریح کرد: علی رغم اینکه در گذشته‌های دور کشور ما یکی از صادرکنندگان عمده گیاهان دارویی بود؛ اما متاسفانه در چندین سال گذشته سیر نزولی داشته ایم و باید تدابیر لازم برای صادرات گیاهان دارویی اندیشیده شود.

محمودی تاکید کرد: تولید گیاهان دارویی در شرکت‌های تعاون روستایی به منزله بکارگیری و فعال ‌سازی ظرفیت‌های نهفته در بخش کشاورزی است و از نظر درآمد و اشتغال نیز مقرون به صرفه هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های واگذاری زمین‌های منابع طبیعی درخصوص کشت گیاهان دارویی است، گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی به عنوان یک اولویت در مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی استان ضروری است.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین اذعان کرئد: شهرستان آوج، طارم سفلی و منطقه الموت ظرفیت بسیار بالایی برای پرورش گیاهان دارویی دارند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان