۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۲ ذکری که اهل بیت در ماه شعبان مردم را به آن تشویق می کردند/ توصیه مهم شیخ عباس قمی در مفاتیح
کد خبر: ۳۰۵۹۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۲۲ ساعت: ۱۱:۲۹ ↗ لینک کوتاه

یک مسئول فرهنگی:

۲ ذکری که اهل بیت در ماه شعبان مردم را به آن تشویق می کردند/ توصیه مهم شیخ عباس قمی در مفاتیح

مسئول ستاد فرهنگی حاشیه شهر در امور مساجد خراسانات با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک شعبان، گفت: ماه رجب و ماه شعبان دروازه ورود به ماه مبارک رمضان هستند.

۲ ذکری که اهل بیت در ماه شعبان مردم را به آن تشویق می کردند/ توصیه مهم شیخ عباس قمی در مفاتیح
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر  صبح قزوین ،مجید خداوردی مسئول ستاد فرهنگی حاشیه شهر در امور مساجد خراسانات ؛ با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک شعبان، اظهار داشت: آنچه که در روایات و احادیث آمده است ماه مبارک رجب و ماه شعبان دروازه ورود به ماه مبارک رمضان هستند.

 

وی گفت: باید برنامه ها و نوع نگاه ما نسبت به دستورات خداوند متعال در ماه شعبان بیش تر باشد، همانطور که مرحوم شیخ عباس قمی در مفاتیح به ذکر "استغفار" و همچنین ذکر "لا اله الا الله" در این ماه مبارک توصیه کرده است.

 

این مسئول فرهنگی بیان داشت: همه اعمال و نیات اشاره شده در احادیث و روایات خبر از این می دهد که ما باید خودمان را برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده کنیم.

 

حجت الاسلام خداوردی در ادامه افزود: مقدمه ماه مبارک رمضان در واقع ماه رجب و ماه شعبان هستند، یعنی اینکه با یک طهارت جسم و طهارت روح وارد ماه مبارک رمضان شویم.

 

وی تصریح کرد: کسی که می خواهد وارد ماه پر عظمت رمضان شود باید یک مقدماتی را رعایت کند که این مقدمات در ماه شعبان با ذکر گفتن بجا آورده می شود.

 

*سیره اهل بیت در ماه شعبان

 

مسئول ستاد فرهنگی حاشیه شهر در امور مساجد خراسانات به سیره اهل بیت علیهماالسلام در ماه شعبان اشاره کرد و گفت: اهل بیت(ع) همانطور که خودشان در ماه شعبان مشغول گفتن ذکر "لا اله الا الله" و همچنین "استغفار" بودند، مردم را نیز به همین اعمال تشویق و ترقیب می کردند.

 

وی اظهار داشت: در روایات مناجات شعبانیه هم توصیه فراوانی شده است که سراسر، ارتباط معنوی بنده با خداوند را مطرح می کند، در عین حال اهل بیت عصمت و طهارت در ماه شعبان درِ خانه خدا عجز و ناله داشتند و توصیه به خواندن این مناجات می کردند.

 

در مهمانی خدا با بهترین حالات روحی و جسمی وارد شویم

 

حجت الاسلام خداوردی به اهمیت مهمانی خدا در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در عالم دنیا وقتی شخصی می خواهد وارد مجلس و یا مهمانی شود به فراخور حال آن میزبان یک سری مقدماتی را برای خود فراهم میکند تا به بهترین نحو ممکن در مهمانی حضور یاد.

 

وی افزود: اگر در یک ضیافت مهمانی، میزبان و همچنین سایر شرکت کنندگان در سطح بالایی باشند، طبیعتا سعی ما این است که خودمان را از لحاظ ظاهری و باطنی در سطح شرکت کنندگان آماده کنیم.

 

این کارشناس فرهنگی بیان داشت: ما زمانی وارد ماه مهمانی خداوند می شویم که میزبان خدای متعال است و مهمانانی همچون رسول اکرم(ص) و حضرت علی(ع) و دیگر حضرات معصوم حضور دارند، در چنین شرایطی ما باید بهترین اعمال، بهترین کردار و بهترین گفتارمان را برای حضور در این مهمانی آماده کنیم.

 

حجت الاسلام خداوردی گفت: وقتی در یک مهمانی دنیایی به نوع پوششمان ارزش قائلیم، باید در ماه رمضان هم به لباسمان که قرآن کریم می فرماید "وَلِبَاسُ التَّقْوَى ذَلِکَ خَیْرٌ" بیشتر اهمیت دهیم.

 

وی ادامه داد: مومنان باید تمام عزم و اراده خود را برای ورود به ماه مبارک رمضان جزم کنند تا در این مهمانی عظیم چیزی نصیبشان شود.

 

این مسئول فرهنگی در پایان به اهمیت قرائت قرآن در این ماه عظیم الشان اشاره کرد و گفت: خداوند با قرآن کریم از مهمانان خود پذیرایی می کند که در روایات نیز آمده است که هر کس یک آیه قرآن تلاوت کند گویا قرآن را ختم کرده است و ثواب یک ختم قرآن را می برد.

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان