۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین آغاز محاکمه متهمان آشوب‌های خیابان پاسداران از هفته‌های آینده
کد خبر: ۳۰۵۸۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۲۲ ساعت: ۱۰:۱۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس دادگاه انقلاب تشریح کرد:

آغاز محاکمه متهمان آشوب‌های خیابان پاسداران از هفته‌های آینده

رئیس دادگاه انقلاب می‌گوید پرونده متهمان آشوب‌های خیابان پاسداران از دادسرا رسیده و تعیین شعبه شده و از هفته‌های آینده، محاکمه متهمان آغاز می‌شود.

آغاز محاکمه متهمان آشوب‌های خیابان پاسداران از هفته‌های آینده
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی درباره آخرین وضعیت پرونده متهمان آشوب‌‌های خیابان پاسداران گفت که هنوز این پرونده‌ها منتهی به صدور حکم نشده است. 

رئیس دادگاه انقلاب اسلام تهران اضافه کرد: پرونده‌ها از دادسرا واصل و برخی تعیین شعبه شده و کارهای اولیه صورت گرفته است و محاکمه متهمان از هفته‌های آینده آغاز می‌شود.

به گفته وی اخلال در نظم عمومی و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی از جمله اتهامات متهمان این پرونده‌هاست. 

غضنفرآبادی گفته که بخشی از پرونده‌ها برای رسیدگی به شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی ارجاع شده و بخشی دیگر نیز به سایر شعبات ارسال شده است.

آغاز محاکمه متهمان آشوب‌های خیابان پاسداران از هفته‌های آینده

پیشتر محمدرضا ثلاث یکی از متهمان آشوب‌های خیابان پاسداران که سوار اتوبوس شده و سه تن از مأموران نیروی انتظامی را زیر گرفته و به شهادت رسانده بود، در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی به اتهام قتل عمد سه مامور ناجا محاکمه و به قصاص نفس محکوم شد.

متهم در دفاعیات خود در دادگاه مدعی شده که عمداً مأموران نیروی انتظامی را زیر نگرفته است.

حکم قصاص این فرد در دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفت  و به گفته سعید اشرف‌زاده وکیل مدافع ثلاث، در مرحله استیذان از رئیس قوه‌قضاییه برای اجرای حکم است.

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران، 29 فروردین امسال از 2دور 350 فقره کیفرخواست برای افراد متهم در آشوب‌های خیابان پاسداران خبر داد.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان