۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین قزوین دارای بودجه عشایری شد/ در قزوین ۱۰۰ میلیون مترمکعب کمبود آب‌داریم
کد خبر: ۳۰۵۶۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۲۰ ساعت: ۱۰:۶ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

قزوین دارای بودجه عشایری شد/ در قزوین ۱۰۰ میلیون مترمکعب کمبود آب‌داریم

استاندار قزوین گفت: به‌ جز سه استان کشور ازجمله کردستان، آذربایجان غربی و اردبیل بقیه استان‌ها و قزوین با کاهش بارش مواجه‌اند و ما در استان ۱۰۰ میلیون مترمکعب کمبود آب‌داریم که باید این منابع را مدیریت کنیم.

قزوین دارای بودجه عشایری شد/ در قزوین ۱۰۰ میلیون مترمکعب کمبود آب‌داریم
به گزارش حبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین در همایش ایلات و عشایر استان قزوین که در محل سالن اجتماعات تربیت‌معلم شهید رجایی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در نظام اسلامی نباید بر مردم حکومت کرد بلکه باید خود را خدمتگزار مردم دانست و به آنها خدمت کرد.

وی اضافه کرد: امروز که این فرصت و افتخار نصیب برخی افراد شده باید قدردان باشیم و همه تلاش خود را در مسئولیت‌ها برای خدمت به مردم بکار گیریم.

این مسئول بیان کرد: در طول تاریخ این کشور عشایر و ایلات و اقوام همواره از مرزهای زمینی و از همه مهم‌تر از فرهنگ ما دفاع کردند و این کار بسیار باارزش است، هویت ایرانی یعنی استمرار هویت همه اقوام ایرانی و اگر هویت اقوام رنگ ببازد درواقع هویت ایرانی رنگ باخته است.

وی در ادامه یادآور شد: بدون شک ماندگاری ایران به ماندگاری و تقویت هویت اقوام و ایلات و عشایر بستگی دارد و همه باید در تقویت این فرهنگ همت کنیم، در استان قزوین اقوام مختلفی زندگی می‌کنند و بخشی هم به این خطه مهاجرت کرده‌اند که بامطالعه تاریخ استان می‌توان دریافت که این اقوام همچنان باگذشت ایام اصالت خود را حفظ کرده‌اند.

زاهدی گفت: مردم اصیل قزوین میهمان‌نوازان خوبی هستند که پذیرای اقوام مختلف بوده‌اند و تاکنون نیز هیچ مشکلی در میان ایلات و عشایر ایجاد نشده و باید قدردان آن باشیم که همه با وحدت کنار هم زندگی می‌کنند.

وی یادآور شد: مهم‌ترین ضرورت جامعه امروز حفظ وحدت و انسجام ملی است زیرا اگر تفرقه بین ما ایجاد شود دچار چالش می‌شویم؛ اما مردم به اهمیت آن واقف‌اند و در مسیر انسجام ملی گام برمی‌دارند.

استاندار قزوین با اشاره به خسارات ناشی از سرمازدگی در استان عنوان کرد: سرمازدگی در استان بی‌سابقه بود و خسارت زیادی به استان زد که پیگیر هستیم تا بخشی از زیان‌ها را جبران کنیم، پیگیری لازم را انجام می‌دهیم تا کشاورزانی که بیمه‌شده اند بتوانند خسارت خود را دریافت کنند و برای سایر افراد که بیمه نیستند نیز باید فکری کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: در سفری که چند روز قبل به برخی روستاها داشتیم مشاهده شد علیرغم این‌که به نظر می‌رسد قزوین استان برخورداری است اما همچنان نقاط محرومی دارد که نیازمند توجه بیشتر است؛ در مدیریت استان به توسعه منطقه‌ای باور داریم نه توسعه پیرامونی و تلاش می‌کنیم با توزیع متوازن امکانات همه مناطق را موردتوجه قرار دهیم.

زاهدی اضافه کرد: از امسال استان قزوین هم دارای بودجه عشایری شده و این فرصت می‌تواند زمینه خدمت‌رسانی به ایلات و عشایر استان را فراهم کند.

زاهدی در پاسخ به پیشنهاد خیر کارآفرین استان جلیلوند در خصوص احداث پتروشیمی برای ایجاد اشتغال برای عشایر در قزوین اظهار داشت: به دلیل کمبود منابع آبی در استان نمی‌توان مجوز ساخت پتروشیمی را صادر کرد اما برای صنایع پایین‌دستی آماده همکاری هستیم.

وی بیان کرد: به‌جز سه استان کشور ازجمله کردستان، آذربایجان غربی و اردبیل بقیه استان‌ها و قزوین با کاهش بارش مواجه‌اند و ما در استان ۱۰۰ میلیون مترمکعب کمبود آب‌داریم که باید این منابع را مدیریت کنیم.

این مسئول اضافه کرد: قزوین با داشتن ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی و گردشگری می‌تواند در مسیر توسعه همگون با شتاب بیشتری حرکت کند.

وی اضافه کرد: با تکمیل راه‌آهن قزوین به رشت و دوخطه شدن راه آهن قزوین به زنجان و قزوین به تهران و نیز تکمیل جاده قزوین به تنکابن مسیر توسعه شتاب خواهد گرفت.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان