۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سواد رسانه‌ای راهکار مقابله با تهدیدهای فضای مجازی است
کد خبر: ۳۰۵۶۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۲۰ ساعت: ۷:۵۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

سواد رسانه‌ای راهکار مقابله با تهدیدهای فضای مجازی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اهمیت سواد رسانه‌ای گفت: یکی از راه‌های مقابله با تهدید‌ها و آسیب‌های فضای مجازی داشتن سواد رسانه‌ای و تولید محتوای مناسب است.

سواد رسانه‌ای راهکار مقابله با تهدیدهای فضای مجازی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی با حضور اساتید مجرب این حوزه در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین به مدت دو روز در حال برگزاری است.

حجت الاسلام علی نعمت اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در این برنامه اظهار کرد: یکی از ضرورت‌های جامعه امروز، بحث فضای مجازی است که باید مهارت استفاده از آن را آموخت.

وی افزود: با پیشرفت تکنولوژی و فناوری اطلاعات با پدیده‌هایی مواجه شدیم که اگر دانش لازم را برای استفاده آنها نداشته باشیم با آسیب‌هایی مواجه می‌شویم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: امروز شاهد افزایش حجم اطلاعات در فضای مجازی هستیم که روزبه روز هم گسترده‌تر می‌شود و در آینده شاهد تحولات عظیمی در این حوزه خواهیم بود.

وی بیان کرد: فضای مجازی دنیایی گسترده و وسیع بوده که دارای پیچیدگی‌های فراوانی است؛ از این رو داشتن سواد رسانه‌ای بسیار حائز اهمیت است و باید مهارت ورود در این فضا را یاد بگیریم.

نعمت اللهی عنوان کرد: کاربران فضای مجازی باید سواد رسانه‌ای داشته و توانایی قدرت تجزیه و تحلیل و تفکیک اطلاعات موجود در فضای مجازی را کسب کنند تا متوجه بخش مغفول یا برجسته اطلاعات فضای مجازی باشند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی می‌تواند هم فرصت و هم تهدید باشد، ادامه داد: اگر سواد رسانه‌ای داشته باشیم هوشمندانه عمل می‌کنیم؛ چراکه امروز دشمن از این ظرفیت برای تحقق اهداف خود به خوبی استفاده می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: دشمن در فضای مجازی با مدیریت ادراکات و احساسات، تحریکات و تصمیمات در تلاش برای تضعیف باورها و ارزش‌های جامعه اسلامی ما است.

وی تاکید کرد: باید مهارت استفاده از فضای مجازی را داشته باشیم و سواد رسانه‌ای بیاموزیم که در غیر این صورت دشمن به شکل جدی آسیب می‌زند.

نعمت اللهی بیان کرد: نکته حائز اهمیت این است که در هر فضایی تهدیدها و فرصت‌ها و نقاط قوت و ضعفی وجود دارد که قوت و ضعف دو مقوله داخلی و تهدید و فرصت از عوامل خارجی است که اگر بتوانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم در این صورت در تحقق اهداف خویش موفق خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت سواد رسانه‌ای بیان کرد: یکی از راه‌های مقابله با تهدید‌ها و آسیب‌های فضای مجازی داشتن سواد رسانه ای و تولید محتوای مناسب است که با توانمندی در این مباحث مشکلی برای جامعه ما ایجاد نمی‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در پایان گفت: تهدیدها می توانند برای مابه فرصت تبدیل شوند به شرط آنکه دانش استفاده از آن را داشته باشیم که این دوره آموزشی همین هدف را دنبال می‌کند تا سواد رسانه‌ای را به مخاطبان انتقال دهد.


انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان