۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین مهرگان;‌ می‌خواهیم تیمی را بسازیم همه به آن افتخار کنند/ می‌دانستم با بازیکنانی سخت‌کوش روبه‌رو خواهم شد
کد خبر: ۳۰۵۶۱۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۲۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

مهرگان;‌ می‌خواهیم تیمی را بسازیم همه به آن افتخار کنند/ می‌دانستم با بازیکنانی سخت‌کوش روبه‌رو خواهم شد

مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان گفت: زمانی که این پست را قبول کردم گفتم باید به من زمان بدهید به همین دلیل قرارداد من ۲ ساله است.

مهرگان;‌ می‌خواهیم تیمی را بسازیم  همه به آن افتخار کنند/ می‌دانستم با بازیکنانی سخت‌کوش روبه‌رو خواهم شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ، جواد مهرگان مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان در نشست خبری با اشاره به دو هدفی که تیم بزرگسالان دارد، گفت: هدف اول این است که تیمی بسازیم تا همه به ویژه بازیکنان و کادر فنی به آن افتخار کنند تیمی که با تمام توان کار کند و بازینکان با تمام وجود تمرین کنند، یاد بگیرند و پیشرفت کنند، دوم اینکه من به عنوان عضوی به تیم کمک کنم تا تیم در مسیر حرفه‌ای گام بردارد. ما در سال‌های آینده بازیکنانی خواهیم داشت که می‌توانند در کشورهایی مثل ترکیه و آذربایجان بازی کنند.

* هدف ما ارتقای جایگاه تیم ملی است

مهرگان خاطرنشان کرد:‌ هدف کوتاه‌مدت ما این است جایگاه تیم ملی را در مسابقات کنفدراسیون آسیا با استفاد از تاکتیک‌های مدرن ارتقا دهیم. در همین راستا از مربیان بهره می‌گیریم و در هفته‌های آینده به مهارت‌های لازم خواهیم رسید. در دو کمپی که در کشورهای مختلف برگزار می‌کنیم عملکردمان به اوج می‌رسد. صرف‌نظر از نتیجه تلاش می‌کنیم بدرخشیم و همه به تیم افتخار کنند.

* کارکردن با تیم بزرگسالان لذتبخش است

مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید شما تیم را با حواشی مختلفی تحویل گرفتید از نظر روانی شرایط چطور است آیا روانشناس در کنار تیم خواهید داشت، عنوان کرد:‌ تیم ما الان سالم و سرحال بوده و کارکردن با این تیم برای من لذتبخش است. تصورم از قبل هم همین بود می‌دانستیم با بازیکنانی سخت‌کوش روبه‌رو خواهم شد. احساس می‌کنم یک مربی باید به همه جنبه‌ها مسلط باشد هم آماده‌سازی جسمانی و هم روانی. با کمک مربیان سعی کردیم یک محیط مثبت و البته چالشی به منظور رقابت برای بازیکنان ایجاد کنیم. نایب رئیس فدراسیون هم خودش در بحث آماده‌سازی روانی مسلط است. در حال حاضر بازیکنان تیم را برای خود می‌دانند و خودشان کاپیتان را انتخاب می‌کنند اهدافی که داریم بازیکنان خودشان آن را ترسیم کرده‌اند. تیم برای همه است. هرجا نیاز باشد از افرادی که در روانشناسی ورزشی مفید هستند کمک می‌گیریم.

* نتایج ایران در دوره قبل نه دست بازیکنان بوده نه کادر

وی در پاسخ به سؤال صبح قزوین مبنی براینکه با توجه به نتایج ضعیفی که ایران در مسابقات قهرمانی آسیا داشته اگر مسابقات امسال ۱۰تیمی نمی‌شد ما شانس حضور در رقابت‌های جام کنفدراسیون آسیا را کسب نمی‌کردیم، تصریح کرد: ۱۰ تیمی شدن مسابقات تصمیم درستی بود که هم استرالیا و هم ایران توانستند در آن شرکت کنند. نتایج مسابقات قبل نه دست بازیکن بوده نه کادر فنی. من فیلم همه بازی‌ها را دیدم. هر کسی مسیر خودش را رفته است شاید اگر قرعه‌ ما عادلانه می‌شد مقام بهتری کسب می‌کردیم. تلاش ما این است در این دوره جایگاه بانوان را ارتقا دهیم.

* چیزی را که نیاز تمرینی است طراحی می‌کنیم

مهرگان درباره اینکه به نظر می‌رسد تغییراتی در نوع تمرینات بازیکنان داده شده است، گفت: من چیزی را تغییر ندادم نمی‌دانم قبلی‌ها چطور تمرین داشتند ما سعی می‌کنیم چیزی که نیاز تمرینی است را طراحی کنیم البته بحث انرژی مربیان هم مطرح است چرا که شور و شوق واگیر دارد و همین انرژی به بازیکنان منتقل می‌شود.

وی درباره افت بدنی بازیکنان در مسابقات قهرمانی آسیا بعد از ۲-۳ ست خاطرنشان کرد: با این صحبت موافقم و دو دلیل وجود دارد شاید یکی جسمی باشد و دیگری تمرکز و استقامت در تمرکز. ما از مشاور بدنسازی استفاده می‌کنیم و با مشورت هم سعی می‌کنیم این موضوع را به نقطه قوت تبدیل کنیم. ما بازیکنان خوبی در تیم جوانان و نوجوانان داریم که به کادر هر دو تیم تبریک می‌گویم می‌توانیم از این دو تیم بازیکنانی را به تیم بزرگسالان دعوت کنیم.

* برای رسیدن به برنامه‌ها دو سال زمان نیاز است

مشاور تیم فنی والیبال بانوان  در پاسخ به این سؤال که زمانی شما آمدید هجمه‌های زیادی وارد بود فکر می‌کنید بتواند بهتر از گذشته مقام کسب کنید، تصریح کرد: زمانی که برای این پست پاسخ مثبت دادم گفتم باید به من زمان بدهیم برای تغییر حداقل دو سال زمان نیاز است و قرارداد من هم دو ساله است. ما باید بعد از مسابقات قهرمانی آسیا بازیکنان را در لیگ رصد و حمایت کنیم. این پتانسیل را می‌بینم که بازیکنانی داشته باشیم بتوانند در تیم‌های خارجی بازی کنند. هجمه‌ها هم طبیعی است می‌توانیم از آجرهایی که به سمت‌مان پرتاب شود زخمی شویم با ساختمان خوب بسازیم. من از همه منتقدان تشکر می‌کنم. خوشحالم نقص‌ها را می‌گویند این شیوه نقد را دوست دارم و از آن استفاده می‌کنم شعار نمی‌دهم که بگویم از انتقاد لذت می‌برم اما به فکر فرو می‌روم.

* یک بازیکن برای رسیدن به اوج عملکرد ۱۰ هزار ساعت تمرین نیاز دارد

وی در پایان در پاسخ به این سؤال که وضع تیم ایران در چه شرایطی است، گفت: یک بازیکن ۱۰ ساعت تمرین نیاز دارد تا در ۱۰ سال به اوج عملکرد برسد. بازیکنان ما در لیگ هفته‌ای ۱۰ ساعت تمرین می‌کنند که ۶-۷ ماه درگیر لیگ هستند. آنها در مجموع ۳۰۰ ساعت تمرین می‌کنند. زمانی که به تیم ملی می‌آیند باید این ساعت‌ها را جبران کنند. همین بازیکنان به بازی‌های بین‌المللی زیادی هم نیاز دارند به خاطر همین من خواستم بازه زمانی فعالیت من دو ساله باشد تا ۲۵۰۰ ساعت تمرین را تعریف کنیم و در کنار آن بازی بین‌المللی هم داشته باشیم.

به گزارش صبح قزوین ، مائده برهانی کاپتیان تیم ملی والیبال بانوان هم در این نشست خبری حضور داشت که در صحبت‌های خود گفت: امیدوارم به اهدافی که داریم برسیم. ما با وجود اینکه در مسابقات پایاپای تلاش می‌کردیم زود ناامید می‌شدیم و به جایی می‌رسیدیم که می‌گفتیم دیگر به حریف نمی‌رسیم و تسلیم می‌شدیم. بیشتر بحث تمرکز و خودباوری مهم است.

وی درباره لژیونر شدنش اظهار داشت: ۳-۴ سال دنبال این موضوع بودیم خیلی تلاش کردیم، صحبت‌هایی را با ایجنت‌های داخلی و خارجی داشتیم البته در ایران ایجنت بانوان نداریم که فدراسیون می‌تواند مخصوص بانوان ایجنتی را تعریف کند تا کار ما راحت‌تر صورت بگیرد.

کاپیتان تیم ملی در پاسخ به این سؤال جو تیم ملی را چطور ارزیابی می‌کنید، عنوان کرد: اتفاقات سال قبل گذشته است ما بازیکن هستیم و باید از آن درس بگیریم. الان همه بازیکنان انگیزه زیادی دارند. از درجا زدن هم خسته‌ شده‌ایم و آماده‌ایم تغییرات ایجاد شود. می‌خواهیم این مسیر را به خوبی طی کنیم.

انتهای پیام/ک

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان