۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آمریکا با دستور ترامپ از برجام خارج شد
کد خبر: ۳۰۵۴۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱۹ ساعت: ۱۲:۴۹ ↗ لینک کوتاه

در یک سخنرانی در کاخ سفید؛

آمریکا با دستور ترامپ از برجام خارج شد

رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی ضمن طرح ادعاهای بی‌اساس علیه ایران، خروج آمریکا از برجام را اعلام كرد.

آمریکا با دستور ترامپ از برجام خارج شد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در کاخ سفید رسما خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد.

وی در ابتدای سخنرانی خود بار دیگر ایران را به حمایت از تروریسم و تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم کرد و در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد ایران پیشتاز اصلی حمایت از تروریسم در جهان است. 

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در موعد تعیین سرنوشت برجام در ادامه ادعاهای خود گفت: ایران همچنان به دنبال دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای و ساخت وسایل پرتاب آنهاست.

ترامپ با بیان اینکه برجام به پیشبرد فعالیت‌های هسته‌ای ایران کمک کرد و در عین حال از فعالیت‌های ایران در منطقه نیز جلوگیری نکرد، مدعی شد توافق ایران قرار بود آمریکا و متحدانش را در برابر بمب هسته‌ای ایران محافظت کند، اما این توافق نمی‌تواند مانع دستیابی ایران به خطرناکترین سلاح‌ها شود.

وی گفت توافق هسته‌ای به ایران اجازه داد تا غنی‌سازی را ادامه دهد و میلیون‌ها دلار پول به این کشور اعطا شود. رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گزافه‌گویی‌های خود ادعا کرد: ما شواهد غیرقابل انکاری داریم که نشان می‌دهد ایران درباره برنامه هسته‌ای خود دروغ گفته است؛ مانند مدارکی که نخست‌وزیر اسرائیل ارائه کرد.

ترامپ مدعی شد حتی اگر ایران به برجام پایبند هم باشد باز هم به دلیل محدود بودن زمان این توافق و سایر ایرادات آن، باعث دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای و مسابقه تسلیحاتی در منطقه خواهد شد. وی تصریح کرد: ما اجازه نمی‌دهیم کشوری که "مرگ بر آمریکا" می‌گوید به مرگبارترین سلاح روی زمین دست پیدا کند!

وی همچنین با بیان اینکه برجام جلوی برنامه موشکی بالستیک ایران را هم نگرفت، ادعا کرد ایران پس از امضای برجام بودجه نظامی خود را 40 درصد افزایش داد.

ترامپ در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: ما با متحدان اروپایی و خاورمیانه‌ای خود مشورت کردیم. همه ما در مورد خطر ایران با همدیگر هم‌عقیده هستیم.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه مدعی شد: برجام بر خلاف آنچه وعده داده بود باعث صلح و آرامش نشد و هرگز نیز نخواهد شد. در قلب این توافق این افسانه وجود داشت که ایران به دنبال استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است.

وی همچنین با اشاره به امتناع مقامات کشورمان از مذاکره مجدد درباره برجام گفت: اگر آنها (ایران) روزی برای گفتگو درباره توافقی که به نفع همه باشد، اعلام آمادگی کنند، ما هم آماده‌ایم!

رئیس جمهور آمریکا در انتها گفت: من در اینجا اعلام می‌کنم که آمریکا از توافق هسته‌ای خارج خواهد شد. من تا دقایقی دیگر فرمانی را امضا خواهم کرد که تمام تحریم‌های هسته‌ای را علیه ایران باز خواهد گرداند.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان