۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پروسه چندماهه وزارت ورزش در حمایت از گزینه خاص/ مهندسی و بریز و بپاش‌ها سرانجام نتیجه داد!
کد خبر: ۳۰۵۴۴۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

پروسه چندماهه وزارت ورزش در حمایت از گزینه خاص/ مهندسی و بریز و بپاش‌ها سرانجام نتیجه داد!

فعالیت‌هایی که وزارت ورزش در این چند ماه برای انتخاب شعبانی‌بهار در فدراسیون تیراندازی با کمان داشت بالاخره نتیجه داد.

پروسه چندماهه وزارت ورزش در حمایت از گزینه خاص/ مهندسی و بریز و بپاش‌ها سرانجام نتیجه داد!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ، با وجود حاشیه‌های فراوان روز سه‌شنبه 18 اردیبهشت انتخابات تیراندازی با کمان برگزار شد و در نهایت غلامرضا شعبانی‌بهار معاون همگانی وزارت ورزش با بیشترین رای برای 4 سال ریاست این فدراسیون را برعهده گرفت؛ موضوعی که درست از روز ثبت‌نام شعبانی‌بهار در انتخابات قابل پیش‌بینی بود و همین اتفاق هم افتاد.

به نظر می‌رسید این پروسه از چند ماه قبل طراحی شده بود؛ از زمانی که زمزمه رفتن شجاعی مطرح شد، کم کم رایزنی‌ها برای حضور فرد خاص در راس فدراسیون تیراندازی با کمان آغاز شد. همین صحبت‌ها شائبه مهندسی انتخابات را مطرح کرد هر چند از نظر آقای معاون وزیر بارها شائبه مهندسی بودن مطرح شده و حالا آقای معاون خودش یک مهندس است!

تمامی شواهد و حاشیه‌های مطرح شده در انتخابات فدراسیون تیراندازی با کمان دخالت مستقیم دولت را نشان می‌دهد. با وجود اینکه بارها داورزنی و یا وزیر ورزش این دخالت و مهندسی بودن را رد کرده‌اند اما برگزاری جلسات دورهمی در شهرهای مختلف، برگزاری مجمع عمومی به ریاست نامزد تیراندازی با کمان، ضیافت ناهار، واریز پول به هیات‌ها و ... همه و همه شواهدی براین است تا گزینه خاص وزارت ورزش رای لازم را در فدراسیون تیراندازی با کمان بیاورد. در این بین نامزدهایی نیز مجبور به استعفا شدند تا راه برای معاون ورزش همگانی باز شود.

به نظر می‌رسد حالا خیال وزارت ورزش راحت شده است! چرا که هم می‌تواند چارت جدید را اجرایی کند که در آن خبری از معاونت فعلی همگانی نیست و هم رئیسی انتخاب شده که با سیاست‌هایش به راحتی کنار می‌آید.

شعبانی‌بهار از سال 92 در وزارت ورزش به عنوان معاون ورزش همگانی آغاز به کار کرد در حالی که باید در وزارت ورزش طبق قانون 5 معاونت مشغول به کار باشد، وزارت ورزش با 6 معاونت چندین سال فعالیت کرد تا اینکه چارت جدید به تایید مقامات دولتی رسید و در نهایت تصمیم براین شد معاونت همگانی و فرهنگی ادغام شود. بنابراین بهترین راهکار وزارت ورزش این بود که شعبانی‌بهار ریاست یک فدراسیون را برعهده بگیرد تا با رفتن وی از وزارت ورزش چارت جدید بالاخره اجرایی شود.

علاوه برتمامی اتفاقات، عدم ورود خبرنگاران به مجمع نیز به حاشیه‌های این فدراسیون اضافه شد. برخلاف تمامی مجامع، در نشست روز سه‌شنبه طبق گفته داورزنی برای اینکه فضای آرامش حاکم باشد، خبرنگاران نتوانستند این مجمع را پوشش دهند. موضوعی که ناراحتی آنها را به دنبال داشت و اینکه خبرنگاران طبق رسالتی که بر دوش دارند در آکادمی ملی المپیک حضور دارند تا خبرهای انتخابات را پوشش دهند.

فدراسیون تیراندازی با کمان در المپیک ریو 2016 بر خلاف دوره قبل نتوانست سهمیه‌ای کسب کند و تنها سهمیه ایران توسط زهرا نعمتی کماندار پارالمپیکی کشورمان کسب شد. حالا 2 سال به بازی‌های المپیک توکیو مانده و کمتر از 4 ماه به بازی‌های آسیایی. باید دید آیا رئیس جدید می‌تواند حاشیه‌های این فدراسیون را کم کرده و در نهایت سهمیه‌های المپیک را افزایش دهد؟ حالا باید به رئیس جدید گفت این گوی و این میدان! 

انتهای پیام/س

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان