۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین "یا مکن با فیل‌بانان مشورت یا شهری بساز فیل توش برد"
کد خبر: ۳۰۵۳۸۰ نویسنده: شیدا یاوری تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱۸ ساعت: ۱۵:۱۳ ↗ لینک کوتاه

در ستایش شهر شادآباد قزوین!

"یا مکن با فیل‌بانان مشورت یا شهری بساز فیل توش برد"

"یا مکن با فیلبانان مشورت یا شهری بساز فیل توش برد!!" حالا شهری ساخته ایم که قرار است فیل توش بیاد! آن هم قحطی فیل که نه در آسیا است و نه در هندوستان و سایر نقاط که بیخ گوشمان در حال چرا هستند.

"یا مکن با فیل‌بانان مشورت یا شهری بساز فیل توش برد"
صبح قزوین ؛____شیدا یاوری.

فاصله‌ی هوایی تهران تا ژوهانسبورگ ۷۲۶۲ کیلومتر و تا کیپ تاون ۸۴۱۸ کیلومتر است در این مسافت طولانی که یک و نیم برابر قطر زمین است، شهردار قزوین برای خرید فیل به آفریقا می‌رود تا با تخصص خارق العاده ای که دارد همه را انگشت به دهان به استقبال خود بکشاند.

اصلا همه سفیر و وزیر خارجه شدند، سهمیه سفر خارجی در بودجه شورای شهر و شهرداری قزوین به یک اصل بدل گشته که برای انتقال تجارب به کشورهای هدف اعزام می‌شوند تا با پاسداری از بیت المال سر و گوشی هم آب بدهند، ببینند منابع و منافع ایران در خارج دستخوش تغییرات نشود؛ خبر آورده اند که شهردار و هیئت همراه برای سرکشی به منابع اورانیوم ایران که 10 درصد کل ذخایر آفریقای جنوبی را تشکیل می‌دهد، انبارگردانی کنند.

هیچ کس با خبر نیست و قرار است از رئیس دفتر، معاون و شورای شهر قزوین بپرسیم چه صفایی دارد مسافرت‌های هدفمند که شاعر گفته: بسیار سفر باید کرد تا پخته شود خامی!! انتقال تجارب به همه جای دنیا در حال صدور بوده اگر فردا شهر ژوهانسبورگ و کیپ تاون از خدمات ارزنده و تجربیات گرانقدر آقایان تجلیل به عمل آوردند زیاد تعجب نکنید.

داستان خرید فیل یکی از برنامه‌های شهردار با تجربه قزوین بوده که کم کم وظایف شهرداری با آبدیت شدن به خرید کوسه، الماس، کرگدن تغییر و احتمالا همایشات گسترده ای هم برگزار خواهند کرد. لذا سفر به ازمیر، آنتالیا، پکن و آفریقای جنوبی داستان ادامه دار پول بی زبان بیت المال است که اعضای شورای شهر قزوین به عنوان مسببین این کار باید پاسخگو باشند.

"یا مکن با فیلبانان مشورت یا شهری بساز فیل توش برد!!" حالا شهری ساخته ایم که قرار است فیل توش بیاد! آن هم قحطی فیل که نه در آسیا است و نه در هندوستان و سایر نقاط که بیخ گوشمان در حال چرا هستند.

فیل‌هایی که ابرهه برای ویرانی کعبه آورد و همگی با سنگ‌های سجیل نابود شدند و امسال هم در سال حمایت از کالای ایرانی در نبوغی تازه فیل‌های افریقا را از اوکاونگو به ایران خواهیم آورد تا به عنوان نماد پسابرجامی هزینه میلیاردی از کشور خارج کنیم و سند تعامل را در دست گرفته و همه جا فریاد بزنیم.

در حالیکه شیر ایرانی به عنوان ذخیره برتر نژاد ایرانی تنها 300 راس در هندوستان باقی مانده و خوب است مسئولین به جای سفر به دور دنیا برای احیای زیست بوم شیر ایرانی اقدام کنند.

اصلا داستانی شده مسافرت به خارج از کشور که هیچ نهادی نظارت برآنها ندارد، کسانی که در راس تصمیم گیری شهرهای مختلف هستند چقدر از تیغ سرویس‌های امنیتی ایمن هستند؟

میزان هزینه ای که برای خرید فیل و مسافرت به آفریقای جنوبی می‌شود از همان ارزش افزوده ای است که از مردم گرفته می‌شود تا آقایان خدمات بی شایبه خویش را نثار ملت کنند. بیش از 700 شهرداری در کشور وجود دارد که سالانه سفرهای متعددی را به دور دنیا دارند که هزینه ای سرسام آور را به مردم مستضعف جامعه تحمیل می‌کند.

در هیچ جای دنیا نمی‌توان یافت که مدیران شهری دائم در حال پرواز باشند! پرواز در بهترین نقاط دنیا و اسکان در هتل‌های بی ستاره شب و روز به عشق مردم شهر خدا را به خاطر این نعمت مسئولیت شاکر هستند، آن قدر هم خاکی صفت هستند که بدون تشریفات پرواز داشتند که شورای شهر و دفتر و دستک و معاون هیچ خبری از آقا ندارند؛

چون اصولا بی حاشیه است و اگر صد ماه هم در دفتر نباشد کسی بود و نبودش را حس نمی‌کند!! شهر شاد آباد قزوین هم برای خودش داستانی دارد به قدری در تعامل و مذاکره با سایر شهرهای دنیا پیشرفت داشته که نیویورک و هامبورک و مسکو یا لندن و پاریس هم تقاضای الگو برداری مدیریت شهری را داشتند و مهمانان زیادی برای دیدن جنگ شادی شهر شاد آباد در صف پرواز هستند.

اصولا به قدری ساختار شادآباد در مدیریت شهری درست کار می‌کند که اگر شهردار قزوین سال‌ها نباشد زیرمجموعه سیستماتیک کارها را به خوبی انجام می‌دهد؛.

وقتی همه چیز درست باشد وقت آزاد هم برای خرید فیل و استخدام فیلبان هموار می‌شود که در آینده نه چندان دور هم ضرب المثل قدیمی زنده می‌شود که یا نکن با فیل بانان مشورت یا شهری بساز فیل توش برد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان