۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آمار طلاق در آبیک و تاکستان نسبت به دیگر شهرستان‌های استان بالاتر است
کد خبر: ۳۰۵۳۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱۸ ساعت: ۱۳:۱۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استاندار قزوین:

آمار طلاق در آبیک و تاکستان نسبت به دیگر شهرستان‌های استان بالاتر است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: با توجه به آمار بالای طلاق در آبیک و تاکستان نسبت به شهرستان‌های دیگر استان، راه اندازی سامانه ثبت الکترونیکی طلاق و برگزاری آموزش‌های پیش از ازدواج برای زوج‌های جوان ضروری به نظر می‌رسد.

آمار طلاق در آبیک و تاکستان نسبت به دیگر شهرستان‌های استان بالاتر است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مریم بیدخام، مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در نشست کمیته فرهنگی و اجتماعی تاکستان اظهار کرد: برای داشتن جامعه ای سالم، پویا و با نشاط باید بر روی مسائل اجتماعی و فرهنگی برنامه ریزی کرد.

وی، پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی را اولویت دولت عنوان کرد و افزود: مسائل مهم فرهنگی و اجتماعی هر منطقه متفاوت با هم بوده که باید برای آن رویکرد محلی تدوین شود.

این مسئول با بیان اینکه کاهش آسیب‌ها تنها با برگزاری جلسه و سفارش حل نمی‌شود، گفت: باید با ارائه راهکارهای عملیاتی اثربخش و مدون، برنامه ریزی‌های لازم و به موقع را عملیاتی کرد.

به گفته وی، در عین حال به تنهایی امکان حل تمام مسائل و مشکلات وجود ندارد و باید با اجتماعی کردن و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و تقویت آنها در جهت رفع و کاهش آسیب‌ها، گام برداشت.

بیدخام، نشاط اجتماعی را مهم ترین نیاز جامعه بشری دانست و افزود: متن برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی امسال برگرفته از ماده80 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه بوده و دولت مکلف است طبق قوانین مربوطه و مصوبات به منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با اولویت اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، مفاسد اجتماعی و کودکان کار اقدام کند تا این آسیب‌ها در پایان برنامه 25درصد کاهش یابد.

ضرورت راه اندازی سامانه ثبت الکترونیک طلاق در تاکستان و آبیک
وی ادامه داد: پیشگیری اولیه از آسیب‌های اجتماعی از طریق تقویت سرمایه‌های اجتماعی، آموزش، توانمندسازی و مهارت‌های زندگی امکان پذیر است.

این مسئول تهیه پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی، خدمات رسانی بهینه به افراد آسیب پذیر با مشارکت سمن‌ها، تسهیلات اشتغال برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، توسعه مراکز فوریت‌های اجتماعی و توسعه سمن‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی برشمرد.

وی اذعان کرد: شناسایی و بهبود نقاط آسیب خیز در حاشیه شهرها از طریق حمایت‌های اجتماعی، خدمات بهداشتی، مددکاری، بهبود کیفیت زندگی، ترویج مهاجرت معکوس، حمایت از زنان سرپرست خانوار، مقابله با اعتیاد، حمایت از بیماران و سالمندان، تداوم اجرای طرح ساماندهی و توانبخشی سالمندان که در کمیته‌های فرهنگی و اجتماعی مصوب شده و نیز ساماندهی کودکان کار برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در خصوص طلاق گفت: براساس نتایج تحقیق میدانی صورت گرفته در تاکستان درباره علت طلاق و در بُعد فردی به بی اعتنایی و بدرفتاری زوج‌ها، در بُعد اقتصادی به عدم اشتغال، در بُعد اجتماعی به فقدان آموزش‌های قبل از ازدواج و تغییر سبک زندگی و نیز در بُعد فرهنگی به دخالت خانواده‌های زوج‌ها و مساله ماهواره اشاره شده بود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان