۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین وقفنامه‌ها بهترین منبع برای نشان دادن فرهنگ و تمدن بالای ایران هستند
کد خبر: ۳۰۵۲۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱۷ ساعت: ۱۶:۱۰ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه:

وقفنامه‌ها بهترین منبع برای نشان دادن فرهنگ و تمدن بالای ایران هستند

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ضرورت استفاده از زبان هنر برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه گفت: وقفنامه‌ها بهترین منبع برای نشان دادن فرهنگ و تمدن بالای ایران هستند؛ چراکه فرهنگ ایرانی اسلامی ما بی‌نظیر است.

وقفنامه‌ها بهترین منبع برای نشان دادن فرهنگ و تمدن بالای ایران هستند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حجت‌الاسلام احمد شرفخانی ظهر امروز(دوشنبه) در مراسم اختتامیه اولین جشنواره ملی پویانمایی «وقف چشمه همیشه جاری» که در سالن سینما بهمن قزوین برگزار شد؛ با تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان جشنواره اظهار کرد: سال‌هاست که جشنواره "وقف چشمه همیشه جاری" را در قالب رشته‌های مختلف در کشور شروع کردیم به طوریکه برخی رشته‌ها سابقه ۵ ساله و ۴ ساله دارند.

وی افزود: در سال‌های اخیر نیروهای هنرمند جوان انقلابی کشور کارهای ارزشمندی در عرصه پویانمایی انجام دادند به طوریکه امروز در جهان حرفی برای گفتن داریم.

ضرورت استفاده از زبان هنر برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری جشنواره پویانمایی وقف در قزوین بیان کرد: خوشبختانه آثار خوبی در رشته پویانمایی از سوی هنرمندان به این جشنواره ارسال شد.

وی عنوان کرد: هنر ابزار تاثیرگذاری است که فراتر از زمان و مکان است؛ بنابراین اگر می‌خواهیم چیزی در این دنیا ماندگار شود؛ باید این ساختار و فرهنگ در قالب هنر عرضه شود.

شرفخانی تصریح کرد: امروز در کشور ما به موضوع هنر به عنوان یک موضوع حاشیه‌ای بعضأ نگاه می‌شود؛ در حالیکه هنر ابزار تاثیرگذاری است و برای فرهنگ‌سازی در هر موضوعی ضرورت دارد که از این ابزار استفاده کنیم.

وی در ادامه گفت: بعضی از ابزارها در حال تغییر و تحول هستند؛ همچنان که امروز شاهد پیشرفت در عرصه پویانمایی هستیم به طوریکه تبدیل به یک صنعت اقتصادی مهم در جهان شده و درآمد برخی کشورها در ارتباط با بحث پویانمایی، بسیار چشمگیر است.

این مقام مسئول ابراز کرد: ما باید در این موضوع سرمایه‌گذاری کنیم و برای اینکار ضرورت دارد که نیروهای جوان وارد این عرصه شوند.

وی اضافه کرد: پویانمایی کار سخت و پرهزینه‌ای است و ضرورت دارد که کارهای سریالی و ادامه دار را طراحی کنیم و ما اعلام آمادگی می‌کنیم که دبیرخانه این جشنواره را در سال آینده به استان دیگری منتقل نکنیم و همچنان در قزوین دایر باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: همانطور که هنر فراتر از زمان است، ساختار وقف نیز فراتر از زمان است چراکه آثار و برکات آن جاودانه است و واقف به آیندگانی که آنها را ندیده است، مهربانی و نیکوکاری را تقسیم می‌کند.

وی بیان کرد: بسیاری از کشورها ایران را به نقض حقوق بشر محکوم می‌کنند در حالیکه 600 سال پیش در کشور ما وقف با نیت حمایت از حیوانات انجام شده و 1100 سال پیش در عرصه دانش وقف اتفاق افتاده است.

شرفخانی تاکید کرد: وقفنامه‌ها بهترین منبع برای نشان دادن فرهنگ و تمدن بالای ایران است که قابل قیاس با هیچ فرهنگ دیگری نیست و فرهنگ ایرانی اسلامی ما بی‌نظیر است.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از زبان هنر برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه گفت: برای تببین این موضوع در جامعه باید از ابزارهای اثرگذاری همچون پویا نمایی برای انتقال مفاهیم به کودکان و نوجوانان استفاده کنیم که بسیار موثر است و می‌تواند وقف را در جامعه نهادینه کند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان