۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مداخلات اجتماعی باید نسبت به مداخلات قضایی و انتظامی اولی‌تر باشد
کد خبر: ۳۰۵۰۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱۶ ساعت: ۱۶:۲۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین:

مداخلات اجتماعی باید نسبت به مداخلات قضایی و انتظامی اولی‌تر باشد

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: معتقدیم که مداخلات اجتماعی باید نسبت به مداخلات قضایی و انتظامی اولی‌تر باشد؛ اما چنانچه ناگزیر به مداخلات قضایی و انتظامی بود، مددکاران حین و پس از مداخلات باید آنها را همراهی کنند.

مداخلات اجتماعی باید نسبت به مداخلات قضایی و انتظامی اولی‌تر باشد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مریم بیدخام مدیرکل اجتماعی استانداری قزوین در همایشی که پیش از ظهر امروز(یکشنبه) به منظور بزرگداشت مقام مددکار در مجتمع تالارهای آرامیس قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: مناسبت‌ها بهترین زمان هستند تا مطالبات و مشکلات آن قشر از جامعه دیده شود.
وی افزود: مددکاران اجتماعی افرادی دلسوز و همراه هستند که آسیب دیدگان اجتماعی را شناسایی و همراهی کرده و حس اعتماد آنها را جلب می‌کنند؛ تا بتوانند با بهره‌مندی از توانایی‌هایی که خود افراد دارند در حل مشکلات آنها بکوشند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین تصریح کرد: بزرگترین پاداش مددکار اجتماعی، لبخند رضایتی است که به واسطه کمک آنها در چهره مددجو ایجاد می‌شود؛ اگر مددکاران اجتماعی بتوانند با راهکارهای مناسب به افراد کمک کنند؛ می‌توانند در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری داشته باشند.

وی عنوان کرد: معتقدیم که مداخلات اجتماعی باید نسبت به مداخلات قضایی و انتظامی اولی‌تر باشد؛ اما چنانچه ناگزیر به مداخلات قضایی و انتظامی بود، مددکاران حین و پس از مداخلات باید آنها را همراهی کنند.

بیدخام تاکید کرد: هر چقدر نقش مددکاران اجتماعی پررنگ شود، نشاط اجتماعی و رضایت از زندگی هم به موازات آن افزایش می‌یابد.

این مسئول تصریح کرد: در تحقیقی که به منظور ارزیابی میزان رضایت از زندگی در بین همه اقشار جامعه چه افراد دارای تمکن مادی و چه افراد با بضاعت کم و در مشاغل مختلف انجام شده بود، نشان می‌داد که بسیاری از آنها رضایت از زندگی نداشتند که این امر حاکی از آن است که سطح رضایت از زندگی فقط با پول و امکانات مادی و جایگاه اجتماعی فراهم نمی‌شود، بلکه یک حس درونی است.

وی ادامه داد: مددکاران باید تلاش کنند که حس رضایت از زندگی را در بین افراد مددجو ایجاد کنند و متناسب با ویژگی جامعه هدف در راستای رفع مشکلات آنها کمک کند؛ چراکه مددکاران به واسطه دانش بین رشته‌ای و ارتباط مستمری که با مردم دارند، می‌توانند نقش کلیدی در مشارکت اجتماعی و کنترل و کاهش آسیب اجتماعی داشته باشند.

بیدخام عنوان کرد: امروز نشاط اجتماعی بحث بسیار جدی و مهمی است؛ لذا ما باید با ارائه طریق و راهکارهای مناسب شادی و نشاط را در بین عموم شهروندان و مراجعان ایجاد کنیم.
وی بیان کرد: اگر می‌خواهیم جامعه رو به رشد و توسعه و پیشرفت و تعالی داشته باشیم؛ این امر در سایه نشاط اجتماعی تامین می‌شود که این موضوع در واقع وظیفه مددکاران را سنگین می‌کند که بتوانند با توجه به تخصصی که دارند، نقش مهم و کلیدی در رفع بخشی از دغدغه هایی که عموم مردم در مقوله‌های مختلفی چون مشکلات خانوادگی و اشتغال و غیره دارند، ایفا کنند.

مدیرکل اجتماعی استانداری قزوین تصریح کرد: مددکاران هم مشکلاتی دارند که نیاز است در روزی که به عنوان روز مددکار تعیین شده صدایشان شنیده و مطالبات آنها بیان شود و اگر موردی باشد که ما بتوانیم آن را پیگیری کنیم در خدمت شما خواهیم بود.

گفتنی است؛ در پایان مراسم مددکاران نمونه استان تجلیل شدند.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان