۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین کمک هشت میلیارد تومانی خیران به ایتام استان قزوین
کد خبر: ۳۰۴۹۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱۶ ساعت: ۱۳:۵۱ ↗ لینک کوتاه

طی سال ۹۶ محقق شد؛

کمک هشت میلیارد تومانی خیران به ایتام استان قزوین

خیران و حامیان طرح اکرام ایتام طی سال ۹۶ بیش از هشت میلیارد و ۴۲۳ میلیون تومان به ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین کمک کردند.

کمک هشت میلیارد تومانی خیران به ایتام استان قزوین
مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اعتماد مردمی را سرمایه بزرگ این نهاد دانست و اظهار کرد: هر اقدامی که با پشتوانه مردمی انجام شود فرجام نیک و موثری خواهد داشت از این رو تکیه کمیته امداد امام (ره) بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی است.

وی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح اکرام ایتام ادامه داد: هم اکنون هزار و 681 یتم در سطح استان قزوین تحت حمایت این نهاد قرار دارند که از این تعداد 389 نفر در مناطق روستایی و مابقی در مناطق شهری زندگی می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: سال گذشته 18 هزار و 706 حامی در قالب طرح اکرام ایتام با کمیته امداد استان قزوین همکاری داشتند که بیش از هشت میلیارد و 423 میلیون تومان به ایتام تحت حمایت خود مساعدت کردند.

وی اعلام کرد: کمک‌های نقدی حامیان به طور مستقیم از طریق شناسه پرداخت به حساب ایتام واریز می‌شود و سایر کمک‌ها نیز در ایام مختلف و متناسب با نیاز ایتام، در اختیار آنها قرار گرفته است.

مؤمنی توجه به آینده ایتام را امری مهم در رویکرد و هدایت کمک‌های حامیان به آنها دانست و گفت: یکی از حمایت‌های جدی کمیته امداد در حوزه ایتام توجه به تحصیل آنهاست چراکه اگر زمینه رشد تحصیلی و فرهنگی ایتام فراهم شود در آینده برای تأمین معیشت زندگی با مشکل مواجه نخواهند شد.

وی تأکید کرد: یتیم تحصیل کرده برای اشتغال و داشتن زندگی بهتر زمینه مساعدتری دارد در نتیجه با رشد تحصیلی و فرهنگی فرزندان، فقر در خانه آنها ماندگار نمی‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به آمار خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: هم اکنون حدود 21 هزار خانوار تحت حمایت هستند این در حالی است که طی سال 96 با اجرای برنامه توانمندسازی یک هزار و 940 خانوار توانمند شده و از چرخه حمایتی و پرداخت کمک معیشتی این نهاد خارج شدند.

وی یادآورشد: میانگین جمعیت تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین نسبت به برخی از استان‌های همسطح نسبت به جمعیت استان وضعیت بهتری دارد و در تلاش هستیم با اجرای سیاست‌های توانمند سازی تعداد افراد تحت حمایت را کاهش دهیم چراکه استان قزوین این ظرفیت را دارد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان