۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سرمازدگی ۲ هزار میلیاردتومان خسارت به محصولات کشاورزی قزوین وارد کرد
کد خبر: ۳۰۴۹۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱۶ ساعت: ۱۳:۳۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

سرمازدگی ۲ هزار میلیاردتومان خسارت به محصولات کشاورزی قزوین وارد کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سرمازدگی اخیر؛ ۲ هزار میلیارد تومان خسارت به محصولات زراعی و باغی استان وارده شده است.

سرمازدگی ۲ هزار میلیاردتومان خسارت  به محصولات کشاورزی قزوین وارد کرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ فاطمه خمسه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ظهر امروز(یکشنبه) در جلسه مشترک مدیران و کارکنان جهاد کشاورزی و اعضای شورای زکات استان که با حضور آیت الله تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس زکات کشور، در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: سرمازدگی یکی از چالش‌های این استان است که در سرمازدگی اخیر از نظر ریال استان قزوین در بالاترین میزان آسیب نسبت به 21 استان دیگر کشور بوده است.

وی افزود: در این سرمازدگی بیش از 80 درصد به محصولات زراعی و باغی آسیب وارد شده که باید با پرداخت بیمه محصولات کشاورزی، استمهال وام‌ها و در اختیار قرار دادن تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان و باغداران مشکل را مرتفع کرد.

این مسئول تصریح کرد: استان قزوین با دارا بودن 48 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کانال هم اکنون در مزارع گندم آبی شرایط خوب و مشکلی وجود ندارد؛ اما در مزارع گندم دیم با توجه به عدم تزولات جوی در زمان مناسب با مشکل مواجه هستیم.

وی ادامه داد:در سرمازدگی اخیر؛ 2 هزار میلیارد تومان خسارت به محصولات زراعی و باغی استان وارده شده است.

بیش از 4 میلیون تن محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کنند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه این استان دارای 6 شهرستان، 27 مرکز بخش و 105 پهنه کشاورزی دارد، گفت: هم اکنون 80 هزار بهره بردار بخش کشاورزی در حوزه‌های زراعی و باغی مشغول فعالیت هستند که بیش از 4 میلیون تن محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کنند.

خمسه به اهمیت دشت حاصل خیز قزوین در تولید انواع محصولات کشاورزی اشاره و خاطر نشان کرد: با استفاده از روش‌های نوین کشاورزی، بکارگیری ماشین آلات و مکانیزاسیون و حل مشکل آب می‌توان این میزان تولید محصولات کشاورزی را به 7 درصد افزایش داد.

وی به اقدامات و طرح‌های در دست اقدام این سازمان در راستای توسعه بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی؛ اقدامات خوبی برای تجهیز اراضی کشاورزی و باغی به سامانه‌های نوین ابیاری انجام شده که بعد از مصوبات سفر هیئت دولت به استان مبنی بر اجرای 20 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری پیش بینی می‌شود تا پایان سال 97 این مهم محقق شود.

خمسه، توسعه گلخانه‌ها را از دیگر طرح‌های در دست اقدام این سازمان ذکر و تصریح کرد: این طرح در راستای پایداری آب و خاک و صرفه جویی منابع آبی استان عملیاتی می‌شود و به سرمایه گذاران مجتمع‌های گلخانه ای تسهیلات خوبی ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: کشت باغات دیم در اراضی شیبدار نیز از طرح های دیگر است که در باغات فندق منطقه الموت از توابع استان در دست پیگیری است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان