۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین واکنش‌ افکار عمومی به نحوه عمامه‌گذاری جدید و جالب فرزند حسن خمینی +تصاویر
کد خبر: ۳۰۴۵۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱۳ ساعت: ۱۵:۴۷ ↗ لینک کوتاه

بدعت های جدید حوزوی؛

واکنش‌ افکار عمومی به نحوه عمامه‌گذاری جدید و جالب فرزند حسن خمینی +تصاویر

نحوه عمامه گذاری فرزند سید حسن خمینی که به نوعی خصوصی برگزار شد، انتقاد برخی از دوستداران امام راحل را به دنبال داشت.

واکنش‌ افکار عمومی به نحوه عمامه‌گذاری جدید و جالب فرزند حسن خمینی +تصاویر
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، تصاویر عمامه گذاری فرزند سید حسن خمینی، «سید احمد خمینی» در حسینه جماران برگزار شد. نحوه برگزاری این مراسم که به نوعی خصوصی بود و طلاب دیگری در این مراسم حضور نداشتند برخی از دوستداران امام راحل را ناراحت و نگران کرد.


در این رابطه برخی از کاربران توییتر مباحثی را نسبت به این نوع عمامه گذاری که در نوع خود متفاوت بود و این شائبه را ایجاد می کرد که فرزند سید حسن خمینی با دیگر فرق هایی دارد و گروه کثیری به این سبب گرد آمده بودند، انتقاد شد.

البته گفته می شود که پیش از مراسم عمامه گذاری، مراسم عید نیمه شعبان برگزار شده بود و در پایان این مراسم چنین برنامه ای تدارک و اجرا شده است اما بازهم با توجه به اینکه عمامه گذاری برای یک فرد واحد انجام شده، این موضوع محل انتقاد قرار گرفته است و برخی بیان داشته اند که چرا فرزند سید حسن خمینی مانند دیگر طلاب در یک مراسم عمومی ملبس به لباس روحانیت نشده است؟ همچنین نحوه نشستن احمد خمینی به عنوان یک طلبه ساده بر روی صندلی و مقابل فرد عمامه گذار هم در نوع خود خارج از عرف و جالب به نظر می رسد. 

از سوی دیگر برخی که پیشتر تصاویر وی را در لباس روحانیت دیده بودند این سئوال برایشان مطرح شد که چگونه وی پیش از برگزاری مراسم عمامه گذاری، اقدام به پوشیدن لباس کرده و در بین مردم حضور یافته و برای آنان سخنرانی هم کرده است؟

نکته دیگر که ذکر آن در اینجا خالی از لطف نیست رد صلاحیت پدر وی یعنی حسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان است که بدوا صلاحیت علمی وی توسط فقهای شورای نگهبان تائید نشد و تولیت آستان امام(ره) علی رغم ادعای سواد بالای وی که حتی او را از حجت الاسلامی تا علامه به بالا برده بودند، حاضر به شرکت در امتحان تعیین صلاحیت علمی خبرگان نشد.

در ادامه برخی از واکنش‌های افکارعمومی به این موضوع در فضای مجازی را مشاهده می کنید:
 

 


 

 



 



 



انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان