۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حدود ۲ هزار مدرسه نیازمند مقاوم سازی است/ تعهد ۱۲میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز در سال جاری
کد خبر: ۳۰۴۵۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱۳ ساعت: ۱۲:۳۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین :

حدود ۲ هزار مدرسه نیازمند مقاوم سازی است/ تعهد ۱۲میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز در سال جاری

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین با اشاره به تعهد ۱۲میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز در سال جاری، گفت: هزار و ۸۱۷ مدرسه در استان نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

حدود ۲ هزار مدرسه نیازمند مقاوم سازی است/ تعهد ۱۲میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز در سال جاری
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، نشست مطبوعاتی مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین صبح امروز (پنجشنبه) در سالن جلسات این اداره برگزار شد.

عسکرعلی جوانبخت در این نشست خبری اظهار کرد: از 9 هزار و 482 کلاس درس 6 هزار و 217 مدرسه استحکام سازی شده و هزارو 817 مدرسه نیاز به مقاوم سازی دارد و هزار و 446 مدرسه باید تخریب و بازسازی شود.

وی افزود: از بدو تشکیل استان 35 درصد مدارس استحکام سازی شده بود و پس از گذشت بیست سال 65 درصد مدارس استحکام سازی، 19 درصد مقاوم سازی و 15 درصد تخریب و بازسازی شده است.

این مسئول با بیان اینکه هم اکنون ساخت هر کلاس درس همراه با فضای جانبی 220 میلیون تومان هزینه دارد، ادامه داد: 768 پروژه در استان ساخته شده که شامل 3 هزار و 65 کلاس درس است.

جوانبخت با اشاره به لزوم هوشمندسازی مدارس استان، تصریح کرد: 3 هزار و 600 کلاس در استان با مبلغ حدودی هر کلاس هشت میلیون تومان هوشمندسازی شده است.

وی اضافه کرد: از 3 هزار و 600 کلاس درس که نیاز به استانداردسازی گرمایشی دارد 2 هزارو 800 کلاس با مبلغی در حدود 22 میلیارد تومان برای هر کلاس استانداردسازی گرمایشی شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین، با اشاره به اهمیت مشارکت خیرین در مدرسه سازی، بیان کرد: طی چهارسال گذشته خیرین در حدود 50 میلیارد تومان در ساخت مدارس مشارکت داشته اند و به طور متوسط 30 درصد از مدارس استان توسط این افراد ساخته شده است.

جوانبخت ادامه داد: سال گذشته 44 درصد از کل اعتبار استان قزوین با مشارکت خیرین انجام شده بوده و رتبه نخست در کشور را به لحاظ تعهد و تحقق خیرین داریم.

وی با بیان اینکه استان قزوین از نظر کیفیت ساخت و فضا در رتبه چهارم کشور قرار دارد، افزود: در سال 97 خیرین 12 میلیارد تومان تعهد مشارکت داده‌اند.

این مسئول در خصوص ساخت مدارس سبز، گفت: امروز باید درست زیستن را به دانش آموزان بیاموزیم و برای این امر باید الگوهای درست فراهم کنیم به همین جهت از سال گذشته مطالعه ساخت مدرسه سبز در استان با آغاز شده است.

جوانبخت در ادامه به ویژگی‌ها و شاخص‌های این مدارس اشاره کرد و گفت: تامین انرژی این مدارس توسط انرژی‌های تجدید پذیر خورشیدی و بادی، آبدهی فضای سبز به وسیله آبخوری‌ها، سیستم حضور غیاب الکترونیکی و سایر امکانات مطابق با استانداردهای جهانی از جمله ویژگی‌های این نوع مدارس است.

وی به ساخت دو مدرسه مدرن در منطقه پونک و شهرستان تاکستان اشاره و تصریح کرد: یکی از اهداف ما محرومیت زدایی است و ساخت مدارس مدرن و با تجهیزات کامل در تمام نقاط استان انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: 230 هزار دانش آموز در استان قزوین در تمام مقاطع تحصیلی مشغول به تحصیل هستند که از این میان 29 درصد در روستاها و مابقی در شهرها تحصیل می‌کنند.

جوانبخت به ساخت مدارس در شهرک مهرکان اشاره کرد و گفت: تاکنون 18 مدرسه در شهرک مهرگان ساخته شده و به ساخت 37 مدرسه دیگر در این منطقه نیاز داریم.

وی در ادامه به حمایت از تاسیس مدرس غیردولتی در استان اشاره و تصریح کرد: حمایت از ساخت مدارس غیردولتی جزو برنامه‌های ماست و تمام امکانات را در اختیار این افراد قرار خواهیم داد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین، با بیان اینکه هم اکنون 14 هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: در استان 20 واحد آموزشی استاندار ساخته شده و حدود 50 درصد دانش آموزان در مدارس استاندارد درس می‌خوانند.

جوانبخت ادامه داد: 28 واحد از مدارس غیردولتی خریداری شده، 175 واحد استیجاری است و 213 واحد آموزشی غیردولتی در سطح استان جود دارد.

وی در ادامه به راهبردها و سیاست های این ارگان اشاره کرد و گفت: توسعه و مشارکت در آموزش، راهبردی کردن سند تحول، توسعه فناوری ارتباطات، توسعه و تجهیز فضا و محیط یادگیری، نوسازی، مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی مدارس، فرهنگ‌سازی جهت تعمیر و حفظ و نگهداری و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، استانداردسازی مدارس ایمن با تاکید بر معماری ایرانی و اسلامی با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین از جمله سیاست‌های سازمان نوسازی و بهسازی مدارس است.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان