۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین از کتاب «ندیده بانی» رونمایی شد
کد خبر: ۳۰۴۳۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در جمع شاعران شهر الوند:

از کتاب «ندیده بانی» رونمایی شد

با حضور شاعران و هنرمندان کشوری و استانی از کتاب "ندیده بانی" رونمایی شد.

از کتاب «ندیده بانی» رونمایی شد
به گزارش  سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین پیش از ظهر امروز از کتاب "ندیده بانی" نوشته یاسر قنبرلو شاعر توانمند و جوان الوندی با حضور جمعی از مسئولین شهرستان، شاعران مدعو کشوری و استانی و نیز علاقه مندان به شعر و ادب رونمایی شد.
یاسر قنبرلو متولد 31 خرداد ماه 1370شاعر و ترانه سرای ساکن در استان قزوین و شهرستان البرز توانست مجموعه شعر "ندیده بانی" را به عنوان نخستین مجموعه از اشعارش به چاپ برساند.
در این مراسم که همراه با نقد و بررسی این کتاب همراه بود، حمید عابدی ها شاعر و استاد ادبیات دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین با تبریک به این شاعر جوان البرزی به دلیل تلاش برای سرودن و چاپ اشعار زیبا و پر محتوا در کتاب "ندیده بانی" اظهار کرد: در دهه اخیر کمتر دفتر شعری را با میل و رغبت تورق کرده ام، اما چاپ و انتشار "ندیده بانی" به همت این شاعر جوان، بارقه های امید را در من زنده کرد که هنوز شعری هست که از دل بربیاید و لاجرم بر دل نیز بنشیند.
وی افزود: کمتر دفتر شعری را که با چنین قالبی سروده شده دیده ام به گونه ای که نسل این گونه اشعار در حال انقراض است.
عابدی‌ها اظهار کرد: با وجود اینکه در مجموعه "ندیده بانی" شعرهای اجتماعی و طنز نیز به چشم می‌خورد اما محتوای غالب آن عاشقانه است و شاعر تلاش کرده تفکر عاشقانه ی خود را در این اثر بیان کند.
این استاد دانشگاه با اشاره به نقش مهم شعر در توسعه فرهنگی کشور اضافه کرد: فرهنگ همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و دولت تدبیر و امید نیز برنامه‌های بسیار مهمی در زمینه فرهنگ باید در دستور کار خویش قرار دهد.
وی با تاکید بر لزوم حمایت از نویسندگان و مولفان و ناشران در استان ها از سوی مسئولان خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا از همه توان خود برای حمایت از شاعران و هنرمندان در شهرستان ها  استفاده شود تا  زمینه برای نگارش کتب مختلف فراهم شود.
استاد ادبیات دانشگاه بین الملل در این آئین تصریح کرد: همه باید برای توسعه فرهنگ شعرخوانی، حمایت لازم را از شعرا داشته باشیم.
وی با اشاره به پیشینه غنی شعر و جایگاه آن در کشور ادامه داد: باید تلاش شود تا با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف شاهد افزایش این مهم در فرهنگ کشور شویم.
سپس جواد نوری از شاعران استان همدان، درباره "ندیده بانی" گفت: این کتاب آبروی شعر کلاسیک در برابر جریان‌های شعر سپید است، توانایی به کارگیری اوزان عروضی، ترکیب سازی و تصویرسازی‌های ناب و استفاده از موقعیت‌های متناقض نما از ویژگی هایی مثبت شعر یاسر قنبرلو است.
وی با اشاره به اشعار کتاب افزود: بعضی از شعرهای اجتماعی و سیاسی موجود در "ندیده بانی" با نشانه‌هایی که دارند برای مصرف داخلی سروده شده اند؛ در صورتی که شاعر امروز باید از این حصار رها شده و برای انسان جهانی شعر بگوید.
علیرضا قنبری از دیگر شاعران کشوری درباره کتاب "ندیده بانی" مطالبی را مطرح کرد و افزود: یاسر قنبرلو نگاه و دغدغه های خودش را دارد و هیچ گاه از شعرش جداشدنی نیست، نگاه او به مذهب، سیاست، اجتماع و وابستگی‌های اطرافش تنها مخصوص خود اوست که در شعرهایش انعکاس یافته، اما "ندیده بانی" برای او فقط یک تجربه است، یاسر باید به قله های دوردستی که می‌تواند برای فتح آن گام های بلندی بردارد بیندیشد.
لازم به ذکر است  این کتاب که شامل 26 قطعه و در هزار و صد نسخه به چاپ رسید در نمایشگاه کتاب تهران امسال توسط انتشارات نیماژ عرضه شد.
 قطعه ای از کتاب " ندیده بانی:  بیت المقدس کوتاه از یاسر قنبر لو برای کسی که مثل هیچ کس نیست: با دشمنان چشم چران صلح من بس است وقتی که چشم های تو بیت المقدس است *** دو سال می گذرد من هنوز سربازم وظیفه ی شب و روزم ندیده بانی توست انتهای پیام/2004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان