۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ۱۳۵۰ میلیاردتومان اعتبار برای پرداخت خسارت بیمه شدگان محصولات کشاورزی اختصاص یافت
کد خبر: ۳۰۴۳۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱۱ ساعت: ۱۳:۴۳ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر جهاد کشاورزی در قزوین:

۱۳۵۰ میلیاردتومان اعتبار برای پرداخت خسارت بیمه شدگان محصولات کشاورزی اختصاص یافت

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی در دیدار با استاندار قزوین گفت: ۱۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت ۱۰۰ درصدی خسارت به بیمه شدگان اختصاص یافت.

۱۳۵۰ میلیاردتومان اعتبار برای پرداخت خسارت بیمه شدگان محصولات کشاورزی اختصاص یافت
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ محمدعلی طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی پیش از ظهر امروز(سه شنبه)در ادامه بازدید از باغات سرما زده بخش ضیا آباد شهرستان تاکستان اظهار: تغذیه مناسب و رسیدگی به موقع می تواند بخشی از درختان را برگرداند، البته بیمه درختان و باغات نقش بسزایی در تامین بخشی از خسارت دارد.

وی افزود: نمایندگان مجلس  در بودجه سال جاری دولت را مکلف کردند که  ۱۰۰  اعتبار تخصیص داده شده برای بیمه محصولات کشاورزی را پرداخت کند که امیدواریم در سال زراعی جدید این مصوبه اعمال می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در این مصوبه مجلس ۱۳۵۰ میلیارد تومان برای پرداخت ۱۰۰ درصدی خسارت بیمه شدگان تخصیص داده و یک تکلیف قانونی است.

وی در ادامه با اشاره به طرح های این معاونت برای توسعه کشت درختان مقام برای استفاده از شیوه های نوین در باغداری اشاره کرد و یادآور شد: دانش بومی بر دانش علمی میچربد باید از هر روش های جدید و ابتکاری برای تولید محصول  استفاده کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بر استفاده از ارقام مقام و همچنین پیوند درختان دیر گل با درختان قدیمی را از روش های کاهش خسارت سرما زدگی عنوان کرد.

وی در ادامه به ضرورت تاسیس صندوق توسعه کشاورزی در تاکستان با محوریت محصول انگور اشاره کرد و گفت: صندوق کشمش تاکستان یک اقدام خوب برای حمایت از تولید کنندگان و باغداران است.

طهماسبی با بیان اینکه صندوق یک بانک خصوصی برای حمایت از کشاورزان است، افزود: باغات تاکستان با همکاری و هماهنگی صندوق می توانند بصورت یکجا بیمه شوند.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان