۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین طرح "ضیافت الهی" در ۴۷ امامزاده و بقعه متبرکه برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۰۴۳۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱۱ ساعت: ۸:۵۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین:

طرح "ضیافت الهی" در ۴۷ امامزاده و بقعه متبرکه برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت: به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی در ۴۷ امامزاده و بقعه متبرکه قزوین برگزار می‌شود

طرح "ضیافت الهی" در ۴۷ امامزاده و بقعه متبرکه برگزار می‌شود
حجت الاسلام غلامرضا عادل در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: سازمان اوقاف همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان به منظور ارتقاء توان معرفتی و معارفی و همچنین ایجاد فضای معنوی و انس با قرآن در امامزادگان، طرح ملی «ضیافت الهی» را برگزار می‌کند.

وی بیان کرد: امسال این طرح در ۴۷ امامزاده و بقعه متبرکه استان با همکاری هیئت امنا، خادمان، متولیان و جامعه قرآنی برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین تصریح کرد: در این طرح ۴۸ روحانی و مبلغ اعزامی از حوزه‌های علمیه قم و قزوین در امامزادگان مستقر شده و با سخنرانی، پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت و بیان احکام و همچنین حضور در خیمه‌های معرفت فعالیت خواهند کرد.

عادل با اشاره به استقبال مردم از خیمه‌های معرفت گفت: امسال همانند سال‌های گذشته، با برپایی خیمه‌های معرفت برنامه‌های متنوعی مانند مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، تربیت کودکان و همچنین غرفه کودک و نوجوانان و تبلیغ چندرسانه ای در امامزادگان شاخص پیش بینی شده است.

وی اذعان کرد: جلسات تفسیر قرآن به دو صورت تفسیر موضوعی و سوره ای و همچنین تفسیر موضوعی با حضور مردم و نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه و روحانیون اعزامی برگزار می‌شود.

این مسئول بیان کرد: امسال برنامه جزء خوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان در هفت بقعه و امامزاده استان برگزار می‌شود و به صورت مستقیم از شبکه‌های استانی و ملی نیز پخش خواهد شد تا همه مردم بتوانند از این برنامه استفاده کنند.

وی اضافه کرد: جلسات قرآنی در سال گذشته با استقبال پرشور روزه داران همراه شد و امیدواریم امسال نیز با مشارکت مردم به خوبی برگزار شود.

عادل از برگزاری جشن ولادت امام حسن (ع) هم خبرداد و گفت: در این جشن بیش از ۱۵۳ برنامه در ۵۸ امامزاده برگزار می‌شود.

وی در پایان ابراز کرد: در برخی از شب‌ها نیز پس از برگزاری محافل و سخنرانی‌ها، جشن‌های رمضان بصورت شاد و جذاب برگزار می شود تا نشاط معنوی و قرآنی روزه داران فراهم شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان