۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کلنگ عملیات اجرایی کمربندی سبز شرق قزوین به زمین زده شد
کد خبر: ۳۰۴۱۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱۰ ساعت: ۱۲:۵۲ ↗ لینک کوتاه

با حضور استاندار قزوین؛

کلنگ عملیات اجرایی کمربندی سبز شرق قزوین به زمین زده شد

با حضور استاندار قزوین کلنگ عملیات اجرایی کمربندی سبز شرق قزوین به زمین زده شد.

کلنگ عملیات اجرایی کمربندی سبز شرق قزوین به زمین زده شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ با حضور استاندار قزوین و جمعی از مسئولان استانی پیش از ظهر امروز(دوشنبه) عملیات اجرای کمربندی سبز شرق قزوین با 835 میلیارد ریال اعتبار در 2 لاین رفت و برگشت طی مراسمی آغاز شد.

این طرح به طول 6 کیلومتر از میدان مینودر واقع در جنوب شهر قزوین آغاز و تا میدان شورا ادامه خواهد داشت.

ایجاد فضای سبز تفرجگاهی، بهبود وضعیت ترافیکی، صرفه جویی در مصرف سوخت، ایجاد فضای ورزشی و مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری از جمله اهداف اجرای این طرح هستند.

در ادامه، با حضور استاندار کلنگ پروژه تقاطع غیر هم سطح یادگار امام (ره) قزوین با 100 میلیارد ریال اعتبار به زمین زده شد؛ همچنین از لاین غربی جاده سلامت و اتصال آن به بلوار نخبگان با 17 میلیارد ریال اعتبار به همراه 10 دستگاه اتوبوس مدرن اسکانیا با 51 میلیارد ریال اعتبار بهره برداری به عمل آمد.

اجرای این طرح با حضور استاندار و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و خدماتی به مناسبت سالروز تاسیس نهاد مقدس شوراهای اسلامی در میدان شورای شهر قزوین کلید خورد.

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در حاشیه مراسم کلنگ زنی کمربند سبز شرق قزوین اظهار کرد: باید از تلاش اعضای شورای شهر قزوین برای انتخاب رویکرد سازنده در این شهر تقدیر کرد؛ زیرا قزوین با چنین رویکردهایی در آینده ظرفیت لازم را برای انتخاب شهر برتر به دست خواهد آورد.

وی ادامه داد: تمدن کنونی جهان امروز حاصل پرسشگری انسان‌ها بوده و اگر این مسئله و احساس نیازها نبود به طور قطع شاهد شکوه تاریخی مناطق خود نبودیم.

این مسئول با بیان اینکه برنامه ریزی و طرح جامع شهری در واقع پاسخی برای پرسش‌ها و نیازهای آینده است، اضافه کرد: باید در برنامه ریزی‌های خود بدانیم، طی 20 سال آینده شهروندان چه نیازها و پرسش‌هایی خواهند داشت.

استاندار قزوین ادامه داد: پیوسته با برنامه ریزی دقیق و جامع باید بتوانیم شهر را زنده نگاه داریم و در این راستا قزوین با تاریخ و تمدن خود این ظرفیت را دارد که یک شهر زنده و الگو برای کشور باشد.

علی صفری شهردار قزوین نیز در ادامه این مراسم اذعان کرد: هر پروژه ای که در این شهر عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، با تعیین پیمانکار و مجریان طرح برای آن اقدام خواهد شد.

وی افزود: این پروژه 12 کارکرد مفید و مختلف از جمله ساماندهی ترافیک و سیلاب‌ها، ایجاد موزه گردشگری و حفظ منظر شهری را دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این مراسم گفت: در پروژه امروز همه موضوعات ترافیکی، ورزشی و فضای سبز لحاظ شده ضمن آنکه دسترسی شمال شهر به جنوب قزوین را نیز آسان تر خواهد کرد.

حکمت الله داودی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی ترافیک شهر قزوین، ادامه داد: با اضافه شدن 10 دستگاه اتوبوس روز اروپا به ناوگان حمل و نقل عمومی امیدواریم هر روز شاهد کاهش استفاده شهروندان از خودروهای شخصی خود در سطح این شهر باشیم.

ایجاد فضای سبز تفرجگاهی، بهبود وضعیت ترافیکی، صرفه جویی در مصرف سوخت، ایجاد فضای ورزشی و مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری از جمله اهداف اجرای این طرح هستند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان