۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۳۵ واحد صنعتی در تولید محصولات فرآوری انگور فعالیت می‌کنند
کد خبر: ۳۰۴۱۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱۰ ساعت: ۱۲:۳۰ ↗ لینک کوتاه

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین:

۳۵ واحد صنعتی در تولید محصولات فرآوری انگور فعالیت می‌کنند

معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین گفت: با افزایش فعالیت کنسرسیوم صادراتی خوشه فرآوری انگور قزوین در خارج از کشور ظرفیت‌های صادراتی را تقویت می‌کنیم.

۳۵ واحد صنعتی در تولید محصولات فرآوری انگور فعالیت می‌کنند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ شهریار کشاورز، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در نشست تعدادی از اعضاء خوشه فرآوری محصولات انگور در تاکستان اظهار کرد: علاوه بر توسعه فعالیت کنسرسیوم خوشه تکوین در بازارهای خارجی، دفتر خوشه مینودر هم راه اندازی شده و با برندهای متنوع وارد بازار داخلی و خارجی خواهد شد.

وی افزود: در حوزه توسعه بازار، کمک به صادرات فرآورده‌های انگور و رونق تولید و راه اندازی کنسرسیوم‌ها با برندهای مختلف از اولویت اصلی در حوزه خوشه انگور است و از حضور خوشه فرآوری محصولات انگور قزوین در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی حمایت می‌کنیم.

کشاورز با اشاره به ایجاد دفتر فروش خوشه تکوین در روسیه گفت: با توجه به اینکه برند تکوین (کارتن سفید) به عنوان یک برند متمایز و با قیمت بالاتر در مسکو شناخته شده و در راستای سهولت مشارکت سایر اعضا برند دومی (با کارتن قهوه ای) ایجاد شود که قابل رقابت با کشمش سطح بازار مسکو (ملایر، ترکیه) باشد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین از توسعه فعالیت‌های کنسرسیوم تکوین و همکاری آن با سایر اعضای خوشه و سهامدار شدن اعضای جدید با تقبل تعیین سهم سرمایه گذاری انجام شده در روسیه به روش امانی با تقبل قدرالسهم هزینه های ماهیانه دفتر مسکو خبر داد.

کشاورز با اشاره به فعالیت خوشه تکوین در طول فعالیت این دفتر در خارج از کشور گفت: بیش از 1500 تن کشمش به ارزش دو میلیون و 700 هزار دلار صادرات به کشور روسیه انجام شده است.

وی از مطالعه امکان راه اندازی دفاتر خوشه در آینده نزدیک در کشورهای فرانسه، تاجیکستان و عراق هم خبر داد.

این مسئول بیان کرد: انگور یکی از اولویت‌ها و ظرفیت‌های مهم استان است که نقش بسزایی در افزایش تولید و توسعه اشتغال پایدار در استان ایفا می‌کند و هم اکنون 35 واحد صنعتی در حوزه تولید محصولات فرآوری انگور در استان فعالیت می‌کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان