۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ضد انقلاب‌ می‌خواهد چه کسی را جایگزین کند؟
کد خبر: ۳۰۴۱۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱۰ ساعت: ۱۱:۳ ↗ لینک کوتاه

آمریکا استراتژی بشقاب لک‌لک را علیه ایران به کار گرفته است

ضد انقلاب‌ می‌خواهد چه کسی را جایگزین کند؟

رئیس اندیشکده یقین گفت: ضدانقلاب‌هایی که درصدد براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند، می‌خواهند چه کسی را جایگزین کنند؟ پسر پهلوی یا بیوه رجوی؟!

ضد انقلاب‌ می‌خواهد چه کسی را جایگزین کند؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،حسن عباسی، کارشناس مسائل سیاسی در ششمین دوره سلسله جلسات نبرد مشکوک که در دانشگاه بوعلی همدان برگزار شد، بیان داشت: در سال 1385 منازعات بین ایران و آمریکا وارد مرحله جدید و  منجر به ایجاد تحریم‌هایی علیه ایران در سال بعد شد که تشکل دانشجویی جامعه اسلامی دانشگاه بوعلی‌سینا بر آن شد تا سلسله مباحثی تحت عنوان نبرد مشکوک را از همان سال آغاز کند که تا کنون ادامه داشته است.

عباسی ادامه داد: عنوان این جلسه از فیلم سینمایی خوب، بد و زشت برگرفته شده است که هم‌اکنون 11 سال از آن می‌گذرد؛ اما باید توجه کرد که نبرد دیگر مشکوک نیست و به طور کامل علنی شده است و هیچ راه درمانی برای ایجاد رابطه وجود ندارد.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه اگر از روز نخست تکلیفمان با خودمان روشن بود که هیچ راه مذاکره وسازشی با ابرقدرتی که از موضع زور سخن می‌گوید، نیست، عنوان کرد: باید بدانیم که فقط در شرایطی می‌توان با آمریکا مذاکره کرد که دربرابر آن زانو بزنیم و اظهار پشیمانی کنیم و این امر هرگز از سوی ایران محقق نخواهد شد.

آمریکا ارزش لبخندهای ملت ایران را ندارد
وی افزود: آمریکا ارزش لبخندهای ملت ایران را ندارد؛ چراکه او شیطان بزرگ است و امروز که به جای اوباما و کری، ترامپ در رأس قرار گرفته است، همواره بر مواضع خود علیه ایران در منطقه پافشاری دارد و هر روز بر واژه "رژیم چنج"(تغییر رژیم) مباحثه می‌کنند؛ لذا همواره درصدد تغییرات حکومتی در ایران هستند.

عباسی اذعان کرد: همه رؤسای جمهور آمریکا در این 40 سال به دنبال این هدف بودند که خوشبختانه به خواسته شوم خود نرسیدند و هرگز نخواهند رسید.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: آنچه که مهم است، این است چرا ایالت متحده آن روز که ما از قدرت کمتری برخوردار بودیم، زورش به کشور نرسید؛ اما امروز که جمهوری اسلامی در موضع قدرت قرار دارد، ما را تحت فشار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی  قرار داده است؟!

عباسی به فرصت باقی مانده ۱۶ روزه تا ۲۲  اردیبهشت اشاره و ابراز کرد: این زمان ضرب‌العجلی است که ترامپ برای لغو برجام مشخص کرده است و چند خواسته از ایران را بیان کرده تا به برجام عمل کند.
رئیس اندیشکده یقین تشریح کرد: نخست اینکه برجام ده ساله باید ابدی شود و مصوبات برجام شماره یک ابدی شود؛ دوم معلق شدن نظام موشکی ایران و خروج ایرانیان از منطقه و کشور سوریه و سپس برجام حقوق بشر را ایران بپذیرد.

وی اظهار کرد: باید توجه کرد که ما مسلمانان و شیعیان منتظر فردی هستیم که وی برای ایرانیان ظهور نمی‌کند؛ بلکه برای جهان ظهور می‌کند و یکی از مؤلفه‌های مقدماتی برای زمینه ظهور این است که کاخ سفید آمریکا تبدیل به حسینه شود و تا آن رو ایستادگی خواهیم کرد.

عباسی با بیان اینکه در پیش‌بینی اتفاقات آینده سه تا سناریو وجود دارد، عنوان کرد: نخست اینکه ترامپ بر روی مواضع خود ادامه دهد که در این صورت ایران به گذشته برمی‌گردد و غنی‌سازی را به 20 درصد می‌رساند؛ دوم کوتاه آمدن ایران در برابر برخی از خواسته‌های آمریکا که احتمال تحقق آن بسیار پایین است.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه در مذاکرات هسته‌ای بر همگان ثابت شد که آمریکا قابل قبول نیست، ادامه داد: سناریوی سوم که احتمال تحقق آن بیشتر است و آن این است که اتحادیه اروپا برای  ایران تحریم‌های سه‌گانه جدید موشکی، حقوق بشر و منطقه‌ای وضع کند تا ایران تضعیف شود و برجام به دوسال دیگر تأخیر بیفتد.

وی بیان کرد: به دلیل اینکه مردم ایران از افق تحریم‌ها اطلاع ندارند و باعث یأس سیاسی در جامعه شده است، از روز 22 اردیبهشت نیز این امر تکرار خواهد شد ؛ اما گذراست.

بشقاب سوپ غیر قابل استفاده برای ایران قرار داده‌اند
رئیس اندیشکده یقین گفت: نام این استراتژی بشقاب لک‌لک است که در دوران چاورز علیه ونزئولا اجرا کردند و هم‌اکنون علیه نظام جمهوری الاسلامی به کار می‌گیرند؛ چراکه این جریان مانند داستان مهمانی لک لک به روباه است؛ به این معنی که در ظاهر تحریم‌ها برداشته شده است اما نمی‌شود از آن استفاده کرد چراکه ارتباط مالی جهان با ایران قطع است.

وی افزود: بشقاب سوپ در نظام بین‌الملل برای ایران قرار داده‌اند که امکان استفاده از آن وجود ندارد و در صورت ظاهر در مقابل چشمان مردم دنیا این است که تحریم‌ها برداشته شود اما درواقع اثری از آن ملموس نمی‌شود.

عباسی اذعان کرد: احتمال اینکه فشار اقتصادی علیه کشور بیشتر شود، وجود دارد؛ اما ما در این شرایط به اتحاد ملی نیاز داریم باید صدایی محکم و یکپارچه یعنی صدای هیهات من  ذلت که درس امام خمینی(ره) به همه ایرانیان است، از درون کشور ایران شنیده شود.

این فعال سیاسی اذعان کرد: نباید فراموش کرد که  آمریکا شیطان بزرگ، ام‌المفاسد، ام‌الخبائث است که ادعای دموکراسی دارد؛ اما ابن سلمان را به عنوان دیکتاتور در عربستان سعودی منسوب کردند.
وی با اشاره به اغتشاشات دی ماه 96 گفت: ضدانقلاب‌هایی که درصدد براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند، می‌خواهند چه کسی را جایگزین کنند؟! پسر پهلوی یا بیوه رجوی؟! بنابراین این ملت و مردم اپوزیسیونی ندارد که تا مچ پای آن بیاید.

در چهل‌سالگی جمهوری اسلامی قسط محقق نشده است
عباسی در ادامه سخنان خود به پرده زشت ماجرا اشاره کرد و ادامه داد: زشت این است که در چهل‌سالگی جمهوری اسلامی قسط محقق نشده است؛ چراکه "قسط" کارکرد دین اسلام است و قسط در قرآن در مقابل ظلم است.

این فعال سیاسی تأکید کرد: مردم قوام به قسط هستند؛ اما دولت‌ها در 40 سال گذشته قوام به قسط نبوده‌اند و باید توجه کرد که رویای چهل‌سالگی جمهوری اسلامی قسط است؛ اما با توجه به تأکید امام خمینی و مقام معظم رهبری، قسط دغدغه دولت‌ها نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ ملت ایران نخستین مردم هستند که پای اعتقاددات دینی خود ایستاده‌اند و در رکاب نائب امام زمان خود به خوبی حرکت می‌کنند و  ترورها و تهدیدها را تحمل کرده‌اند.

عباسی عنوان کرد: این مردم لیاقت زندگی با شرایط بسیار بهتر را دارند که همه قوا باید در حق این مردم به خوبی کار کنند که باید در مرحله نخست اساتید دانشگاه‌ها و سپس جوانان را باور کنیم تا به توسعه اقتصادی دست یابیم

این استاد دانشگاه اضافه کرد: اگر امکانات  از بیرون کشور وارد شد، جوانان به دلیل عدم شغل و درآمد نمی‌تواند از این امکانات استفاده کند؛ اما اگر از درون کشور توسط خودمان تولید انجام شود؛ در این صورت بخشی از ملت به تولید و بخشی به مصرف می‌پردازند.




انتهای پیام/1404
منبع: دانشجو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان