۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اولمرت; اسرائیل توان حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را ندارد
کد خبر: ۳۰۴۱۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱۰ ساعت: ۱۰:۲۱ ↗ لینک کوتاه

در کنفرانسی در نیویورک؛

اولمرت; اسرائیل توان حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را ندارد

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در کنفرانسی در نیویورک اذعان کرد که توانمندی این رژیم برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران بسیار محدود است.

اولمرت; اسرائیل توان حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را ندارد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، ایهود اولمرت، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی به ناتوانی این رژیم برای مقابله نظامی با ایران اذعان کرد و گفت اسرائیل توان حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را ندارد.

اولمرت: اسرائیل توان حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را ندارد.

وی که در کنفرانس روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در نیویورک شرکت کرده بود، تصریح کرد: «ما آنچه در سوریه انجام دادیم را در ایران نمی‌توانیم انجام دهیم. سوریه نسبتا نزدیک است و تمام تاسیسات هسته‌ای آن تنها در یک سازه خلاصه شده بود. بنابراین، وقتی نابود شد، تمام توانمندی هسته‌ای این کشور نابود شد؛ البته تا زمانی که آنها (سوری‌ها) تصمیم بگیرند دوباره یک راکتور جدید بسازند.»

اولمرت که حمله جنگنده‌های اسرائیلی به راکتور هسته‌ای ادعایی سوریه در سال 2008 در زمان نخست‌وزیری او انجام شد، ادامه داد: «اما درمورد ایران ما با وضعیت کاملا متفاوتی روبه‌رو هستیم. فاصله ما با این کشور زیادتر است و مهتر اینکه تاسیسات هسته‌ای آن در نقاط مختلف و بعضا در زیر زمین پراکنده‌اند. بنابراین، توانمندی اسرائیل برای نابودی توانمندی هسته‌ای ایران بسیار محدودتر است و به قابلیت‌های متفاوتی نیاز دارد.»

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی که به تازگی پس از گذراندن دوران محکومیت خود به دلیل فساد از زندان آزاد شده است، در ادامه مدعی شد: «زمانی که من نخست‌وزیر بودم، اسرائیل برای اطمینان از اینکه در معرض تهدید هسته‌ای ایران قرار ندارد، اقداماتی انجام داد که با هر استانداردی غیرمعمول به نظر می‌رسد و شما تا سالها چیزی درباره آنها نخواهید شنید.»



انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبر نگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان