۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۸۰ درصد باغات انگور براثر سرمازدگی از بین رفته است
کد خبر: ۳۰۳۹۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۹ ساعت: ۱۴:۴۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

۸۰ درصد باغات انگور براثر سرمازدگی از بین رفته است

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: ۸۰ درصد باغات انگور و ۷۰ درصد سایر باغات بر اثر سرمازدگی از بین رفته است، اظهار کرد: تمام مسئولان باید دست در دست هم دهند تا خسارات مردم جبران شود.

۸۰ درصد باغات انگور براثر سرمازدگی از بین رفته است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، داوود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک قزوین ظهر امروز(یکشنبه) در همایش گرامیداشت روز شوراها در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)  اظهار کرد: شوراها نماد برجسته مشارکت مردم در اداره امور جامعه است؛ در هیچ نهادی جز شوراها تا این حد مشارکت عمومی در اداره امور جامعه مشاهده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: نقایص در نارسایی‌هایی که وجود دارد موجب شده علی رغم گذشت۲۰ سال از فعالیت شوراها هنوز این نهاد در جایگاه واقعی خود نباشد.

محمدی ادامه داد: شوراهای ما از یک شخصیت حقوقی مستقل برخوردار نیستند؛ زیرا بسیاری از تصمیمات شوراها باید توسط مقامات بالادستی مصوب شود.

وی با بیان اینکه فلسفه ایجاد شوراها حکومت محلی بود، عنوان کرد: حیطه وظایف شوراها کلی بوده و شرح وظایف سازمان آنها مشخص نشده است که باعث می‌شود هرجا زحمتی است بر دوش شوراها باشد؛ اما آنجا که جایگاه آنها باید درنظر گرفته شود توجهی به زحمات شوراها نشود.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: سطح شوراها به شورای شهر یا روستا تقلیل یافته در حالی که هدف قانونگذار تمرکززدایی بود.

محمدی گفت: شوراها را باید کم کم به جایگاه واقعی آنان برسانیم تا به جایگاعی که در قانون برای انان در نظر گرفته شده است، برسند.

وی بیان کرد: شوراها اشتقلال مالی ندارند و در مناطق کوچک گاهی مجبور می‌شوند از جیب خود هزینه کنند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک قزوین افزود: تلاش سیستمی برای ارتقا نظام آموزشی شوراها را نداریم و اگر به این مهم توجه کنیم شوراها به رشد و بالندگی بیشتری می‌رسند.

محمدی با بیان اینکه ۸۰ درصد باغات انگور و ۷۰ درصد سایر باغات بر اثر سرمازدگی از بین رفته است، اظهار کرد: تمام مسئولان باید دست در دست هم دهند تا خسارات مردم جبران شود؛ امید است با عزم جدی مسئولان استان این مشکلات مرتفع شود.
انتهای پیام/۴۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان