۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین شوراها در بافت فرسوده دنبال درآمد نباشند/ در برخی شاخص‌ها قزوین جزو محروم‌ترین استان‌هاست
کد خبر: ۳۰۳۹۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۹ ساعت: ۱۳:۴۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

شوراها در بافت فرسوده دنبال درآمد نباشند/ در برخی شاخص‌ها قزوین جزو محروم‌ترین استان‌هاست

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس با بیان اینکه در برخی شاخص‌ها قزوین از استان‌های محروم هم پایین تر است، گفت: بسیاری از بافت‌های فرسوده نیازمند حفاری فاضلاب است؛ بنابراین شوراها در بافت فرسوده نباید دنبال درآمد باشند.

شوراها در بافت فرسوده دنبال درآمد نباشند/  در برخی شاخص‌ها قزوین جزو محروم‌ترین استان‌هاست
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سیدحمیده زرآباددی، نماینده مردم قزوین در مجلس ظهر امروز(یکشنبه) در همایش گرامیداشت روز شوراها در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر با بحران منابع آبی روبرو می‌شویم؛ بنابراین باید برنامه ریزی لازم برای مقابله با این بحران صورت گیرد.

وی با اشاره به سرمازدگی باغات استان فزود: از امروز باید به فکر راهکاری برای جلوگیری از بروز خسارت بر اثر سرمازدگی باشیم تا با بهره گیری از تکنولوژی بستری فراهم کنیم که اگر این اتفاق دوباره رخ داد، خسارت کمتری به کشاورزان وارد شود.

این مسئول اضافه کرد: شهرداران و دهیاران باید در این زمینه طرح‌هایی را داشته باشند تا در قالب یک برنامه جامع در استان مصوب شده و اجرایی شود. 

زرآبادی ادامه داد: بسیاری از روستاهای استان تک محصولی است؛ بنابراین اگر حادثه ای رخ دهد روستادیان منبع درآمد دیگری ندارند.

برخی از فاضلاب‌ها وارد مزارع کشاورزی می‌شود

وی عنوان کرد: از طریق تشکیل تعاونی‌های روستایی و فعال شدن تشکل‌های حوزه روستایی و کشاورزی باید سعی کنیم در هنگام بروز حادثه ضرر کمتری متوجه روستائیان شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس با اشاره به فعال بودن شوراها در احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب تصریح کرد: شوراها می‌توانند برنامه ریزی کرده و مقداری از هزینه‌های ایجاد تصفیه خانه‌ها را تأمین کنند؛ زیرا از این طریق می‌توانیم بحث پیشبرد تصفیه خانه‌ها را داشته با شیم.

زرآبادی گفت: برخی از فاضلاب‌ها وارد مزارع کشاورزی می‌شود که سلامت مردم را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه در برخی شاخص‌ها قزوین از استان‌های محروم هم پایین تر است، تصریح کرد: بسیاری از بافت‌های فرسوده نیازمند حفاری فاضلاب است؛ بنابراین شوراها در بافت فرسوده نباید دنبال درآمد باشند؛ شوراها و شهرداری‌ها باید نسبت به بازسازی بافت‌های فرسوده دقت داشته باشند. 

زرآبادی اضافه کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین حرکت خوبی تحت عنوان قزوین شهر شاداب انجام داده است؛ اما مردم باید از نظر معیشتی هم شاد باشند تا شادی اوقات فراغت تأثیر خود را نشان دهد.

وی یادآور شد: در  بسیاری از کارها بخواهیم دیدگاه سیاسی و جناحی داشته باشیم توسط مردم به خوبی مشاهده می‌شود در حالی که با کمی انعطاف این مسائل حل می‌شود.
انتهای پیام/۴۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان